לפני פחות משנה, כפי שפורסם לראשונה במיינט, תיעדנו שלב אחר שלב את לוחם ה-MMA, חיים גוזלי בן ה-44 תושב העיר בת-ים. מסיפוריו, אימוניו ועד הקרב הגדול שלו בארצות הברית.
הרי אם השם חיים גוזלי, היה די אנונימי ללא מעט אנשים בתחילת הדרך מחוץ לענף, כמעט שנה אחרי אפשר לקבוע. גוזלי חתום על קידום ספורט ה-MMA במדינת ישראל והוא הדבר החם הבא.
בסוף השבוע האחרון קיבלנו את הגושפנקה הרשמית, שהספורט תופס תאוצה בארץ והופך להיות המוצר המלהיב הבא של ישראל.
בחמישי האחרון מילאו את היכל "יד אליהו" לא פחות מ-9,000 אוהדי הספורט. ככה זה כשהמוצר איכותי ומשלב ספורט ומכות, אבל עם כל כך הרבה טכניקה, ידע ויכולת.
את שני הקרבות המרכזיים של האירוע תפסו תושבי המרכז מחולון - בת-ים, חיים גוזלי ונועד להט שהתחרו בקרבות מסקרנים נגד לוחמים מכל העולם. גוזלי עם מאזן של 4:8 פגש את ארסן פייטוביץ' שצעיר ממנו ב-20 שנה וגבוה בראש. האוקראיני (2:4) נכנע לחניקה משולשת אחרי 45 שניות ונראה המום מסיום הקרב המהיר במשקל חצי-בינוני. הקהל בטירוף. היה זה אחד משני הניצחונות המהירים בהיסטוריה של באלטור מאז ומעולם.
"ידעתי שהוא ייקח אותי לקרקע", אמר הלוחם הישראלי בתום הקרב, "שם אני כמו כריש במים". גוזלי התייחס לזה שהוא עדיין נלחם בעשור החמישי לחייו: "אני מרגיש נהדר, הגיל לא מפריע לי. רוצה להמשיך".
1 צפייה בגלריה
צילום: בלטור
צילום: בלטור
צילום: בלטור
בתחילת השבוע, אמר גוזלי למיינט: "הבאתי את ספורט ה-MMA למיינסטרים, והספורט הזה הולך להשאר כאן ובגדול".
גם נועד להט כיכב וניצח בקרב משלו כשבקרב עצמו נתקל בלא מעט קשיים מול יריבו, האמריקאי ג'רמיה לביאנו (6:11) במשקל הנוצה. הקהל היה בטירוף וקרא בשמו של הישראלי, שהגיב במתקפה על הקרקע. למרות שבילה על הגב במשך רוב הקרב, לביאנו לא התרגש והצליח למנוע מלהט לגרום לו נזק מיוחד.
בסיבוב השלישי והאחרון בכלוב הבלאטור, הקהל כבר דרש מהישראלי נוק-אאוט או לפחות הכנעה, אך האמריקאי החזיק מעמד. להט ניצח לבסוף בהחלטת שופטים בפה אחד ואמר בתום הקרב: "אני הלוחם הטוב בעולם בג'יו ג'יטסו ברזילאי. היה כיף להילחם בארץ".