כבר שנים רבות שלוחם ה־MMA מבת ים, חיים גוזלי, הוא לא רק מתאגרף. גוזלי הוא הישראלי הראשון שנלחם במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, הוא משתתף בתחרויות וקרבות בכל העולם והוא אלוף עולם בארגון RFP.
2 צפייה בגלריה
גוזלי ושגריר בחריין
גוזלי ושגריר בחריין
גוזלי ושגריר בחריין
(צילום: שגרירות בחריין)
לאחרונה גוזלי הוא גם פעיל חברתי שמקדם נושאים הקרובים לליבו. בין היתר הוא פתח בבת ים אקדמיה ללחימה, בה הציע את כישוריו כמדריך לעובדי כוחות הביטחון ללא כל תשלום. לא פעם גוזלי הביע התעניינות בתחום הפוליטי, והפעם הוא לוקח את זה צעד אחד קדימה, כאשר הוא מתכנן אירוע איגרוף ראשון מסוגו בארץ, בו ישתתפו לוחמים מישראל ולוחמים מבחריין.
"ענף הספורט MMA נמצא בתנופה עצומה ונהנה ממאות מיליוני מעריצים ברחבי העולם", אמר גוזלי השבוע ל"מיינט בת ים". "הענף פרץ כבר מזמן את נישת ה'משוגעים לדבר'. בשנים האחרונות אפשר לראות כי הקהל הישראלי צמא לאירוע מהסוג הזה".
האירוע, ששמו "נלחמים לשלום", ייערך ב־19 במרץ בהיכל מנורה בתל אביב בהשתתפות לוחמים מבחריין, וישודר לעשרות מיליוני צופים ברחבי העולם באמצעות ערוצי שידור שונים.
הוא נערך בשיתוף "Brave Combat", ארגון ה־MMA הגדול במזרח התיכון בבעלותו של נסיך בחריין, חאליד בן חמד אל ח'ליפה. בעבר גוזלי אירגן אירועים דומים, אך החיבור בין העמים יוצר אירוע תקדימי שכמותו טרם נערך.
"אין ספק שאירועי MMA הקודמים בישראל היו להצלחה כבירה, אך השנה החלטנו להפיק משהו גדול ומרגש במיוחד עם ארגון Brave Combat שבבעלותו של נסיך בחריין. יחד החלטנו על הפקת ענק למען השלום, שתתקיים בישראל", ממשיך גוזלי.
בשבוע שעבר השתתף גוזלי בחגיגות היום הלאומי של ממלכת בחריין, שארגנה שגרירות בחריין בתל אביב, ונפגש עם שגריר בחריין בישראל, חאלד יוסף אל־ג'להמה. גוזלי מספר שהשניים שוחחו על שיתוף הפעולה המסתמן בין שתי המדינות גם בתחום הספורט. "דיברנו על העובדה שספורט זו שפה אוניברסלית, והוא מצפה לאירוע בכיליון עיניים".

2 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו
ביבי נתניהו
"ספורט מחבר בין אנשים". בנימין נתניהו
(צילום: shutterstock)

אפילו ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס למופע. "הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו הם לא רק שלום בין מדינות, הם שלום חם בין אנשים", אמר. "אני שמח על שיתופי הפעולה הרבים בין המדינות ‑ סחר הדדי, תיירות ועכשיו גם ספורט. אני רוצה לאחל בהצלחה למשתתפים בתחרות ה־MMA שמתקיימת בישראל בשיתוף ארגון שייסד נסיך בחריין, חאליד בן חמד אל ח'ליפה. ספורט מחבר בין אנשים, והאירוע הזה הוא גורם נוסף בחיזוק הקשר בין ישראל לבחריין".

קראו גם:

להערכת המארגנים, כ־12 אלף צופים עתידים להשתתף באירוע, ומההפקה נמסר כי "בעקבות המצב המאתגר בין יהודים לערבים הוחלט להקים נבחרת אשר תיקרא 'נבחרת השלום' ותהיה מורכבת מלוחמים מהחברה היהודית והערבית יחדיו. הנבחרת תילחם נגד לוחמים שיגיעו מכל העולם. כך נוכל להראות לעולם שספורט היא שפה בינלאומית, לה לא משנה הדת, הלאום או המגדר, ואנחנו יכולים לחיות ביחד בשיתוף פעולה מלא אם רק נרצה".