עיריית בת ים מקדמת תוכנית להקמת יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ושכירות מפוקחת, במטרה להתמודד עם מצוקת הדיור ומחירי הדירות הגבוהים.
2 צפייה בגלריה
בנייה בפארק הים
בנייה בפארק הים
בנייה בפארק הים
(צילום: קובי קואנקס)
במסגרת זו אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים בניית 192 יחידות דיור על קרקע עירונית, בפרויקט שינוהל על ידי העירייה. חלק מהדירות מיועדות למכירה וחלקן להשכרה לתושבי העיר.
מדובר בתוכנית עירונית שיזם ראש העירייה, צביקה ברוט, לפיה העירייה תנהל מערך של דירות במחירים מוזלים לתושבי העיר, בדומה למקובל בחו"ל.
הדירות המדוברות ממוקמות בשכונת פארק הים, והמטרה היא ליצור תוכנית להשכרה ארוכת טווח, שתסייע להקטין את הביקוש לרכישת דירות וכך לעצור את עליית מחירי הדירות בעיר, וגם תספק פתרונות דיור לתושבים שלא מעוניינים להתחייב למשכנתא.
"השכרה ארוכת טווח היא אחת מהתוכניות של העיר להתמודד עם מצוקת הדיור ומחירי הדירות הגבוהים", אומר ממלא מקום ראש העירייה, אלי יריב. "בפרויקט של שכירות ארוכת טווח הקבלן מתחייב להשכיר את כל הדירות בפרויקט, כשרבע מהדירות יושכרו לזכאים בדמי שכירות נמוכים בכ־30%-25% ממחיר השוק".
2 צפייה בגלריה
אלי יריב
אלי יריב
"אחת מהתוכניות של העיר להתמודד עם מצוקת הדיור". אלי יריב
(צילום: קובי קואנקס)
יתרון נוסף, הוא הביטחון שהחוזה יעניק לשוכר, שלא ניתן לפנות אותו או להעלות את מחיר השכירות באופן פתאומי, כפי שקרה לשוכרים רבים עם עליית המחירים אשתקד.
במקביל, הורה ברוט להקים מאגר של מאות יחידות דיור שיפוזרו בכל הפרויקטים הנבנים בבת ים, שיאפשרו שכירות לטווח ארוך במחיר מפוקח, המאפשר לבני העיר לקבל הנחות של עשרות אחוזים מהמחיר המקובל בשוק.

קראו גם:

עם זאת, בעיריית בת ים הבהירו כי טרם גיבשו סופית את התנאים להגרלות, וכי הדבר יבוצע לאחר קבלתה של חוות דעת מקצועית של יועץ, ובפיקוח של שופט בדימוס. בנוסף, יוקם צוות עירוני שינהל את הנושא ובו ישתתפו בכירי העירייה, בהם ברוט עצמו, מחזיקת תיק דיור בר השגה במועצת העיר, קטי פיאסצקי־מורג, מנכ"לית העירייה, יודפת אפק־ארזי, ובכירים נוספים.