בכל חתונה יהודית, תיחתם רגע לפני החופה כתובה המסדירה את גובה התשלום שישלם החתן במקרה של גירושים מכלתו.
2 צפייה בגלריה
סוף לעוקץ החתונות
סוף לעוקץ החתונות
כמה לכתוב בכתובה?
(צילום המחשה: טל שחר)
גברים רבים לא ישימו לב לגובה הסכום שנחתם בכתובה, ובלהט האהבה יש מי שינקבו בסכומים שבהמשך יתקשו לעמוד בהם. את הכתובה שרבים מהמתחתנים שוכחים רגע אחרי שבירת הכוס, יפגשו הגברים, לפחות מחציתם על פי הסטטיסטיקה, בהליכי הגירושים.
אז אם הסכמתם בכתובה על 200 אלף שקלים או חצי מיליון שקלים, כדאי שתבינו כי כתובה עשויה להיות הסכם חתום לכל דבר מבחינת החוק.
כך עולה מהליכי גירושים של זוג מחיפה שהחל בהליך גירושים. האישה דרשה כי הבעל ישלם את סכום הכתובה לו התחייב ביום חתונתם, סכום של 180 אלף שקלים. בית הדין הרבני בחיפה ניסה להגיע להסכמות בין הצדדים, והושגה הסכמה לפיה ישלם הבעל 100 אלף שקלים לאישה בגין הכתובה.

2 צפייה בגלריה
חתן וכלה חתונה - תמונת פייסבוק
חתן וכלה חתונה - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

אחרי זמן לא רב חזר בו הבעל מהסכמתו, והגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול בירושלים. הבעל טען כי הסכמתו לא הובנה כראוי, וכי קיים הליך רכושי תלוי ועומד.

קראו גם:

מנגד, האישה הגישה כתב תשובה לערעור באמצעות עו"ד אסף מדינה מחיפה, בו התבקש בין הדין הרבני לדחות את בקשת הערעור של הבעל.
בית הדין הרבני הגדול קיבל את טענות האישה, וקבע כי "לאחר העיון בכתב הערעור ובבקשת רשות הערעור ובתשובה להם, באתי למסקנה כי דינו של ערעור זה הוא לדחייה על הסף וכי אין אף מקום למתן רשות הערעור".
משכך, נדחו טענות הבעל שחויב בתשלום מידי של הכתובה, למרות שעדיין מתקיים ביניהם הליך של חלוקת רכוש ופירוק השיתוף. בית הדין לא שהה לבקשתו של הבעל להתחשב במצבו הכספי והקושי מצידו לגייס סכומי כסף משמעותיים.