המאמץ בשנים האחרונות של קברניטי בת ים לקדם בצורה רצינית פרויקטים להתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ותוכניות פינוי־בינוי אחרות הצליח בגדול, כך לפחות על פי נתונים שפרסמה לאחרונה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
על פי נתונים אלה שמפרסמה הרשות הפועלת בכפוף למשרד הבינוי והשיכון ובראשה עומד חיים אביטן, מדורגת בת ים במקום הראשון בכמות הדירות שאושרו לחידוש ובנייה במסגרת תוכניות ההתחדשות.
במספרים: בחצי הראשון של שנת 2018 אושרה בוועדות התכנון השונות ברחבי הארץ בנייתן של 4,639 דירות, 2,219 מתוכן בבת ים. לשם השוואה, במקום השני מדורגת העיר קריית אונו (1,080 דירות) ואחריה ירושלים (450 דירות).
מה שאיפשר את הגעתה של בת ים למצב זה הוא קידומה של תוכנית המתאר 'בת ים 2035' לפיה יתווספו בשני העשורים הקרובים לעיר קרוב ל־18 אלף יחידות דיור חדשות שיוקמו בפרויקטים של התחדשות עירונית.
להערכת גורמים בענף הבנייה, מה שמציב את בת ים במקומה הנוכחי הוא העובדה שהיא קרובה מאוד לתל אביב־יפו וכן יש ריבוי מתחמי מגורים ישנים בשטח העיר. "אני מקווה שהעיר בת ים תהיה דוגמה לשאר הערים", אומר אביטן, "ובכוונתנו בהחלט להאיץ מהלכים בנושא בערים אחרות ולהגיע למקומות אחרים שבהם נדרשת התחדשות עירונית".
ראש העיר הנכנס, צביקה ברוט, מביע גם הוא שביעות רצון מהנתונים: "אני מאמין גדול בהתחדשות עירונית ונעבוד על זה שהעיר תמוצב כבירת ההתחדשות בישראל. הפתרון הזה תורם רבות – מביא להגדלת היצע הדיור, מחדש אזורים ותיקים, מושך לעיר זוגות צעירים וכולם יוצאים נשכרים".