טירוף השווארמה הטורקית פרץ בבת ים. השבוע ביקר מבקר האוכל של התוכנית "הצינור", ניב גלבוע, במסעדת שווארמה "באבאג'ים דונר", והגדיר אותה כטובה בישראל. מאז התורים לא נפסקים. במסעדה לא עומדים בעומס.
5 צפייה בגלריה
באבא ג'ים בבת ים
באבא ג'ים בבת ים
ניסים ובתו שני. לא ציפו לזה
(צילום: באדיבות באבאג'ים דונר)
במהלך מסעו של ניב גלבוע, שנחשב לאחד ממבקרי המסעדות הקשוחים בישראל, אחר הביסים המושלמים במחירים הכי משתלמים וכחלק ממבחן השווארמה הארצי שלו, הוא הגיע השבוע למסעדת "באבאג'ים דונר" ברחוב רוטשילד 1 בבת ים

קראו גם:

הציון שקיבלה המסעדה הפתיע. כנראה שגם אותו. המסעדה קיבלה את הציון הגבוה ביותר שהמבקר נתן אי פעם.

5 צפייה בגלריה
השווארמה הכי טובה בישראל?
השווארמה הכי טובה בישראל?
השווארמה הכי טובה בישראל?
(צילום מסך: באדיבות רשת ערוץ 13)

מסעדת "באבאג'ים דונר", "אמורה להיות בדיוק כמו בטורקיה", אמר גלבוע כשהגיע לטעום את השווארמה במסעדה, והסביר: "בטורקיה לוקחים בשר כבש, קוצצים אותו דק דק דק, מכינים קציצות ענקיות ממנו, משרים ביוגורט ואז בונים את השיח בעזרת שומן. זה הכל". לטענתו, אין את זה בארץ, אבל הוא שמע שבמסעדה בבת ים עושים זאת.
במסעדה הקטנטנה הוא פגש את מכין השווארמה, ממט קזונדק (כבר 30 שנה בארץ מאז עלה מטורקיה). גלבוע ניסה להסביר לו שהוא רוצה שווארמה רק בסגנון טורקי, וקזנדק מיד הבין מה גלבוע רוצה ואמר לו: "אתה רוצה איסקנדר".
קזונדק חתך פיסות פיתה והניח על הגריל, הוסיף חמאה. ברגע שהתחמם, צילחת, על זה הוסיף את הקבב ומעליו יוגורט חמוץ. ניב שאל אותו איזה תבלינים שם, וקזונדק ענה לו: "פלפל שחור ומים של בצל. זה הכל".
גלבוע מיהר לטעום, ואמר תוך כדי בליסה: "זה שילוב מטורף, באמת אחת השווארמות הטובות שאכלתי. היא נהדרת". הוא העניק למסעדה ציון תשע, והוסיף: "זה כל כך טורקי, שתיכף צומח לי שפם".

5 צפייה בגלריה
באבא ג'ים בבת ים
באבא ג'ים בבת ים
"כל כך טורקי, שתיכף צומח לי שפם"
(צילום: באדיבות באבאג'ים)

ומה קרה מאז? הטרפת התחילה. מרגע שהכתבה שודרה כל עם ישראל החליט כמובן שהוא חייב לטעום את המנה המופלאה שגרמה לניב גלבוע להחמיא. מאז במסעדה לא עומדים בעומס, והתורים לא נגמרים. ניסים ובתו שני בן עמי ממסעדת באבאג'ם מספרים על טירוף שלא ציפו לו: "ימים קשים מאז שניב גלבוע הגיע, ולטובה כמובן", הם אומרים בחיוך.
לא ציפיתם לזה?
"התכוננו לזה, ציפינו ולא ציפינו שיגיעו כל כך הרבה. אנשים הגיעו ועשו את כל הדרך מכרמיאל".

5 צפייה בגלריה
באבא ג'ים בבת ים
באבא ג'ים בבת ים
באבאג'ים דונר בבת ים. התורים לא נגמרים
(צילום מסך: באדיבות באבא ג'ים)

כל היום תור ומכל הארץ?
"כל היום תור, כבר משעות הפתיחה של הבוקר. אתה אומר לעצמך בשעה 11:00 בבוקר לא כולם אוכלים שווארמה, אבל אנשים פשוט מחכים בתור!".
אתם מתמודדים עם הלחץ?
"אנחנו ערוכים, ותמיד צריך קצת לחכות. אבל המצב עכשיו קצת יותר ארוך".

5 צפייה בגלריה
באבא ג'ים בבת ים
באבא ג'ים בבת ים
ניסים בן עמי. מגיל 8 במטבחים
(צילום: באדיבות באבאג'ים דונר)

איך קיבלתם את הפרסום?
"הכתבה מאוד החמיאה לאבא שלי, שעושה את העבודה הזו כבר למעלה מ-40 שנה".
ניסים מוסיף: "אני עובד כבר מגיל שמונה במטבחים, והתחלתי לעבוד כשוטף כלים, כל החיים שלי הייתי פועל. עכשיו סוף סוף מגיע הכיף".
"כיף לנו שהגיע הפרסום. קצת פחדנו כשניב גלבוע נכנס, אבל למעשה לא ידענו. למעשה, כי כיף היה שקרוב המשפחה שלנו עבד פה באותו הזמן, והוא לא הכיר את ניב גלבוע ולא ידע מזה – ולכן הכל היה הכי טבעי", מסכמת שני ומזמינה גם אתכם להגיע, רעבים.