מחירי הדירות בכל הארץ זינקו, ועד כאן אין כל חדש, אבל מה הרחוב הכי יקר בבת ים, וכמה עולה בו דירה? בפרויקט נדל"ן מיוחד יצא "מיינט בת ים" לבדוק את מחירי הדירות והשכירויות בעיר, וגם להציץ באחת הדירות הכי מרהיבות שראינו.
4 צפייה בגלריה
הדירה הכי יוקרתית בבת ים
הדירה הכי יוקרתית בבת ים
ברחוב הכי יקר, עם נוף לים. רק 9 מיליון
(צילום באדיבות: Hi Yam)
בעשור האחרון מחירי הדירות בבת ים קפצו משמעותית. בין אם בשל הקרבה לעיר הגדולה תל אביב, פוטנציאל הרכבת הקלה או הזינוק החד בכל הארץ, אבל עם המספרים אי אפשר להתווכח. דירת שלושה חדשים שנמכרה בבת ים ב-2013 במחיר ממוצע של 953,000 שקל, תעלה לכם היום כ- 2.28 מיליון שקלים בממוצע, זינוק של 239%.
אבל, יש רחוב אחד בעיר שבו ממוקמות הדירות היקרות והיוקרתיות ביותר בעיר: הכירו את רחוב אריק איינשטיין שבשכונת פארק הים.
הדירה הכי יקרה שמצאנו ועומדת כיום למכירה ממוקמת באריק איינשטיין 1. מדובר בדירת פנטהאוז בת שישה חדרים המשתרעת על פני 200 מ"ר. המחיר המבוקש: 9,000,000 שקלים.
אסתי שיפרוט מחברת Hi Yam, המשווקת את הדירה מספרת כי, "המחיר המבוקש ריאלי ביחס לשוק. זהו פנטהאוז 6 חדרים, קומה 32, דרום מערבי עם נוף פנורמי לים. הדירה שוכנת 400 מטרים בלבד מהחוף ומתחנת הרכבת הקלה. בדירה עצמה יש 170 מ"ר + 60 מ"ר מרפסת עם אפשרות לבריכה / ג'קוזי, וכן שתי חניות ומחסן. חדשה מהיזם ניתן לבצע שינויים פנימיים".

4 צפייה בגלריה
הדירה הכי יוקרתית בבת ים
הדירה הכי יוקרתית בבת ים
דירה מרהיבה מול הים
(צילום באדיבות: Hi Yam)

בדיקת "מיינט בת ים" מלמדת כי הדירה הזו נמכרת במחיר של ‏45,000 ‏שקל למ"ר בנוי, נכסים דומים נמכרים בדרך כלל במחיר ממוצע של 7.6 מיליון שקל, אבל יכולים להגיע עד 10.28 מיליון שקל.
רחוב אריק איינשטיין ממקום באזור החדש ביותר בעיר, וזו שכונת הדגל של בת ים. היא משקיפה על הים, צמודה לפארק הנבנה "פארק תצפית הים", ומתוכננים להיבנות בה מרכז ספורט, מבני ציבור ומרכז אקדמי.
הדירה השנייה הכי יקרה בעיר ממוקמת בפרויקט 'אזורים', גם היא בשכונת פארק הים. שם נמכרה לאחרונה דירת 6 חדרים, קומה 27 מתוך 31, 209 מ"ר, ב-8,380,011 שקל (40,095 למ"ר). הדיירים עוד לא נכנסו, כיוון שהדירה תהיה מוכנה רק במהלך שנת 2024.

4 צפייה בגלריה
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
רחוב איינשטיין. הרחוב הכי יקר בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)

כמה עולה דירה בבת ים?


