פתיחת עונת הכדורגל בליגת העל ובליגה הלאומית כבר מאחורינו, כמו גם שריקת הפתיחה ברוב הליגות הבכירות באירופה. בשישי הקרוב (15:00) תהיה זאת ליגה א' שלנו שתצא לדרך, עם לא פחות מארבע קבוצות מהאיזור שינסו מצד אחד להימנע מנשירה לליגה ב' ומצד שני "לחטוף" מקום במשחקי הפלייאוף בסוף העונה.
5 צפייה בגלריה
שחקני מרמורק בניצחון הגביע מול בית"ר תל אביב־בת ים, בשישי
שחקני מרמורק בניצחון הגביע מול בית"ר תל אביב־בת ים, בשישי
שחקני מרמורק בניצחון הגביע מול בית"ר תל אביב־בת ים, בשישי
(צילום: עוז מועלם)
כרטיס עלייה ללאומית? לפחות על הנייר, הפועל מרמורק, מכבי שעריים, עירוני מודיעין ובטח ירמיהו חולון, יישארו מחוץ למשחק הזה.

הפועל מרמורק - באנו לעשות שמח

תקציר הפרקים הקודמים: הפועל מרמורק התחמשה לקראת העונה שעברה בסגל צנוע וצעיר, שהספיק לשחקנים ולמאמן דוד מרטן להגיע לחצי גמר הפלייאוף, שם הודחו על ידי הפועל כפר שלם (2:1).
רשימת קניות: בקיץ הנוכחי נמשכה מגמת ההצערה של מרמורק עם החתמתם של המגן מושיקו מילס (24) שהגיע ממ.כ ירמיהו חולון; הקשר ים כהן (24) שהתחיל את העונה הנוכחית באדומים אשדוד ושיחק בעונה שעברה בהפועל אום אל פאחם; הקשר דני רוזנבליט (24) שהגיע ממכבי הרצליה; ועם היוצא מן הכלל, זקן השבט, הבלם נדב מוניס (30), שהגיע מהפועל אום אל פאחם. שחקן נוסף שמעורר עניין הוא ג'ק אנדרו לובינגר (24), אמריקאי שעשה עלייה לפני מספר חודשים והגיע להיבחן במרמורק. מרטן הבין מה טוב, וצירף אותו לסגל האדום. אגב, הוא כבר רשם הופעה ראשונה כמחליף במשחק הגביע נגד בית"ר תל אביב־בת ים.
פיקנטריה: שני אחים תאומים (20), גדלו במחלקת הנוער של הפועל מרמורק. בעונת 2020/21, במסגרת המחזור ה־21 (27 באפריל, בניצחון 1:5 על מכבי עירוני אשדוד) היה זה אלעד אשרם שרשם את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת. הקיץ, אחיו, אור אשרם, צורף לסגל הקבוצה הראשונה. עכשיו כולם מחכים להופעה של שניהם על מגרש אחד.
בעיטת פתיחה: שמשון כפר קאסם, "איצטוני" (15:00)
מטרות: היו"ר ליאור חופי: "צריך עוד להכיר את הליגה, ולראות איך אנחנו מתחברים כקבוצה. בכל מקרה, המטרות העיקריות היו ונותרו - כדורגל שמח ולשלב כמה שיותר שחקנים צעירים ממחלקת הנוער שלנו, ולהגיע כמה שיותר קרוב לפלייאוף".

5 צפייה בגלריה
שעריים מול יבנה, בשישי שעבר
שעריים מול יבנה, בשישי שעבר
שעריים מול יבנה, בשישי שעבר
(צילום: עוז מועלם)

