"פתיחת שנה זה תמיד דבר מורכב, אבל בשנת קורונה זה הרבה יותר מורכב וקשה", אומר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בשיחה לקראת תחילת שנת הלימודים תשפ"ב. "מצד אחד יש מתווה מסובך ומצד שני אם זה יצליח אנחנו נוכל לקיים שנת לימודים כסדרה".
1 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
תסביר.
"בת ים ערוכה מבחינת קורונה והכנה שוטפת, אבל הנעלם הגדול הוא תמיד הלא נודע, הזנים שעוד יגיעו, הצבעים המשתנים של הערים הגדולות והנחיות חדשות. קשה לצפות אם השנה תפעל באופן מלא, אבל אנחנו נעשה הכל כדי לצמצם למידה מרחוק ולאפשר להורים לצאת לעבודה".
אחת מהדרכים היא הגברת חיסונים בקרב בני נוער.
"אנחנו מתכננים לעשות את המקסימום כדי לעודד התחסנות, באמצעות הסברה, הפקת ערבים מיוחדים עם פעילויות לילדים, ותחנות התחסנות. זה חשוב כי זה יסייע לנו להימנע מבידודים וכך נוכל לקיים כמה שיותר למידה פרונטלית".
היית עד להתנגדות מיוחדת מצד הורים?
"לא נתקלתי בכזאת, אבל כרגע זו כבר החלטת הממשלה. להבנתי הדיון כרגע הוא מי ייקח אחריות על הנושא - מד"א או פיקוד העורף. בכל מקרה, אם נגיע ל־70 אחוזי התחסנות בקרב בני הנוער, כנראה שלא נצטרך לחסן בבתי הספר".
על פי ברוט, הושקעו בקיץ כ־20 מיליון שקל בשיפוץ מוסדות החינוך בעיר. "אחת הבעיות המרכזיות היא שלאורך שנים רבות, מבני החינוך בעיר הוזנחו", הוא אומר, "נעשו המון עבודות קוסמטיקה שגם נהרסו מהר, אבל לא נגעו בדברים היסודיים. לכן בנינו תוכנית לחמש שנים והמטרה היא לטפל בכל שנה בעשרות מוסדות חינוך בטיפול שורש עד שנסיים לשפץ את כל מבני החינוך בעיר".
"בת ים ערוכה מבחינת קורונה והכנה שוטפת, אבל הנעלם הגדול הוא תמיד הלא נודע, הזנים שעוד יגיעו, הצבעים המשתנים של הערים הגדולות והנחיות חדשות"
בשנה שחלפה התלמידים פחות ראו את מוסדות החינוך.
"נכון, בעבר תלמידים צעירים תמיד היו אומרים שהם מעדיפים להישאר בבית, היום כולם אומרים שהם רוצים לבוא לבית הספר, זה מעיד על המצב הנפשי של התלמידים בעקבות המציאות שכפתה הקורונה. לכן גם הצוותים החינוכיים והשירות הפסיכולוגי־החינוכי נותנים מענה ולוקחים את זה בחשבון בהיערכות שלהם לקראת השנה החדשה".
אתה יכול להצביע על לקחים בולטים שיושמו בעקבות השנה שעברה, שאף היא התנהלה תחת הקורונה?
"בוודאי. אני חושב שהסוגיה הייחודית שלנו בבת ים היא שיתוף הפעולה עם הוועד העירוני, שבכל צומת מכריע היו שותפים מלאים בהחלטות. אני תמיד אומר להם שההחלטה והאחריות שלי לטוב ולרע, אבל אני לא רוצה לקבל החלטה בלי לקבל את דעתם בנושא, זה חשוב לשני הצדדים".
יש איזה זיכרון שעולה אצלך ב־1 בספטמבר?
"כשעליתי לכיתה א' בבית הספר היסודי 'תחכמוני', שהוא בית הספר הראשון שנפתח בבת ים. אני זוכר את ההתרגשות ביום הראשון, את המורה דורית והמנהל וכל מהלך היום המרגש. עבורי היום הזה הוא תמיד יום חג. שני הוריי היו אנשי חינוך, אמי מורה ואבי היה דויד ברוט, מנהל אגף החינוך המיתולוגי של עיריית בת ים שבהובלתו העיר זכתה בפרס חינוך ארצי. כראש עירייה אני ניגש להיערכות לשנת הלימודים בחרדת קודש, גם בגלל ההיכרות שלי עם מערכת החינוך והאתגרים שהיא מציבה, וגם בגלל האמונה שזה הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות - וכל הנהגת העיר מגויסת לדבר הזה בצורה הטובה ביותר".
* בשיתוף מרכז השלטון המקומי