לא בכל יום ניתן לצפות בסרטונים מהשטח, שמלווים "בלייב" את לכידתו מול המצלמות של חשוד כמחסל בעולם התחתון. אבל כך קרה בשעת לילה מאוחרת בחודש ינואר, כפי שניתן לראות מהסרטון. אז איך הסיפור המתועד הזה הסתיים באכזבה מרה עבור המשטרה ועבור שלטון החוק בישראל?

השוטרים פורצים לחניון ועוצרים את החשודים
(צילום: שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

הסצנה הדרמטית הזו מתרחשת בחניון תת קרקעי של בניין מגורים בבאר יעקב. כפי שניתן לראות בסרטון, שצולם ככל הנראה על ידי שכנים במקום, השוטרים מתחנת רמלה פורצים לחניון התת קרקעי בעקבות דיווח למוקד 100 על אנשים חשודים שמסתובבים בחניון אחד הבניינים.
השוטרים עוצרים במקום צעיר בן 26 מקרית אתא שנתפס כשהוא רעול פנים וחמוש באקדח. יחד איתו נעצרים עוד ארבעה גברים, בהם אב ובנו מהמרכז, המוכרים למשטרה מעבירות קודמות בתחום אמצעי הלחימה וכן עוד דמות מוכרת מהעולם התחתון שהיתה בעצמה יעד לחיסולים בעבר. בסרטון ניתן לראות את כולם מובאים למעצר בניידות בתום המעצר המוצלח.

2 צפייה בגלריה
מעצר החשודים בבאר יעקב
מעצר החשודים בבאר יעקב
מעצר החשודים בבאר יעקב
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים)

המשטרה היתה בטוחה שהם הצליחו לשים את היד על "מחסל", שכיר חרב שהגיע מהצפון, לבצע רצח מוזמן במרכז הארץ. הודעת המשטרה לתקשורת היתה חד-משמעית: "המשטרה הצליחה לסכל הלילה נסיון חיסול בבאר יעקב, תוך מעצר 5 חשודים בחניון תת קרקעי".
אלא שלמרבה הצער, "תיק החיסול" הזה הסתיים בכישלון המשטרה לפענח את המפגש הלילי. התוצאה: כתב אישום אחד ויחיד הוגש על החזקת נשק גנוב, ועונש זעום של 20 חודשי מאסר הוטל רק על אותו אחד "חשוד כמחסל" מקרית אתא. הוא לבד הואשם והורשע מכל החמישה שהמשטרה עצרה בתור חולית חיסול, ונאלצה לשחרר לבסוף את כולם לביתם ללא כל כתם או רבב.

קראו גם:

מה המקרה הזה מלמד? שהמלחמה נגד עולם הפשע, אפילו מול מי שמוגדרים יחסית דגי רקק בו, היא מורכבת ומסובכת וגם רצופה בכישלונות. השאלה המדאיגה היא האם במשטרה ובפרקליטות מפיקים את הלקחים, למשל מסיפורים כגון זה.