רב נגד בדימוס, אמנון בצלאל ז"ל, היה בטיול מאורגן במצרים כאשר נרצח ע"י שוטר מצרי שאמור היה לשמור על בטחון המטיילים. הוא היה בן 64 במותו. יחד עמו נרצח גם אלון שמלי, המורה האהוב לספורט של בית ספר "ראשונים" בבת ים. בן 34 במותו.
3 צפייה בגלריה
אמנון בצלאל ז"ל
אמנון בצלאל ז"ל
אמנון בצלאל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בצלאל ז"ל נרצח ביום ראשון, יום לאחר פתיחת מבצע חרבות ברזל והמלחמה בעזה. הוא היה בטיול מאורגן באלכסנדריה במצרים כאשר שוטר מצרי שאמור היה לאבטח את הקבוצה פתח בירי ורצח אותם.
הוא נולד בתל אביב והתגייס כאיש קשר בחיל המודיעין. בשנת 1980 ניצל מפיגוע שהתרחש במשגב עם בשנת 1980. אז המחבלים דילגו על החדר שבה שהה וחייו ניצלו בנס.

קראו גם:

עם שחרורו מהצבא ביקש להמשיך ולתרום למדינה, ולכן התגייס למשטרת ישראל. שם שירת במשך כ-40 שנים. אמנון בצלאל ז"ל פרש לגמלאות בחודש פברואר 2022, חלק ניכר מן השירות שלו היה במשטרת חולון, בתפקידו האחרון היה רכז טכנולוגיות במרחב איילון.
בצלאל גידל לבדו את שתי בנותיו: ליאת (29) שגרה בתל אביב וספיר (22) שהתגוררה עמו בבת ים.
תמי חזקיה, אחותו של אמנון ז"ל, מספרת: "אמנון היה בטיול במצרים במשך 11 ימים. יום לפני החזרה לארץ, בדיוק כשהתחיל כל הבלגן בארץ, הם ביקרו באלכסנדריה. הבנו מהחדשות בארץ שיש פיגוע עם מטיילים באזור שהם מסיירים, ואמנון היה הראשון שנפגע – לכאורה ממספר כדורים".

3 צפייה בגלריה
אמנון בצלאל ז"ל ומשפחתו בימים שמחים
אמנון בצלאל ז"ל ומשפחתו בימים שמחים
בצלאל ז"ל ובנותיו בימים שמחים
(צילום: באדיבות המשפחה)

חזקיה מוסיפה ומספרת כי, "הצבא המצרי מנע מחברתו החובשת שהייתה במקום לגשת ולסייע לו. ממשרד החוץ הודיעו לנו שהוא פצוע, זה מה שנמסר להם מהמצרים, והיינו ביומיים של אי-ודאות וגם עם זיק של תקווה. בסופו של דבר, הבנו ממקורות פרטיים שהוא נרצח על ידי השוטר שהיה אמור לשמור עליהם".
איזה אדם הוא היה?
"אמנון כל כך אהב לטייל. תמיד היה המוקד במסיבות, כל יום היה הולך לחדר הכושר. היה מאוד חברותי, תמיד עם חיוך על הפנים, אופטימי, צנוע, עוזר ומסייע לכל הבריות. הכי חשוב: כולם קראו לו המלאך".
בנותיו, ליאת וספיר, הוסיפו וסיפרו בכאב "למיינט בת ים" על האב האהוב שנרצח: "עשינו הכל יחד. טיולים משפחתיים, מסיבות, יצאנו לספורט ביחד – המשפחה הייתה כל כך מגובשת. אנחנו לא יודעות איך אפשר להמשיך בלעדיו".

3 צפייה בגלריה
אמנון בצלאל ז"ל ומשפחתו בימים שמחים
אמנון בצלאל ז"ל ומשפחתו בימים שמחים
אמנון בצלאל ובנותיו. "כל כך אהב לטייל"
(צילום: באדיבות המשפחה)

מאיגוד גמלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר נמסר: "אבל וחפוי ראש על הרצחו של חבר האיגוד אמנון בצלאל ז"ל, המשתייך לסניף תל אביב ונרצח במצרים על ידי שוטר מצרי. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".
המשפחה יושבת שבעה בבית ברחוב המעורר 5 בחולון, קומה שלישית.
יהי זכרו ברוך