בת ים ממשיכה לצמוח למעלה. השבוע החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים לאשר בקשה להיתר עבור "מגדל השנהב": פרויקט מגורים בן 22 קומות ברחוב החרושת 16 בבת ים שיכלול לא רק מגורים אלא גם מסחר ושטח ציבורי.
2 צפייה בגלריה
מגדל השנהב בבת ים
מגדל השנהב בבת ים
מגדל השנהב בבת ים
(הדמייה: CityBee אדריכלים)

המגדל החדש יקום במקום סופרמרקט "סופרשוק" שפועל כרגע במקום. שטח המגדל הוא כ-1.7 דונם, והוא יהיה בעל שימושים מעורבים, כלומר: 6,000 מ"ר למגורים, 10,000 למסחר, תעסוקה ומשרדים ו-500 מ"ר נוספים לטובת שטח ציבורי וקומות חניה תת קרקעית.
מגוון הדירות בפרויקט (סך הכל 42 יחידות דיור) כולל תמהיל מגוון של דירות 3 חדרים, 4 ו-5 ופנטהאוזים מפוארים. המגדל מעוצב אדריכלית כמבנה מדורג לכיוון מערב כדי להעניק לכל הדירות נוף לים.
הבנייה תחל בסוף 2024, ומחיר דירת שלושה חדרים בגודל 70 מ"ר החל מ-2.4 מיליון שקלים.

קראו גם:

הפרויקט מצוי בקרבת מוקדים מרכזיים בעיר כמו קניונים ומרכזי קניות, תוואי הרכבת הקלה ובית המשפט, כך שסביר ששטחי משרדים רבים עתידיים לשמש עורכי דין. על התכנון האדריכלי מופקדים - האדריכלים ערן לשם וערן שקד משרד CityBee אדריכלים. יזמית הפרויקט היא חברת נוף השנהב, בבעלות עו"ד בנימין רבה, בשותפות עם רו"ח אבי משעניה.

2 צפייה בגלריה
מימין: ערן לשם וערן שקד ממשרד CityBee
מימין: ערן לשם וערן שקד ממשרד CityBee
מימין: ערן לשם וערן שקד ממשרד CityBee
(צילום: תמי בר-שי)

מתכנני הפרויקט, ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד האדריכלים CityBee: "מגדל השנהב הינו פרויקט חשוב של התחדשות הרקמה העירונית המהווה חלק מאזור התעסוקה של העיר, לצד מסחר ומשרדים ומשלב גם מגורים. התכנון האדריכלי משקף את החיבור בין העיר לים , במפלס הרחוב הבניין מתייחס לרחוב בחזית מסחרית ובחלקו העליון הבניין "מסתובב" ומפנה את החזית הראשית לכיוון הים, מראהו הכללי של הבניין יוצא דופן בנוף המטרופולין. תכנון הבניין, הכולל מפלס קרקע לטובת עירוב שימושים, ישמש לתעסוקה, מסחר ומשרדים, ימשוך קהלים חדשים שיתאכלסו בו ויעלה את האטרקטיביות של האזור".
יזם הפרויקט, עו"ד בנימין רבה: "מברך על החלטת הוועדה המקומית לאשר את בניית הבניין המציג עיצוב ייחודי בנוף העירוני של בת ים. לאחר תכנון ארוך ומקיף והעברת כל האישורים הנדרשים, הפרויקט מביא איתו בשורה חשובה לעיר בת ים במיקום מרכזי, בסמוך לאזור ה-CITY המבוקש של בת ים, למתחם המגורים, תוואי הרכבת הקלה ובתי המשפט וכולל תמהיל של מגורים, שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים אשר יהווה מקום מתחדש ובעל פוטנציאל גדול מאוד".