מתי תתחיל לפעול הרכבת הקלה בבת ים? מתי יגמרו העבודות הליליות? מתי נוכל לנוע במהירות בין בת ים לתל אביב ועד לפתח תקוה? לא ייאמן, אבל כל זה אמור לקרות כבר בנובמבר הקרוב.
הקו האדום שצפוי להתחיל לפעול בבת ים יחבר בין חמש רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. הוא כולל 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. בבת ים יהיו לרכבת 9 תחנות, כאשר המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים, והמרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר.
אחרי שנים ארוכות של עבודות ועיכובים, השבוע תסיר חברת נת"ע את הגדרות הזמניות לאורך תוואי המסילה ברחובות הרצל ורוטשילד בעיר. המשמעות? הפעילות השוטפת מתקרבת, אבל גם הסכנה גדלה.
לפני כחודש וחצי התנגשה הרכבת הקלה ברכב ברחוב רוטשילד בבת ים במהלך נסיעת מבחן. צוותי רפואה העניקו בזירה סיוע ראשוני לנהג הרכב שנפצע באורח קל. זו הייתה התאונה הראשונה של הרכבת הקלה בגוש דן, ומבדיקה של נת"ע עלה כי נהג הרכב הפרטי התפרץ לרמזור אדום. האירוע טופל על ידי משטרת הרק"ל.
כעת, עם הסרת הגדרות המפרידות בין הכביש למסילה, בנת"ע מבקשים מתושבי בת ים לשנן את הנחיות הבטיחות שעליהן חייבים לשמור בסביבת הרכבת הקלה:
נשמעים לתמרורים - וחוצים רק היכן שמותר.
הרכבת שקטה! לא חוצים או מתקרבים למסילה עם אזניות ולא מביטים בטלפון הסלולארי.
במעברי החצייה – חוצים רק באור ירוק.
נהגי אופניים וקורקינט– לא נוסעים על המסילה!
עוד מבטיחים בנת"ע כי לאורך המסילה ינועו דיילים ייעודיים שתפקידם לשמור על הבטיחות וגם לענות על כל שאלות התושבים.
לא בטוחים מהם נהלי הבטיחות? צפו בסרטון ההדרכה המיוחד של נת"ע: