מקס בחמן (26) הוא תושב בת ים, אבל הוא גם ידוען הרשת המצליח ביותר שידעה העיר אי פעם: 250,000 עוקבים בטיק טוק, 70,000 ביו-טיוב ועוד 135,000 עוקבים באינסטגרם. חברי ילדות מהעיר עדיין מכנים אותו מקס, אבל ברחבי העולם כבר קיבל את הכינוי "מלך הגומי".
6 צפייה בגלריה
מקס בחמן
מקס בחמן
מקס בחמן. "גומי זה עולם ומלואו"
(צילום: דנה קופל)

החיים בבת ים - "מת על העיר הזאת"


"נולדתי בארץ ואת הרוב המוחלט של חיי עשיתי בבת ים. אני מת על העיר הזו", מספר מקס ל"מיינט חולון" ו"מיינט בת ים". "סיימתי תיכון 'אורט מלטון', שירתי בחיל האוויר ולמדתי באופן עצמאי דברים שעניינו אותי, כמו עיצוב גרפי, רשתות חברתיות ויצירת תוכן".
הוא נולד בבית של משפחה דוברת רוסית, יש לו אחות תאומה – ויקה, והעיסוק שפרסם אותו גרם לו להצלחה בינלאומית: "התחלתי להתעסק עם הטלפון כשהייתי בן 16 – ורק כתחביב. קצת צילמתי וערכתי תמונות, והייתי ממש בין הראשונים בארץ (ולמעשה גם בעולם) שהתחיל כבר לפני כעשור - להעלות תכנים לאינסטגרם ולטיק טוק, ממש כשהאפליקציות התחילו לפרוץ להמונים". מקס מסביר, כי "לאט לאט קיבלתי חשיפה, ותוך כדי תנועה למדתי מה מעניין אנשים ומה פחות – והבנתי שזה הכיוון שאני רוצה לעסוק בו".

קראו גם:

הפריצה - הפילטר ששבר את הרשת


רוב התכנים שמקס מפרסם הם בעברית, אלא שלפני כשנתיים הוא פיתח פילטר מיוחד לאינסטגרם תחת שמו – "מקס פילטר" או "פילטר הלב השבור" שהתפרסם בכל העולם, והשתמשו בו למעלה ממיליון וחצי משתמשים, כולל ידוענים כמו הזמרת האמריקנית בילי אייליש והזמרת האלבנית דואה ליפה, לצד כוכבות מקומיות בהן עדן פינס, שירי מימון, אסתי גינזבורג ונועה קירל. הדבר יצר לו חשיפה עצומה ומוניטין כאמן וכיוצר, ועד היום הוא נחשב למגה-כוכב בתחום הרשתות חברתיות.

6 צפייה בגלריה
הסטורי של בילי אייליש עם הפילטר של מקס
הסטורי של בילי אייליש עם הפילטר של מקס
הסטורי של בילי אייליש עם הפילטר של מקס
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

מה בעצם העבודה שלך?
"אין לי עיסוק מרכזי, כמו שאנו רגילים ממונחים מסורתיים של ההורים שלנו. הפרנסה שלי היום היא יצירת תוכן ועיצוב גרפי. זה לגמרי משהו שאפשר להתפרנס ממנו, ויש המון שעושים את זה – וגם אפשר להרוויח מזה מיליונים אם אתה ממש טוב. אבל צד אחר, זה משהו שלא נגמר בשעה מסוימת, זו עבודה סביב השעון, צריך כל יום להגדיר את עצמך מחדש ולהישאר רלוונטי".
מאיפה מגיעים מרבית העוקבים?
"כל העוקבים שלי נצברו אט-אט לאורך השנים. יצא לי לעבוד עם חברות, לעשות קמפיינים סביב מותג כזה או אחר, לפרסם דברים בעמודים שלי, וכמובן יש לי גם את הטיק טוק שבו אני מעלה תכנים יותר מבדרים".
מה זה בעצם תוכן מבדר?
"אני ידוע כמלך הגומי - זה הקטע שלי בטיק טוק: אני מעלה וטועם סוגי גומי מיוחדים, נכנס לחנויות ממתקים בבת ים ומראה סוגים שונים של גומי, ולפעמים גם מוציא על כך סכומים לא מבוטלים. כך למשל, באחד הסרטונים הכי מצליחים שלי, אני מראה איך אני יכול להוציא 1,000 שקל על גומי במספר דקות".

6 צפייה בגלריה
מקס בחמן
מקס בחמן
מקס בחמן. "זו עבודה סביב השעון, צריך כל יום להגדיר את עצמך מחדש ולהישאר רלוונטי"
(צילום: דנה קופל)

