בגלל תקלה ובשיא הסופה: מתחם שלם של בניינים בבת ים נותק מגז לפני שבועיים, ורק חלק מהתושבים חוברו מחדש עד כה. לטענת הדיירים, במקום מתגוררים קשישים עולים חדשים רבים, שמתקשים להתמודד עם המצב.
ביום רביעי שעבר התגלתה תקלת גז בבניינים 6, 8, 10ו־12 ברחוב ביל"ו, והם נותקו מגז. לדיירים נמסר כי הנושא בטיפול, אך מאז עברו שבועיים וחלקם טרם חוברו לגז, כאשר לטענת השכנים, כל אחד מהם מקבל מענה שונה מחברת "אמישראגז".
1 צפייה בגלריה
הבניינים ברחוב ביל"ו, השבוע
הבניינים ברחוב ביל"ו, השבוע
הבניינים ברחוב ביל"ו, השבוע
(צילום: אסף אוסטרובסקי)
קראו גם:
"פנינו לחברה ואמרו שיש תקלה. אחר כך הסבירו שיש דייר שלא שילם את החשבון ובסוף טענו שהגז בכלל מחובר, למרות שרבים מנותקים", אומר דייר מהמתחם. "אני לא מבין מה הקשר ביני, שמקפיד לשלם את חשבונותיי בזמן, לבין הבעיות שלהם. אם יש תקלה, הרי ברור שהיא כבר תוקנה, כי חלק מהדיירים כבר חוברו מחדש, ואם יש דייר שלא שילם זה לא קשור אלינו, כי לכל אחד צריכה נפרדת".
דיירת במתחם מספרת כי מרבית שכניה קשישים ותלויים בגז כדי לבשל ולחמם את הבית.
"רוב השכנים שלי קשישים, עולים חדשים או דוברי רוסית, שבכלל לא יודעים איך להתמודד עם זה. אני עוד איכשהו יוצאת מהבית, דואגת לעצמי ומתקשרת לחברה, אבל מה הם אמורים לעשות? אלה בניינים ישנים וקטנים, בסך הכל שש משפחות בבניין, אבל אי־אפשר להתעלם מהם. צריך גז כדי להתחמם, כדי להתקלח ובוודאי שכדי לאכול. מי מסוגל להתקיים בשבוע כל כך קר בלי גז? זה לא הוגן וזה לא בסדר. אני באמת דואגת לשכנים שלי ומקווה שימצאו פתרון ומהר. כצרכנית שמשלמת עבור שירות, אני מרגישה שהפרו עימי חוזה. ניתקו אותי באופן חד־צדדי ולא באמת מעניקים לי את השירות שעליו אני משלמת".
מחברת אמישראגז נמסר בתגובה: "עקב דליפה בקו הראשי, נדרשנו לתקן ולהחליף חלקים ממערכת הגז בבניין. כדי להקל על הדיירים, החליטה החברה לספוג את עלויות התיקון למרות שאינה מחויבת בכך. במהלך ההחלפה הופסקה הזרמת הגז לדירות והיא חודשה לאחר מכן בהקדם האפשרי בהתאם לנהלים".
כל העדכונים - חדשות בת ים