מכבי שעריים - מכוונים למעלה

תקציר הפרקים הקודמים: כבר בשלהי העונה שעברה (עשרה מחזורים לשריקת הסיום) צורף המאמן אורן קריספין לצוות המקצועי של מכבי שעריים, שסיימה את 2021/22 במקום השביעי. "אני אף פעם לא מחתים מאמנים מהבטן", אומר השבוע הבעלים מני סוויסה, שדאג שהמאמן שגדל בהפועל פתח תקוה יחווה את המועדון, המשחקים והאוהדים עוד לפני שעבד יום אחד בקבוצה. במהלך הימים האלה, כבר החלה הבנייה של שעריים לקראת העונה הנוכחית. "ידענו שהוא רוצה שחקנים שהוא אימן בעבר ובנקודת הזמן ההיא היה קשה לנו להביא אותם".
רשימת קניות: במכבי שעריים החלו לבנות את הקבוצה לעונה הנוכחית כמעט מאפס. מסגל העונה שעברה נותרו רק ארבעה שחקנים - נווה עמר (20) עידו דקטר (20), הקשר־מגן עמית שפירא (24) והקשר דניאל קוניצקי (23). במהלך הקיץ הצטרפו החלוץ איתי לוי (24) המגן עומר משאללה (28), הקשר משה דבורה (24), הקשר עמית רוזנבוים (25), החלוץ מאמון קשוע (25) שפתח את העונה שעברה במכבי נתניה, הבלם ירין פרץ (24) שרשם בעונה שעברה שבע הופעות בליגת העל, במדי הפועל נוף הגליל, הקשר בנימין אמבה (24) ויואב גביזון מהפועל כפר שלם. בשעריים עוד שוקלים לעבות את הסגל בשחקן כנף וחלוץ.
פיקנטריה: לא פחות משישה משחקני שעריים העונה שיחקו בעבר עבור קריספין, במדי הקבוצה הבוגרת וקבוצות הנערים של הפועל פתח תקוה - השוער נוי בייגל, קשוע, משאללה, דבורה, רוזנבוים ואיתי לוי.
בעיטת פתיחה: הפועל בקעת הירדן (חוץ)
מטרות: סויסה: "אני בונה קבוצה, קודם כל, שאני אהנה ממנה. לא עולים ליגה בדיבורים אלא בתקציבים ובמעשים. עכשיו מבחינתנו זה לא בשמיים, אבל עם עוד שני שחקנים בכירים אני מודה שזה היה נראה אחרת. בכל עונה אני מעדיף קודם כל לפתוח אותה בלי להיות חייב שקל לאף אחד, ובלי סיכונים שאתרסק כלכלית. אתה מצד אחד יכול לבנות קבוצה, ליפול אחרי כמה מחזורים ואז להתחיל לשחרר את כל הסגל הבכיר שלך, ומצד שני להתחיל פחות טוב ולהפתיע בהמשך. אני יכול להיות גאה בזה שבכל השנים שלי בשעריים, לא פירקתי את הקבוצה ולא שיחררתי שחקנים כשדברים לא עבדו".

5 צפייה בגלריה
שלמה. המאמן שאחרי הסערה
שלמה. המאמן שאחרי הסערה
שלמה. המאמן שאחרי הסערה
(צילום: קובי קואנקס)

ירמיהו חולון - מדרון חלקלק

תקציר הפרקים הקודמים: את העונה שעברה פתחה ירמיהו בסערה, והפכה לקנדידטית מובילה בקרב על כרטיס העלייה לליגה א'. אולם רצף הפסדים מול קבוצות הצמרת הביא לפיטורים של המאמן אביבי זהר, ומנקודת הזמן הזאת נקלעה הקבוצה למדרון מקצועי חלקלק. הקריסה הכלכלית בשלהי העונה, בדמות העזיבה של הפטרון רונן קנאפו, כמו גם טענות של שחקנים על איחור בתשלומים, רמזו על מה שהולך להיות בעונה הנוכחית - ירמיהו חולון, שתיאבק על מקומה בליגה א' דרום.
רשימת קניות: את משבצת המנהל המקצועי תפס מוסה בן חיים, שצירף כמאמן את מי שהיה מאמנו כשחקן, שלומי שלמה. נכון לעכשיו מאור אסור הוא השחקן היחידי שממשיך מהעונה שעברה, כשהסגל חדש לגמרי ורחוק מאוד מלהיות מושלם.
פיקנטריה: המאמן שלומי שלמה אימן את ירמיהו חולון עוד כשהייתה בליגה ג' (תחת השם יניב חולון), אימן אותה גם בליגה ב', והעונה יעמוד על הקווים שלה כמאמן ליגה א', בפעם השנייה. בפעם הראשונה זה הסתיים במשחקי הפלייאוף (מקומות2 עד 5).
בעיטת פתיחה: בני כסייפה (חוץ (14:30)
מטרות: המאמן שלומי שלמה: "ביקשו שאבוא לאמן את הקבוצה אחרי תקופה שלא אימנתי כדורגל. בעקבות ההיכרות שלי עם מוסה (בן חיים) הסכמתי, וגם בגלל הקשר שלי עם הקבוצה - ליוויתי אותה מליגה ג'. זה נכון, אין את הכסף שהיה פה בשנים האחרונות, התקציב דל, אבל נעשה את המקסימום כדי שהקבוצה לא תתמודד בתחתית".