ארז כהן, יו"ר לשכת השמאים בעבר, והיום בעל חברת ארז כהן שמאי מקרקעין -ז.כ. מחקר וסקרים, מתאר את בת ים מתוך זווית ראייה מעניינת, ובהשוואה לאחות הגדולה, תל אביב.
"השכונות הדרומיות והחדשות נראות כמו שכונה בתל אביב. באמת שכבר אין כבר הבדל. מגדלים, פיתוח עירוני יפה, באזור הטיילת הולך לקום שם מלון מפואר של רשת סוויס בקיץ. אז בקטע הזה, אלה שכונות בתל אביב לכל הדעות. יש לה נגישות נוחה - איילון, רכבת, רכבת קלה. מה יותר טוב מזה?", אומר כהן ומדגיש: אבל צריך להבין, הדרום זה האזור החדש, 25 אלף למטר, שם המחירים גבוהים מאוד - אפילו יותר. כלומר, 2.5 מיליון פלוס מינוס לדירה ממוצעת. האזור הצפוני יותר - הטיילת, מקבל בוסט בגלל הנגישות לים והקרבה אליו. אבל לא כמו בדרום, במגדלים. עדיין פחות. הממוצע שם עומד על 2 מיליון שקל, 20 אלף למטר בערך".
ומה לגבי השכונות הוותיקות? "זה הצד השני של הסיפור. אתה מסתובב שם, וזה לא נראה משהו, קצת פחות טוב. יש הרבה תנופה של תמ"א 38. המחירים בשכונות הוותיקות, רמת הנשיא למשל, נושקים למעל 20 אלף שקל למטר, 1.8 מיליון פלוס לדירת מאה מטר.
"בלפור הוא איזור וותיק כזה, נכנה אותו דיזינגוף של בת ים. יש שם מספר מיזמים והוא הולך לעבור רוויזיה גדולה מאוד, לא רק של תוספת אלא של הריסה ובניה מחדש. יש שם כמה רחובות כאלה, שמשלבים מסחר בקומות התחתונות ומגדל למעלה - הוא יהפוך להיות ציר מרכזי. שם נראה מחירים של למעלה מ-20 למטר, בטח בחדשים. באזור הקניון למשל, קידמו תכנית חדשה שמאפשרת גם מגורים, לצד תעסוקה".

4 צפייה בגלריה
רחוב בלפור. דיזנגוף של בת ים?
רחוב בלפור. דיזנגוף של בת ים?
רחוב בלפור. דיזנגוף של בת ים?
(| צילום: קובי קואנקס)

כמה עולה לשכור דירה בבת ים?


בשנת 2022-2023 המחיר הממוצע לקניה בבת ים עמד על 2,437,849 שקל. נכון למועד הפרסום (מאי 2023) יש כרגע כ-771 דירות זמינות למכירה בעיר. לפי מדד מדלן, בשנה האחרונה נמכרו בבת ים 1,760 דירות, מחיר ממוצע של 33,400 שקל למ"ר (תשואה שנתית של 2.03%).

קראו גם:

מאחר והמחירים לא מלמדים כרגע על מגמת ירידה, יש רבים שיעדיפו להמתין ולהישאר בשכירות. כמה זה יעלה לכם? מחיר ממוצע לשכירות בבת ים בשנה האחרונה עמד על 4,500 שקלים.

כמה עולה? תלוי כמה חדרים


דירת 3 חדרים חדשה נמכרה ב-2.58 מיליון שקלים בממוצא, יד שנייה ב- 1.81 מיליון שקל. מחיר השכירות הממוצע לשלושה חדרים עמד על 4,300 שקל לחודש.
דירת 4 חדרים חדשה נמכרה במחיר ממוצע של 3.05 מיליון שקל, דירת יד שנייה ב-2.47 מיליון שקל, מחיר השכירות הממוצע: 5,925 שקל לחודש.
דירת 5 חדרים חדשה נמכרה ב-4.02 מיליון, יד שנייה ב-3.06 מיליון, ושכירות ממוצעת לדירת לחמישה חדרים: 8,800 שקל לחודש.
עוד קצת נתונים על שוק הנדל"ן הבת ימי: 64% מן הדירות בבת ים הן בבעלות התושבים, 33% שכורות. 6% מהדירות בעיר הן בנות חדר אחד בלבד, 30% הן דירות של שני חדרים, 44% הן דירות בנות ארבעה חדרים, 17% ארבעה חדרים ו-3% בלבד מהדירות בעיר הן בנות חמישה חדרים.