1 צפייה בגלריה
פיאסצקי־מורג. "מה יעשו חולים אונקולוגיים?" | צילום: קובי קואנקס
פיאסצקי־מורג. "מה יעשו חולים אונקולוגיים?" | צילום: קובי קואנקס
פיאסצקי־מורג. "מה יעשו חולים אונקולוגיים?" | צילום: קובי קואנקס
היא נפצעה בכתף במהלך אימון ספורט ולמרות מספר ניתוחים וטיפולים, חברת מועצת העיר בת ים, קטי פיאסצקי־מורג, עדיין סובלת מכאבים כרוניים. היא בעלת רישיון לצריכת קנאביס רפואי, השבוע היא שברה את הכלים ויצאה למאבק ציבורי נגד משרד הבריאות.
במסגרת פעילותה הציבורית מסייעת פיאסצקי־מורג למטופלים שזקוקים לקנאביס ומתקשים להתמודד עם הבירוקרטיה. השבוע ההגבלות המסורבלות שמלוות לקנאביס הרפואי פגעו דווקא בה.
חברת המועצה חידשה את הרישיון שבבעלותה והופתעה לגלות כי החל מהחודש היא נאלצת לקנות מוצר פחות איכותי אך יקר כמעט פי שתיים.
"הרישיון שלי פג תוקף בנובמבר והרישיון החדש בתוקף למשך חצי שנה", היא אמרה השבוע ל'מיינט בת ים', "למרות שהרפורמה הגרועה בוטלה, ברישיון החדש שלי רשום שאני יכולה לרכוש רק בבתי מרקחת ולא מהספק הפרטי והקבוע שלי - זה שמוכר לי מוצר איכותי ובמחיר סביר. כשרכשתי בבית המרקחת הבנתי שמדובר במוצר שונה לחלוטין שכמובן עולה יותר".
פיאסצקי־מורג פנתה ליחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות והופתעה מהתגובה שקיבלה: "קודם כל עונה לך נציגה שבכלל אין לה תשובות ולאחר מכן ביקשו ממני לשלוח מייל כשלפי האתר אקבל מענה תוך 20 יום. זה בכלל לא שפוי לבקש ב־2019 להמתין למענה כל כך בסיסי במשך 20 יום. יש אנשים חולים שצריכים פתרון מיידי. מה יעשו חולים אונקולוגיים? ילדים? נכים? זה לא נתפס מה שמעוללים לאנשים. חבל שסגן שר הבריאות עסוק בדברים אחרים במקום לדאוג לחולים".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הרישיונות הישנים הוארכו באופן מנהלי עד ה־31 בדצמבר כך שהיא עדיין יכולה לעשות בו שימוש מול הספק. באשר לרישיון החדש: מוצרי בית המרקחת הם איכותיים ובטוחים יותר כי הם מיוצרים תחת כללי אבטחת איכות לכן אנו בכל מקרה ממליצים לממש את הרישיון בבית מרקחת".