הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה לאשר להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית ב'מתחם דליה' שבשכונת רמת הנשיא בבת ים.
3 צפייה בגלריה
רחוב דליה היום
רחוב דליה היום
רחוב דליה היום
( צילום: קובי קואנקס)
שטח התוכנית הינו כ-36 דונם והיא ממוקמת בתחום שבין הרחובות כ"ט בנובמבר בצפון, הרב מימון מדרום, אנה פרנק ממערב ודליה במזרח.
קראו גם:
התוכנית מקודמת על ידי חברת שפיר בשיתוף עיריית בת ים, כוללת מתחם מעורב שימושים ובו 780 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבנים - ארבעה מבנים של עד 10 קומות ו-4 מבנים נוספים של עד 42 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 156 יוקצו עבור דירות קטנות.
3 צפייה בגלריה
מתחם דליה בת ים
מתחם דליה בת ים
מתחם דליה בת ים
(הדמיה: Olin )
שלושת מבני המגורים על רח' כ"ט בנובמבר המרכזי יבנו מעל שתי קומות מסד למסחר, משרדים ושטחי ציבור שיחזקו את הרחוב כציר עירוני משמעותי. שני מבני המגורים בלב המתחם מוצעים מעל שתי קומות של גני ילדים ומעונות יום. סה"כ כוללת התוכנית 21,000 מ"ר עבור שטחי ציבור.
במתחם מצויים כיום שישה מבני מגורים בני 4 קומות בהם 168 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
3 צפייה בגלריה
עירוב שימושים במתחם דליה בת ים
עירוב שימושים במתחם דליה בת ים
עירוב שימושים במתחם דליה בת ים
(הדמיה: Olin )
התוכנית עתידה להצטרף לתוכניות סמוכות במרחב ולחדש את ליבת שכונת רמת הנשיא תוך העצמת העירוניות על ידי גיוון, ובדגש על הולכי הרגל והקישוריות במתחם על ידי הקמת מערך שבילים. בנוסף, התוכנית כוללת תוספת של 10 דונם שטחים פתוחים.
בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת רחוב חדש שיחבר בין הרחובות דליה לכ"ט בנובמבר, כדי לשפר את הקישוריות והנגישות. המתחם משורת היטב על ידי תחבורה ציבורית הממוקמים בסמיכות לו - נת"צ במסגרת "מהיר לעיר" (בתכנון מפורט לביצוע), הקו ה"אדום" שהינו קו רכבת קלה (בביצוע) וקו מטרו (בתכנון).
כמו כן בתחום התוכנית יעבור שביל אופניים מהיר במסגרת פרויקט ה"אופנידן". כמו כן, חניות המתחם כולו מוצעות בתת הקרקע.
מתכננת הוותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "מדובר בתוכנית שקידומה התמשך על פני שנים רבות וכעת אושרה להפקדה בותמ"ל. התוכנית מצטרפת לתוכניות התחדשות עירונית רבות בעיר בת ים והיא עתידה להעצים את מרכז רובע רמת הנשיא שישמש מוקד משמעותי".
התוכנית נערכה על ידי CityBee אדריכלים.