תוכנית להקמת מתחם שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור, הופקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב במינהל התכנון. התוכנית מתוכננת באזור העסקים (התעשייה) של בת ים, וכוללת שני רחובות חדשים.
2 צפייה בגלריה
התוכנית באזור העסקים של בת ים
התוכנית באזור העסקים של בת ים
התוכנית באזור העסקים של בת ים
(הדמייה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.)
מדובר בשתי תכניות על חטיבת שטח אחת של כ-60 דונם הממוקם בין הרחובות הקוממיות בצפון, ומנחם בגין המערב. התוכנית כוללת והקמה של מתחם מעורב שימושים - תעסוקה, מגורים, מסחר ומוסדות ציבור בסמוך לתחנה הדרומית ביותר של הקו האדום של הרכבת הקלה.
התוכנית כוללת 532 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבני מגורים בני 6-40 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור 213 יהיו דירות קטנות.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 14 מבני תעסוקה. סה"כ כוללת התוכנית כ-140,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-8,540 מ"ר עבור שטחי מסחר. כמו כן במסגרת התוכנית כוללת כ-5 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים חלקם על רחוב הקוממיות כציר ירוק, וחלקם בתוך המתחם, וכן כ-5 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור.
במסגרת הקמת המתחם החדש, יוקמו שני רחובות חדשים, המתחברים לרחוב הקוממיות, לרחוב מנחם בגין ולשכונת המגורים החדשה "פארק הים" הנבנית מדרום. הרחובות יהיו בעלי חזית מסחרית פעילה, ויהיו בעלי מדרכות רחבות. רוחב המדרכות, בשילוב עם שבילי אופניים וקרבה לקו האדום של הרכבת הקלה, יצרו מרחב שיעודד תנועה לא ממונעת על פני שימוש ברכב הפרטי.
שתי התכניות ממשיכות את המגמה של הפיכת אזור העסקים של בת ים מאזור תעשייה לאזור אורבני חדשני מעורב שימושים, נותן מענה למגוון אוכלוסיות, מקדם את העיר בת ים, וכל זאת תוך השענות על תחבורה ציבורית.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בשתי תכניות משלימות בשטח משמעותי של כ-60 דונם אשר ביחד מהוות חטיבת קרקע משמעותית המתוכננת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית והוועדה המקומית, בדגש על אזור מעורב שימושים הכולל תעסוקה, מתחמי מגורים, הקצאות משמעותיות לשטחים ציבוריים ופיתוח סביבתי מוטה הולכי רגל. פיתוח המתחם יחזק את חוסנה הכלכלי של העיר וייצר רובע עירוני שוקק עבור התושבים".
תוכנית למתחם אחד הוגש ע"י רשות מקרקעי ישראל ונערך ע"י נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים והתוכנית למתחם השני הוגשה ע"י חברת אביסרור ונערכה ע"י טיטו אומן אדריכלים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית המגדל בקרית שרת בחולון
תוכנית המגדל בקרית שרת בחולון
תוכנית המגדל בקרית שרת בחולון
(הדמייה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.)
בתוך כך, החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית להקמת מגדל מעורב שימושים בן 26 קומות בקריית שרת בחולון. התוכנית על שטח של כ-3.2 ממוקמת על רחוב משה שרת במקום המשמש בפועל לחניה ציבורית ובסמוך למרכז המסחרי, בית תרבות שטיינברג ותיכון מקיף קרית שרת.
המגדל כולל 100 יחידות דיור, מתוכן 20 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות ועוד תהיינה קטנות ו-20 דירות נוספות ישמשו לדיור להשכרה או לדיור מוגן.
התוכנית משתלבת בבינוי הקיים, זאת בין היתר באמצעות חזיתות מסחריות לכיוון המרכז המסחרי ובית התרבות וכן באמצעות הדופן הדרומית הפונה לאנדרטת הגולות לזכר ילדי השואה שתשמש גם היא כחזית ציבורית פעילה. התוכנית מצויה במיקום מרכזי בשכונת קרית שרת המשמש כבר כיום כמוקד פעילות.
התוכנית הוגשה ע"י חברת אזורים בניין ונערכה ע"י ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.