משלבים ההכנה לשירות משמעותי בצה"ל, מעורבות חברתית ופעילות גופנית: כ-100 תלמידות ותלמידים מתיכון חדש-דרכא ותיכון רמות לקחו חלק במירוץ נט"ל לחיים בצבע, שהתקיים, זו השנה החמישית, ביום שישי האחרון בפארק הירקון בתל אביב, במטרה להעלות את המודעות לנפגעי פוסט-טראומה מטרור ומלחמה.
היוזמה באה מתוך הרצון לשלב בין שלושה עקרונות חשובים ההכנה לשירות משמעותי בצה"ל מעורבות חברתית ועידוד תרבות פנאי של ספורט עממי. טרם היציאה למירוץ, אנשי עמותת נט"ל מגיעים לתיכון לסדנאות עם התלמידים, שבהם מספרים להם על העשייה של העמותה, והתלמידים בוחרים לאחר מכן האם הם מעוניינים לקחת חלק במירוץ.
1 צפייה בגלריה
צילום: חלי ביטון
צילום: חלי ביטון
צילום: חלי ביטון
בתיכון חדש-המר יצאו ביוזמה נוספת, במסגרתה עבור כל תלמיד שהביא רצון להשתתף במירוץ הם העבירו לעמותת נט"ל 15 שקלים בנוסף לתרומה של 35 שקלים של כל תלמיד, כך שעבור השתתפות של כל תלמיד במירוץ הועברה לעמותה תרומה בסך 50 שקלים. השנה השתתפו כ 90 תלמידים מתיכון חדש-דרכא מהחטיבה העליונה אשר חוו את ההנאה שבתחרות ספורט עממי וגם תרמו לקהילה וגם נחשפו לעמותה ולפועלה.
חלי, ביטון, מנהלת תיכון חדש-דרכא מציינת כי היא רואה חשיבת גדולה במודעות של התלמידים לכך שיש אנשים רבים בישראל שהחיים שלהם נעצרו ברגע אחד נורא של מלחמה או טרור, אבל הפציעה איתה הן מתמודדים אינה נראית, והיא שקופה. ישנה גם חשיבות גדולה בכך שידעו למי יש לפנות. בנוסף, השתתפו במירוץ גם תלמידות י"ב של תיכון רמות אשר היוו ייצוג נוסף של מערכת החינוך בעיר.
האירוע כלל מרוץ 5 ק"מ, 1.5 ק"מ ומקצה "אפרוחים" 300 מ'. במהלך הריצה ולאורך המסלול נצבעו הרצים באבקות צבע ידידותיות לאדם ולסביבה. ובאופן סימבולי "צבעו" את הפציעה השקופה באופטימיות וכסמל לבחירה בחיים. במתחם התקיימו מגוון פעילויות ייחודיות, מלאות צבע ושמחה, לילדים ומבוגרים: מתנפחים, פעילות בצבע, משחקים ועוד.