כשעו"ד ויטל זינגר (31) מראשון לציון עלתה על הבמה לצדו של עידן עמדי וסיפרה את סיפורה, פתאום הכל היה ברור.
"אני אני לא מדברת רק על עצמי אלא על השילוב ההדדי", היא מסבירה. "אין כאן 'הם' ו'אנחנו', כי כולנו מרוויחים. לכל אחד יש יכולות שונות וזה כל היופי. זה מה שהופך אותנו לחברה בריאה ומגוונת".
2 צפייה בגלריה
ויטל זינגר במופע של עידן עמדי | צילום: יוסי אלטרמן
ויטל זינגר במופע של עידן עמדי | צילום: יוסי אלטרמן
ויטל זינגר במופע של עידן עמדי | צילום: יוסי אלטרמן
זינגר היא יזמת חברתית, מרצה במוסדות וארגונים וגם רקדנית בנבחרת ישראל בתחרויות הפראלימפיות.
כעת היא חובשת כובע נוסף ומקדמת את פרויקט 'חיים יחד, מבלים יחד' של מפעל הפיס, במסגרת חודש המודעות לשילוב חברתי של אנשים עם מוגבלויות.
במסגרת הפרויקט מועלים עד סוף דצמבר מופעי מוזיקה, שמדגישים את חשיבות שילובם של אנשים עם מוגבלויות. בכל מופע הם עולים על הבמה, מספרים את סיפורם, מנהלים שיחה קצרה עם הקהל ומנגישים את המידע, את ההבנה ואת הסובלנות.
סיפורה של זינגר מצליח לרגש פעם אחר פעם. כשהיתה בת חצי שנה, התגלה אצלה סרטן נדיר ולמרות שהחלימה ממנו לאחר טיפולים קשים, נותרה עם שיתוק ברגליים.
הוריה התעקשו שתלמד במסגרות רגילות, והיא שולבה במרכז 'ספיבק', שהכיר לה את עולם הספורט והריקוד. "זאת היתה אהבה ממבט ראשון", היא אומרת.
היא שירתה בצה"ל בתפקיד מבצעי בחיל האוויר ונשארה בקבע בתפקידי הדרכה. כשהשתחררה, למדה בחוג למשפטים וממשל במרכז הבינתחומי ובד בבד השתלבה בנבחרת ישראל לריקודים לטיניים על כיסאות גלגלים, זכתה באליפות הארץ והשתתפה באליפות אירופה ואליפות העולם.
בדיוק בימים אלה, כשהיא סוגרת 11 שנה בנבחרת, היא חזרה מתחרות נוספת בפולין עם שתי מדליות, כסף וארד, שקטפה בשתי קטגוריות של ריקוד לטיני.
פרויקט 'חיים יחד, מבלים יחד' חוגג 20 אירועי מוזיקה באולמות נגישים, עם מופעי תרבות מבוקשים ואמנים מהשורה הראשונה.
"כרקדנית וכמי שמקדמת שוויון הזדמנויות, אני מאמינה שלתרבות ולמוזיקה יש כוח לחבר, לגשר, לגבש אנשים, להגביר את השוויון ולשנות תפיסות", היא אומרת. "הפרויקט מצליח להפוך את החוויה המוזיקלית לערכית. אחרי שעתיים של מופע, הקהל לא מדבר רק על המוזיקה אלא גם על המסר שמעבר לה".
את הפרויקט מובילים מפעל הפיס, נציבות שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות במשרד המשפטים והרשויות המקומיות.
המופעים בעלות סמלית (30 שקל), וחלקם ללא תשלום. רוצים להשתתף? המופעים הבאים: עידן עמדי, 3.12, מרום גליל. טיפקס, 4.12, מטה יהודה. התקווה 6, 6.12, שדות נגב. אביב גפן, 22.12, דרום השרון.
פרטים באתר מפעל הפיס.
חדש: העסקיות של 'אברטו'
רעבים? אז בטח תשבעו לשמוע שמסעדת הבראסרי 'אברטו' בגדרה מרחיבה את שעות הפעילות ותתחיל לפתוח את שעריה גם בצהריים, עם עסקית משתלמת ומבחר מנות חדשות.
תפריט העסקיות כולל מנת לחם מחמצת, סלט מעלי חסה, מלפפון, שאלוט, פרי העונה ובלסמי לבן, מנה עיקרית לבחירה וכוס שתייה לבחירה.
2 צפייה בגלריה
פפרדלה בסגול באברטו | צילום: אנטולי מיכאלו
פפרדלה בסגול באברטו | צילום: אנטולי מיכאלו
פפרדלה בסגול באברטו | צילום: אנטולי מיכאלו
בין המנות העיקריות החדשות שתוכלו לבחור בצהריים, פרי יצירתו של השף אסף שטרן:
פפרדלה בסגול: פסטה פפרדלה, סלק מסולסל, בצל סגול, מרווה, בזיליקום, קרם סלק וגבינת סטרטצ'לה (73 שקלים). תוספת סלמון: 24 שקלים.
קרואסון צלי כתף: קרואסון חמאה שבתוכו כתף עגל בבישול ארוך ותבלינים חמים, איולי שום דבש, ארוגולה וסלט ירוק בצד (80 שקלים).
כבד עוף בפורט: כבדי עוף מוקפצים על מחבת, בצל סגול, פרי עונתי, קרם פולנטה ורוטב יין פורט (83 שקלים).
שתי מנות ראשונות בתוספת תשלום שניתן להזמין: סשימי סלמון והדרים - בתוספת 37 שקלים. קרפצ׳יו שייטל עם בלסמי, רוקט, עגבנייה ופרמז׳ן - בתוספת 45 שקלים.
והנה פיסה קטנה של נדל"ן, שמוסיפה לטעם: מסעדת 'אברטו' ממוקמת בקומת הקרקע של מבנה ישן נושן, שהוקם בימיה הראשונים של המושבה. הוא עתיד להיות מלון הבוטיק הראשון בגדרה. כשייגזר הסרט – נעדכן.
אברטו, שכביץ 5, גדרה. העסקיות יוגשו בימים א׳-ה׳ בין השעות 12:00 – 16:00
יש לכם סיפור מיוחד? עסק מעניין? מבצע שאסור לפספס?
שלחו אליי: sigal-br@yedtik.co.il