מצוקת החניה סביב בית חולים וולפסון מאלצת אנשים לחנות בניגוד לחוק וגוררת דוחות רבים, זאת למרות שלרוב מדובר בחולים ובני משפחותיהם.
2 צפייה בגלריה
על מעבר חציה ובאדום־לבן. חונים ליד וולפסון
על מעבר חציה ובאדום־לבן. חונים ליד וולפסון
על מעבר חציה ובאדום־לבן
(צילום: פרטי)
כבר שנים שנטען כי סביב וולפסון קיימת מצוקת חניה קשה. עם השנים, הפקקים והעבודות על הרכבת הקלה, המצב רק החמיר, והיום גם בחניון הממוקם מול בית החולים כמעט ואי־אפשר למצוא חניה.
מה עושים אנשים נכים וחולים שמגיעים למקום? פשוט מקבלים דוחות.
"אני מטפלת באמא נכה ומגיעה לשם לפחות פעמיים בשבוע", מספרת תושבת העיר. "זה מצב בלתי אפשרי. גם אם אני רוצה להוריד אותה ולחפש חניה זה לא אפשרי. ראשית, כי פשוט אין חניה באיזור, ושנית כיוון שבמצבה אי־אפשר להשאיר אותה לבד באמצע הרחוב. לא מספיק שאנחנו מתמודדים עם הקשיים והאתגרים שבטיפול באישה חולה, דבר שאני עושה באהבה אך גם בקושי עצום, מוסיפים לי קושי נוסף והשבוע קיבלתי דוח, זאת למרות שברור שאין שום מקום חניה באיזור. מה הם מצפים שאעשה עם אישה מבוגרת וחולה?".

2 צפייה בגלריה
על מעבר חציה ובאדום־לבן. חונים ליד וולפסון
על מעבר חציה ובאדום־לבן. חונים ליד וולפסון
חונים ליד וולפסון
(צילום: פרטי)

לטענתה, דווקא באיזור כזה היה ראוי למצוא פתרונות חניה. "בית חולים וולפסון, להבדיל מאיכילוב לדוגמה, לא נמצא במקום עמוס של בילויים ומסחר. בכלל לא היה אמור להיות שם כזה עומס. על כן מה מונע מהם לארגן שם חניה מסודרת?
"הרי ברור שאין שם מספיק חניה לחולים ובני משפחותיהם, ולפחות 80 אחוז מתפוסת המכוניות באיזור של מטופלים ומלווים, לא אנשים שמגיעים לאיזור מסיבות אחרות, כי אין שם מוסדות תרבות או עסקים. אם לעירייה יש תקציבים של מאות אלפים לחגיגות פורים או לשדרוג העיר, שיתכבדו וימצאו תקציב לחניה תת־קרקעית או פתרון אחר".
לדברי התושבת, בכוונתה לפנות לבית המשפט. "לא באתי לבלות או לכייף, באתי לסעוד את אמי החולה. אסור לשכוח את החולים ואלה שאינם יכולים להשמיע את קולם. אסור לעירייה להפקיר אותם".

קראו גם:

מעיריית חולון נמסר: "בוולפסון קיים חניון ציבורי שבו כ־200 מקומות חניה ו־20 חניות נכים. כמות זו תואמת את דרישות תקן החניה הקבועות בחוק. למגיעים לבית החולים דרך רחוב הלוחמים, שהינו דרך עירונית דו‑מסלולית עם שלושה נתיבים לכל כיוון, לא ניתן להסדיר חניה לאורך הכביש עפ"י ההנחיות לתכנון רחובות מסוג זה.
"בנוסף, עקב ריבוי קווי תחבורה ציבורית לבית החולים, הוסדר מסוף לארבע תחנות אוטובוס לטובת אוטובוסים בקווי שירות. יודגש, כי מקודמת ברחוב תוכנית להסדרת נת"צ ימני שבמסגרתה תחנות האוטובוס יועברו לקרבת נתיבי הנסיעה ובחזית הכניסה לבית החולים מתוכננות חניות נכים".