4 מגדלים של 37 קומות וזה לא הכל: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב אילת (בשכונת רמת יוסף בבת ים). התוכנית שביוזמת קבוצת גבאי תשתרע על שטח כולל של כ־32 דונם וממוקמת בסמוך לנתיבי איילון.
1 צפייה בגלריה
700 דירות במקום 192
700 דירות במקום 192
700 דירות במקום 192
(הדמיה: קבוצת גבאי)
קראו גם:
התוכנית כוללת 700 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מבני מגורים בני עשר קומות ובארבעה מגדלי מגורים בני 37 קומות שישלבו חזיתות מסחריות בקומת הקרקע.
בנוסף ליחידות הדיור, בתוכנית יוקצה שטח של כ־1.6 דונם לטובת מבנה ציבור בפינת הרחובות אילת ושלום אש. בחלק המזרחי של התוכנית, יוקם מבנה בן 11 קומות שישלב שטחי תעסוקה בהיקף של 6,600 מ"ר ושטחי ציבור, והוא יחצוץ בין מגדלי המגורים לנתיבי איילון.
בין מבנה התעסוקה למגדלי המגורים, מתוכננת רחבה עירונית שתשמש לרווחת התושבים והמבקרים במתחם. בחלק הצפון־מערבי של התוכנית כוללת שטחים פתוחים בהיקף של כעשרה דונם. התוכנית תחליף 192 יחידות דיור בתשעה מבני שיכון ישנים בני שלוש קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
בהיבט התחבורתי, משרד התחבורה מתכנן להעביר בתחום התוכנית את אחד משבילי ה"אופנידן", וכן מתוכנן קו של "מהיר לעיר" שצפוי לעבור ברחוב מבצע סיני הסמוך. כמו כן, נקבעה בתוכנית הארכת רחוב אילת, שהוא רחוב ללא מוצא, צפונה והתחברות לרחוב התחיה.
"מדובר בתוכנית שהיא בשורה של ממש עבור דיירי הבתים הישנים שלאורך איילון", אומרת מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, ד"ר אדריכלית חוה ארליך. "בד בבד היא מצליחה לשמור על ערכי שימור ושטחי ציבור לרווחת התושבים".