5 צפייה בגלריה
מאור. עשה את הסוויץ'
מאור. עשה את הסוויץ'
מאור. עשה את הסוויץ'
(צילום: צפריר אביוב)

עירוני מודיעין - החדשה בשכונה

תקציר הפרקים הקודמים: עשור אחרי שעלתה לליגה ב', 13 שנים אחרי שהוקמה, רשמה עירוני מודיעין היסטוריה בתאריך המאוד אירוני, 1 באפריל, והעפילה לליגה א'. על החתום: המאמן שי מאור, קבלן עליות ידוע במחוזות.
רשימת קניות: כעולה חדשה הייתה אמורה מודיעין לבצע חריש עמוק בסגל, כזה שיבטיח לה עונה נוספת בליגה החצי מקצוענית. ואלה השמות שהגיעו במהלך החודשים האחרונים לקבוצה - החלוץ מתן שוורץ (21) מנורדיה ירושלים, הבלם עומרי כהן (33) ממכבי יפו, הקשר אור דעבול (20) מקביליו יפו, שחקן הכנף שליאל אוזן (23) מהפועל אשקלון, הבלם רון יוסף (20) מבני לוד, המגן טל משען (32) שהגיע ממכבי שעריים, הקשר ירין דיזאני (25) מהפועל אזור, והקשר מרבי ברגבדזה (23) משמשון כפר קאסם.
פיקנטריה: המאמן שי מאור רשם לא פחות משבע מסעות עלייה עם חמש קבוצות שונות - הפועל אזור, מ.ס כפר קאסם, שמשון כפר קאסם, עירוני אשדוד ומכבי 'קביליו' יפו.
בעיטת פתיחה: הפועל כפר שלם (בית, 14:30)
מטרות: המאמן שי מאור: "מדובר בקבוצה שרק עלתה ליגה. המטרה היא להתבסס בליגה שהיא שוויניות וקשה. אם נראה שבמהלך התקופה אנחנו משיגים את המטרה שלנו, ויש לנו יכולת לתפוס מקום למעלה אז נעשה שינויים תוך כדי תנועה על מנת להצליח. נכון לעכשיו נראה שמכבי יבנה, הפועל כפר שלם, מכבי עירוני אשדוד ומ.ס דימונה יהיו אלה שיובילו את הליגה, ובששת המחזורים הראשונים אנחנו פוגשים שלוש מתוכן (כפר שלם, אשדוד, ומכבי יבנה)".

ליגה ב'

הכוכבת של המחוז?
בהפועל אזור בנו קבוצה שאמורה לטוס בחזרה לליגה א'. היו"ר אברהם (ג'ימי) גל: "תלויים בעצמנו"
היום (שישי) ייצאו לדרך המשחקים בארבעת המחוזות של ליגה ב'. הפועל אזור, הפועל לוד, עירוני בית דגן (דרום א'), בני לוד, עירוני גדרה, מ.ס שיכון המזרח ומכבי רמלה (דרום ב') ייצגו את האיזור בליגה הרביעית של הכדורגל הישראלי. הבולטת מתוכן היא אזור, שנשרה בעונה שעברה מליגה א', ועל פניו בונה קבוצה שתיאבק על החזרה שלה לליגה השלישית.

