הכרזה דרמטית שהועלתה בעמוד פייסבוק תחת שמו של ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, על כוונתו לשוב לחיים הפוליטיים עוררה סערה בבת ים. הבוקר (ראשון) בשיחה עם "מיינט בת ים", סיפר שמדובר בעמוד מתחזה, אך לא מכחיש שהוא שוקל את חזרתו.
2 צפייה בגלריה
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
(צילום: קובי קואנקס)
האם ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, מתכוון לחזור למערכת הפוליטית המקומית ולהתמודד על ראשות העירייה בבחירות הקרובות?
כך עולה מפוסט שהועלה בעמוד פייסבוק הנושא את שמו. לחיאני עצמו מתכחש להצהרה הרשמית שהופיעה שם, וטוען שמדובר בעמוד מתחזה. עם זאת הוא אינו פוסל את הכוונה לחזור.
כבר מספר חודשים שמקורבים לראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, מתעקשים כי בקרוב ישוב לפוליטיקה. זאת לאחר שתקופת הקלון שנגזרה עליו, לאחר שהורשע ב-2015 (בהסדר טיעון) בהפרת אמונים. אז נגזרו עליו קנס ושמונה חודשי מאסר, מתוכם ריצה חמישה חודשים. במסגרת העונש נאסר עליו לעסוק בפעילות פוליטית שבע שנים, אך התקופה הזו הסתיימה לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה לחיאני
הפוסט שהעלה לחיאני
הפוסט שפורסם תחת שמו של לחיאני ועורר סערה
(צילום מסך: מתוך הפייסבוק)
אתמול (מוצאי שבת) הועלה לפייסבוק, בעמוד הנושא את שמו אך לדברי לחיאני מדובר בעמוד מתחזה, פוסט מסקרן עם המילים "סבלנות, תכף חוזרים!".
הבוקר (ראשון) פורסם פוסט המשך שתוך זמן קצר הופץ בכל הרשתות החברתיות וקבוצות הוואטסאפ המקומיות וב נכתב: "שנים של הזנחה מגיעות לסיומם. נמאס לבת ימים מהפקקים בכל העיר. נמאס מהארנונה שמתייקרת משנה לשנה. נמאס מרחובות חשוכים. נמאס משלטון של פקידים. נמאס לנו מעיר מלוכלכת ומוזנחת. נמאס לנו שהפחים מלאים בכל יום. ההזנחה של העיר נמאסה על כולנו. נחזיר את העיר לתושבים! בשביל זה אני חוזר, בשבילכם ולמענכם אהובים שלי".
הצהרה זו נראתה כפתיחתה הרשמית של תקופת הקדם בחירות העירוניות, לקראת הבחירות הרשמיות לעירייה שיתקיימו ב-2023. יש לציין כי לחיאני מעולם לא פרש לחלוטין מהחיים הציבוריים. הוא הביע תמיכה מוצהרת בראש העירייה הקודם, יוסי בכר, לא היסס להביע את דעתו, ובמעגלים סגורים רבים ידעו כי ברגע שיתאפשר לו הוא יעשה כל מאמץ על מנת לשוב ללשכת ראש עיריית בת ים.
פעיל חברתי המקורב ללחיאני סיפר ל"מיינט בת ים": "לחיאני זה בת ים ובת ים זה לחיאני, גם בימים שהוא ישב בכלא אנשים אמרו שהם מוכנים לבחור בו. בשורה התחתונה, ללחיאני יש את הלב של הבת ימים, אנחנו אוהבים אותו ויודעים שהוא שם אותנו מעל כולם. גם אני הופתעתי מהפוסט שלו כי חשבתי שהוא יחכה לתחילת שנת הבחירות אבל אני שמח שהוא עשה את זה".
בעקבות הפרסום ברשתות החברתיות שוחחנו עם לחיאני עצמו, שרק הבוקר נחת בארץ, והוא הכחיש את הדברים "לא פרסמתי את זה וזה לא הדף שלי", אמר.
מתחזים אליך?
"תבדקי בפייסבוק, יש עוד עשר כאלה, זה תמיד קורה. אם זה יקרה תהיה הכרזה רשמית, אבל זה לא יקרה בימים הקרובים".
אתה חושב להתמודד בבחירות הקרובות?
"בוודאי. האופציה על השולחן ואני חושב על זה אבל זה לא יעשה ככה ולא בזמן הקרוב".
לעדכונים - חדשות בת ים