הצעה לסדר באורך של 15 עמודים הוגשה אמש (שני) על ידי חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי–מורג בנושא ביטול מכרז מנהל האגף החרדי בעיריית בת ים. בהצעה מגוללת פיאסצקי-מורג את "המחדלים המעוררים טעם לפגם', כך לדבריה, במכרז שבו נבחר מנהל האגף. הגילויים הללו היו לטענתה, אחת הסיבות המרכזיות להתפטרותה מהקואליציה.
1 צפייה בגלריה
בוסקילה ופיאסצקי-מורג
בוסקילה ופיאסצקי-מורג
בוסקילה ופיאסצקי-מורג
(צילומים: קובי קואנקס)
קראו עוד:
חברת מועצת העיר פיאסצקי–מורג אשר התפטרה לפני כחודש וחצי מהקואליציה שלחה את ההצעה לסדר לדיון במועצת העיר, אשר עתידה להתקיים ביום רביעי הקרוב. לטענת פיאסצקי–מורג, הקמת האגף הוא חלק מהסכם קואליציוני שנחתם עם יו"ר ש"ס בבת ים רפי ברנז עת כניסתו לקואליציה, ונבחר "מועמד לא ראוי מקצועית, אבל ראוי פוליטית, לנהל אותו".
בנוסף לכך, במכתב מפרטת חברת המועצה, כי "יש לבטל את המכרז מהנימוקים הבאים: העדר צורך מבצעי באגף חרדי, העדר צורך ציבורי באגף החרדי, תקדים- הרשות הראשונה בישראל שמקימה אגף ייעודי חרדי, המועמד הנבחר אינו עומד בתנאי הסף שקבעה הרשות, ליקוי הוועדה שבחרה בו ושיקולים פוליטיים ולא עניינים בבחירתו של הזוכה".
עוד מוסיפה פיאסצקי–מורג: "בהתעסקותי הרבה בחודשים האחרונים במכרז האמור, שמעתי טענה שהיא אינה נכונה מיסודה - בעיר בת ים ישנם 25% דתיים וחרדיים והם חייבים לקבל שירות תואם. אם כך הדבר, לפי נתוני הלמ"ס נכון לדצמבר 2018 כ-35% מקרב תושבי העיר בת ים הינם עולים חדשים. לכן, נשאלת השאלה האם הם זכאים לקבל שירות באופן תואם את גודלם באוכלוסייה באופן שווה לציבור הדתי והחרדי בעיר".
פיאסצקי –מורג טוענת, כי הגילויים הללו בדבר המכרז המדובר היו אחד מהגורמים שבגינם התפטרה מהקואליציה לפני כחודש וחצי. כזכור, במכתב ששלחה אל ראש העיר כתבה: "קיוויתי שהדברים ישתנו, אך איני יכולה עוד לעמוד מנגד כאשר אין שום מגמת שיפור ואין לעיר עתיד ואופק".
מוטי בוסקילה, מנהל האגף התורני בעיריית בת ים, סירב להגיב לדברים. מקורב לבוסקילה אמרו: "עדיף שהיא תשקיע את האנרגיה שלה בלעשות טוב לתושבי העיר, במקום להפיץ שקרים וללכלך. אנחנו מבינים שהיא מחפשת קולות לפריימריז במפלגת מרצ, אבל איש ציבור נבחן בעשיה ולא בשקרים".
עוד מוסיף הגורם המקורב כי "המועמד המדובר הוא אדם ראוי שעמד במכרזים גם בעיריות אחרות, גדולות יותר מבת-ים וזכה גם שם. המועמד שנבחר בעל תואר ראשון בחינוך, עם למעלה מ- 7 שנים שבהם ניהל עובדים ותקציבים. המינוי זכה גם לאישור של משרד הפנים והיועץ המשפטי. לעשות פוליטיקה על גב של איש ציבור מוערך זה עוול״.
מעירית בת-ים נמסר בתגובה כי, ״הטענות אינן נכונות, ומתבססות על נתונים שגויים. המועמד שזכה עומד בכל הכשירויות הנדרשות, כפי שנקבע על ידי הייעוץ המשפטי, על ידי סמנכ״ל משאבי אנוש, ועל ידי משרד הפנים״.
כל העדכונים - חדשות בת ים