הפשיעה משתלטת על השכונות היוקרתיות של ערי הדרום: ביום חמישי שעבר התפוצץ מטען חבלה במכוניתו של עבריין המזוהה עם הארגון של שלום דומרני בשכונת ברנע באשקלון, וצעיר כבן 23 נורה בבטנו וברגלו בשכונה הירוקה ביבנה. התושבים מסרבים להתרגל למציאות המסוכנת באזור מגוריהם: "אם המשטרה לא תפתור את המצב, נהפוך לשכונת פשע".

4 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: חיים הורנשטיין)

שני האירועים התרחשו במקביל לחידוש שיגורי הרקטות לעבר הדרום ועוררו בהלה גדולה באזורי המגורים. הדיירים ברחוב השורשים בברנע התעוררו לרעשי פיצוץ אדירים וחשבו כי היתה נפילה של רקטה.
"הערתי את כולם בצעקות ורצנו מהר לממ"ד", סיפרה אחת הדיירות. "הייתי בטוחה שנפל אצלנו טיל ללא אזעקה, כל הבית שלנו רעד. רק אחרי כמה דקות שמענו את הסירנות של המשטרה ומכבי האש והבנו שכנראה מדובר שוב באירוע פלילי אצל השכן שלנו. זו לא הפעם הראשונה שהעבריינים פועלים כאן, יופי של שכונה נהייתה לנו".

4 צפייה בגלריה
הזירה באשקלון
הזירה באשקלון
הזירה באשקלון
(צילום: אבישג שם טוב)

המשטרה שהגיעה למקום מצאה את מכוניתו של העבריין שרופה לחלוטין כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה במשקל של למעלה מק"ג. להערכת גורמים במשטרה, המטען נועד כדי להזהיר את בנו של העבריין: "זה היה מטען רב עוצמה וקטלני. אם העבריין או בנו היו במכונית הם היו נהרגים במקום. היריבים ניסו כנראה להעביר לאב ובנו מסר שהם הגיעו הכי קרוב שאפשר".
לפני כשנתיים ירו אלמונים לעבר מכוניתו של העבריין שחנתה ברחוב. מספר קליעים פגעו במכונית הסמוכה וגרמו לנזקים. בשנה שעברה התפוצץ מטען חבלה שהניחו יריביו במכונית וגם אז הוא ניצל. בכל המקרים טרם נעצרו חשודים. קצין במשטרה מתריע כי קיים חשש לניסיונות חיסול נוספים ולסיכון חיי אדם.

היריות עוררו את הטראומה


שעות ספורות לפני כן נשמעו יריות ברחוב התורן בשכונה הירוקה בגן יבנה שהזכירו לתושבים את חדירת המחבלים בשבעה באוקטובר. אלמוני ירה בצעיר בן 23 המוכר למשטרה ופצע אותו באורח בינוני. אביו שהיה בקרבת מקום רדף אחרי היורה ונפצע באורח קל מהירי. המשטרה סגרה את הזירה ופתחה בחקירה.

4 צפייה בגלריה
זירת האירוע ביבנה
זירת האירוע ביבנה
זירת האירוע ביבנה
(צילום: דוברות המשטרה)

לפני כשנה אירעו מספר אירועים פליליים בשכונה בעיקר של הנחת מטעני חבלה בסמוך לבנייני מגורים או מתחת לכלי רכב. לאחרונה נעצר תושב השכונה שהיה מעורב בתקרית הירי מחוץ לאולמי טרויה במהלכה נפצע שוטר. התקרית החמורה ביותר אירעה בנובמבר 2022 כשאלמונים ירו לעבר ביתו של יצחק בר מוחא, ראש המאפיה הירושלמית, ברחוב הסירה.

קראו גם:

בחודשים האחרונים גברה הפעילות העבריינית אחרי הפוגה קצרה, ככל הנראה בצל המלחמה. שני רימוני רסס הושלכו לפני מספר שבועות לעבר בתים באשקלון וגרמו נזק לרכוש. בסוף השבוע האחרון נעצר העבריין שי בנאמו מקרית גת בחשד למעורבות באירוע פלילי שהיה מיועד לאחד מאנשיו של דומרני. במשטרה טענו כי הרקע לתקיפה היה סכסוך בין השניים, אך בנאמו שוחרר מחוסר ראיות.