שוב מאבק על היטלי ההשבחה בבת ים: בעל מגרש טוען כי תוכניות העירייה לא יצרו כל השבחה לנכס שבבעלותו, למרות שהוא נדרש לשלם עשרות אלפי שקלים עבור השבחה.
2 צפייה בגלריה
שלט להשכרה ברחוב בלפור
שלט להשכרה ברחוב בלפור
שלט להשכרה ברחוב בלפור
(צילום: קובי קואנקס)
מהו גובה היטל ההשבחה שיש לשלם עבור מגרש ריק בשטח של כחצי דונם בבת ים? בסוגיה זו תידרש להכריע בקרוב ועדת הערר לפיצויים והיטל השבחה במחוז תל אביב, במסגרת ערר שהגישה עו"ד הילה רווח בשם בעלי מגרש בעיר המבקש למכור אותו.
בעל מגרש ריק בבת ים ששטחו הכולל עומד על 532 מ"ר, ביקש מהוועדה מקומית לתכנון ובנייה בבת ים הערכה של שומת השבחה, אך גילה לתדהמתו כי הוא יידרש לשלם כ־60 אלף שקל. בעל המגרש ערער על השומה הצפויה ולבקשת עו"ד רווח, מונתה שמאית מקרקעין מכריעה.
קראו גם:
במסגרת ההליך טענה עו"ד רווח, כי על פי תוכניות שאושרו בבת ים, היטל ההשבחה לא אמור לעבור את ה־19 אלף שקל. שומת השמאית המכריעה קבעה כי היטל ההשבחה שנדרש מבעל המגרש יעמוד על כ־45 אלף שקלים.
בשלב זה החליט בעל המגרש להגיש באמצעות עו"ד רווח ערר לוועדת הערר לפיצויים והיטל השבחה מחוז תל אביב.
2 צפייה בגלריה
עו"ד הילה רווח
עו"ד הילה רווח
עו"ד הילה רווח
( צילום: שונם הלוי)
במסגרת הערר הם טענו לפגמים וטעויות בשומה המכרעת, שגרמה לחיוב היטל השבחה גבוה מהנדרש. בין השאר נטען כי השמאית המכריעה שגתה בכך שלא קיזזה את שטח חדר המדרגות בתוספת הבנייה שאושרה בקומת הגג. עו"ד רווח ביקשה מוועדת הערר לחייב את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בת ים בהוצאות בגין הגשת הערר.
מעיריית בת ים נמסר: "העירייה תגיב לערר בבית המשפט כמקובל".