השופטת נועה גרוסמן מביהמ"ש המחוזי בתל אביב הוציאה אמש (ראשון) החלטה דרמטית, המורה על הכנסת חברת "רום כנרת" לתהליך של חדלות פירעון. האם עשרות תושבי בת ים פוטנציאליים יאבדו את מקום מגוריהם?
2 צפייה בגלריה
שכונת פארק הים בבת ים
שכונת פארק הים בבת ים
שכונת פארק הים בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)
השופטת נענתה לבקשתם של הנאמנים לאחר שעובדי החברה הגישו בקשה לצו פתיחת הליכים נגד החברה ביום שישי בשבוע שעבר. גם חברי קבוצת רכישה של 'רום כנרת' הפועלת בפרויקט בבת ים הגישו פניות דחופות לבית המשפט, בטענה כי החברה חדלת פירעון.
חברי קבוצת הרכישה בפרויקט Sea Tower , הממוקם בפארק הים בבת ים, המיוצגים על ידי עורכי הדין אוריאל זעירא ממשרד עורכי הדין זעירא דוד ועו"ד גיא סרוסי, טוענים לחדלות פירעון של החברה, וחוששים לאובדן כספיהם שנמצאים בחשבון נאמנות ייעודי לפרויקט. הם אף טוענים כי החברה יצאה ב"מבצע" לרישום הערות אזהרה על שם חברי קבוצת הרכישה - זאת כדי "לחלץ" כספים מחשבון הנאמנות.

קראו גם:

אמש, כאמור, נענתה השופטת גרוסמן לבקשתם של הנאמנים, וכתבה בהחלטתה שניתנה בפתקית:
"על פי הבקשה שהוגשה לבית משפט זה, לאחר שהוכח להנחת דעת כי החברה חדלת פירעון. ולאחר שלא הוגשה כל התנגדות לבקשה – אני מורה בזאת על פתיחת הליכי חדלות פירעון בכל הנוגע לחברה לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח – 2018 (להלן: החוק).
עוה"ד אהוד גינדס ושי מילוא אשר התמנו כנאמנים זמניים לחברה, פעלו במסגרת הסמכויות שניתנו להם לפי ההחלטה מיום 23.08.2023. דו"ח ראשון יוגש תוך המועד שקבעתי שם. בשלב זה ישיבת יום 19.9.2023 תישאר על כנה ללא שינוי".

2 צפייה בגלריה
פרויקט SEA TOWER בבת ים
פרויקט SEA TOWER בבת ים
פרויקט SEA TOWER המתוכנן בבת ים
(צילום הדמייה: חברת רום כנרת)

פרויקט Sea Tower מתוכנן בשכונת פארק הים בבת ים, ואמור לכלול חמישה מגדלים בני 25 קומות כל אחד, ובסך הכל 450 יחידות דיור.
לחברה פרויקט נוסף שהיא מקדמת במסגרת קבוצת רכישה, גם הוא בבת ים, פרויקט Btowers, הסמוך לתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה. יש לציין כי בשנת 2022, נקנסה החברה על ידי ממונה חוק המכר בהקשר של פרויקט זה, בסכום של 224 אלף שקל.
גורמים בענף מעריכים כי במצב העניינים הנוכחי "לא יהיה מנוס מלבקש הקפאת הליכים לחברה באופן מיידי". בסביבת החברה מדגישים כי מהלך כזה לא יפגע בחברי קבוצת הרכישה ב-Sea Tower , ולטענתם מדובר בעצירה בלבד לצורך התארגנות מחדש.
מנכ''ל ובעלי רום כנרת נכסים והשקעות, אילן ששון, יצא לדובאי בשבוע שעבר, במטרה למכור את המרכז המסחרי שבפרויקט Btowers (ללא שטחי התעסוקה והמגורים, נכון לעכשיו). גורמים המקורבים לחברה העריכו כי עד היום הושקעו במרכז המסחרי לבדו יותר מ-100 מיליון שקל, ולטענתם כמה גורמים מתעניינים ברכישתו.
עם זאת, לדבריהם, הפרסומים האחרונים על החברה יצרו בהלה סביב החברה והם שגרמו בפועל להידרדרות המצב. "הבעלים נמצא בהליכי משא ומתן עם כמה גורמים, אך הפרסומים עשויים להזיק ולפגוע בסיכוי להגיע לעסקה בסופו של דבר", נמסר על ידי אותם גורמים.
באשר לטענות לרישום מאסיבי של הערות אזהרה בעת האחרונה, במטרה להוציא את כספי חשבון הנאמנות של קבוצת הרכישה ב-Sea Tower, אומרים מקורבים לחברה כי אין זה נכון, וכי המאמצים לרישום כל הערות האזהרה מתקיימים כבר כמה חודשים, ובעת האחרונה רבים מהרישומים הגיעו לכדי השלמת תהליך.
עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא: "שוב אנו נתקלים במארגן קבוצות רכישה שקורס כלכלית. המארגן כבר נקנס בידי הממונה על חוק המכר בשל פעולותיו. כעת עלולים למצוא את עצמם נפגעים מאות חברי קבוצות הרכישה, שמאות אלפי שקלים מכספם נמצאים על קרן הצבי. שוב הוכח שהמדינה לא יודעת להתמודד עם תחום קבוצות הרכישה".