באמת יש כל כך הרבה סוגי ממתקי גומי שאפשר לפתח לזה טרנד?
"גומי זה עולם ומלואו. יש כל כך הרבה סוגים: גדלים, צורות, צבעים. לקהל צעיר או למבוגר. סוגי חנויות ממתקים שונות שמוכרות את זה, ואין יום שאני לא מעלה לפחות סרטון אחד שבו רואים אותי מנסה או טועם סוג חדש".
איך בכלל הגעת להעלות תכנים על גומי?
"זה לגמרי במקרה. יש לי את העניין של אמנות שאני יוצר באינסטגרם, וזה מאוד צבעוני, משמח ומעוצב בצורה מגניבה, ואף קיבל חשיפה עולמית. לפני שנתיים עשיתי תערוכה בתל אביב שבה הצגתי את היצירות שלי. תוך כדי שאני מכין את התערוכה, צילמתי סרטון שבו קניתי בשביל האורחים קצת גומי – וזה עלה לי 400 שקל. העליתי את הסרטון לטיק טוק, אנשים שאלו מי מוציא כל כך הרבה כסף על זה, ובום – הגיע למיליון וחצי צפיות... לא ציפיתי לנתונים כאלה, והבנתי שיש משהו שאני יכול לעבוד איתו, והתחלתי לעשות עוד ועוד סרטונים בתחום הזה, וכך אנשים התחילו לכנות אותי 'מלך הגומי'. אנשים מזהים אותי ברחוב בגלל הסרטונים האלה".
ממש עוצרים אותך ומבקשים חתימה?
"היום כבר קהל המעריצים לא מבקש חתימה...". פעם ראשונה שהחתום מעלה מזדהה עם זה שהצעירים קוראים לו 'בומר', ומקס ממשיך להסביר: "היום מבקשים להצטלם יחד. אני לא יכול לטייל בטיילת בת ים או בקניון בעיר – בלי שלפחות עשרה ילדים או בני נוער יעצרו אותי וירצו להצטלם יחדיו. זה קורה כל יום, ובכל פעם שאני יוצא מהבית. אולי לא כולם יודעים את השם שלי, אבל מהסרטונים שתפסו בטיק טוק, כולם מכנים אותי 'מלך הגומי'".

6 צפייה בגלריה
אמנות הגומי שיצר
אמנות הגומי שיצר
אמנות הגומי שיצר
(צילום: מקס בחמן)

החורים באוזניים - "זה חלק מהאישיות שלי"


הזכרת את נושא הרלוונטיות. זה מקצוע שאפשר לקחת עד הפנסיה?
"כרגע אני לא רוצה לשנות כיוון –אני נוגע בתחומים שאני אוהב, ואנשים אוהבים את זה חזרה, עובדה שזה מצליח. אבל אתה צודק, צריך כל הזמן לחדש ולהמציא את עצמך, ולשאול - מה עוד יעניין אנשים. חשוב גם לציין, שכל הזמן אנשים חדשים מצטרפים לתחום (חלק אפילו בתחום סיקור הגומי) ואתה רוצה לבדל את עצמך ולהישאר רלוונטי, להמשיך לגדול. כך למשל, אני בקרוב רוצה לעשות מארז מותג גומי משלי, בשיתוף עם טסה ממתקים. בינתיים זה הולך טוב, ולא מחליפים סוס מנצח".
אתה מתכוון לסוכרית סוס?
"אני פחות אוהב גומי בטעם ליקריץ..."
הקהל בארץ מספיק לך, אתה רוצה ליצור תכנים גם באנגלית?
"כיף לי לעשות תוכן בעברית. אבל זה לא השפה שהכי חשוב, אלא הרעיון פה הוא הצד הוויזואלי, ומבחינת התוכן - אני מעדיף להתמקד בקהל הישראלי. נכון להיום, אני מקום שישי בארץ בכמות הצפיות בטיק-טוק, וביו-טיוב אני במקום תשיעי".

6 צפייה בגלריה
אמנות הגומי שיצר
אמנות הגומי שיצר
אמנות הגומי שיצר
(צילום: מקס בחמן)

מעבר לצד הוויזואלי ברשת, גם אי אפשר לפספס אותך באופן אישי ברחוב, כיוון שיש לך חורים לעגילים גדולים יותר משל שושנה דמארי.
"זה לא נקרא עגילים, אלא זה נקרא הרחבות. עשיתי את זה בגיל 16, ומאז כל פעם מגדילים. זה חלק מהאישיות שלי, וכך אנשים מזהים אותי. באחד אפריל עשיתי מתיחה שאני סוגר את זה, ואנשים לקחו את זה מאוד קשה... זה רק מחזק שזה מיוחד, זה חלק מהאופי שלי, ואני אוהב את זה כך".

6 צפייה בגלריה
מקס בחמן
מקס בחמן
מקס בחמן. קשה לפספס אותו ברחוב
(צילום: דנה קופל)

איך המשפחה מקבלת אותך כיוצר תוכן?
"ההורים שלי הם דור מסורתי יותר, ותחילה לא הבינו מה זה הלוח זמנים שלי, שאני כל היום מדבר מול המצלמה בטלפון, או יושב אחרי זה, עורך סרטונים, מעלה לרשת, או קונה ואוכל מלא גומי; אבל אחרי שהם ראו שזה הולך, מצליח וגם מביא מדי פעם פרנסה – רק שמחו ועודדו אותי עוד יותר. אפילו אחותי התאומה – ויקה, מצטרפת אליי לפעמים ומשתתפת בסרטונים.
ברגע שהמשפחה ראתה שאני מקבל פידבק, היא לא מפסיקה לתמוך בי. בסופו של דבר, אני עושה את מה שאני אוהב, ולדעתי – יש לי את המקצוע הכי כייפי בעולם".