5 צפייה בגלריה
ועקנין ושחקני הפועל אזור, באימון במגרש הביתי
ועקנין ושחקני הפועל אזור, באימון במגרש הביתי
ועקנין ושחקני הפועל אזור, באימון במגרש הביתי
(צילום: עוז מועלם)

כדי לעמוד במשימת העלייה, יו"ר אזור אברהם (ג'ימי) גל האריך את חוזהו של המאמן שמעון וקנין (ושל עוזרו חיים אביסרור). בנוסף רשמה הקבוצה מספר החתמות מבטיחות של שחקנים שרובם שיחקו בעונה שעברה בליגה א' - הקשר־קפטן תומר בן חיים, המגן חן נוגן, הקשר קובי כהן (שממשיכים עונה נוספת בהפועל אזור), הבלם דסלי טגאנה (מהפועל בקעת הירדן), הקשר דודי הילל (ממ.ס דימונה), המגן גל פורת (מהפועל קלנסואה) והחלוץ גיל גילקרוב שכבש בעונה שעברה עשרה שערים במדי עירוני מודיעין ושמשון בני טייבה.
בשישי שעבר, במסגרת המחזור השני בגביע המדינה, ניצחה הפועל אזור 1:2 את מ.כ צעירי טייבה. גיל גילקרוב (23) ועמי נחאיסי (75) כבשו לאזור. היום תפתח הקבוצה את משחקי הליגה מול בני יפו.
"כמובן שאנחנו רוצים לעלות ליגה", אמר השבוע אברהם. "יש ליגה חזקה מאוד, קבוצות טובות מאוד אבל עם כל הכבוד לכל היריבות - היריבה היחידה שלנו היא אנחנו - הפועל אזור. אם נדע לשמור על משמעת נטולת אגו, נדע גם להביא את הכישרון הרב הגלום בשחקנים. משחקי הגביע היו ראיה ליכולת שלנו, למרות שברור לנו שלא נגיע עד לנשיא".
קבוצות שאמורות להיאבק עם אזור בצמרת מחוז דרום א' הן הפועל לוד, המכתש גבעתיים, עירוני בית דגן ומכבי עמישב. "הפועל אזור נבנתה העונה מחדש ואני מאמין שגם נבנתה נכון". מסכם אברהם. "הסגל למעשה סגור, אבל אולי נצרף בתקופה הקרובה עוד שחקן כנף משמעותי".
עוד במחזור הפתיחה: טקס קצר ייערך במגרש לזכרם של שני שחקני עבר של המועדון - חיים זיידנברג (הג׳ינגי), שוער נבחרת ישראל ומכבי חיפה בעבר, ושוער ומאמן בהפועל אזור במשך שנים רבות; ויהודה בן אדרת, אף הוא שחקן עבר שאימן במועדון. בנו, אריק, הקים מחדש את מחלקת הנוער של המועדון. "נכון להיום אין אפילו שחקן בוגרת אחד שגר באזור", מודה אברהם. "ולדעתי, אין זכות קיום למועדון בלי מחלקת נוער ענפה. במשך שנים הייתה פה הזנחה אבל אנחנו עכשיו מובילים שינוי, בתקווה שיהיה פה בית לילדים ביישוב מגיל 6 ועד 18. בעוד כמה שנים טובות, כשיהיה לנו גם מתקן ראוי, תהיה לנו גם החוצפה לסמן את הליגה הלאומית כמטרה".
הפועל לוד תפתח את עונת 2022/23 במשחק חוץ נגד הפועל הוד השרון, עירוני בית דגן תארח מחר (שבת) את הפועל גני תקווה. דרום ב': בני לוד אירחה אתמול (חמישי) את מ.כ שדרות, מכבי רמלה - מכבי קריית מלאכי, מ.ס שיכון המזרח - עירוני גדרה.