יש כאלו שמזמינים שווארמה ופוחדים שהפיתה תקרע, ואז הטחינה או העמבה יטפטפו על הצלחת, אבל יש כאלה שגם סובלים מבעיה יותר גדולה - מה יקרה אם לא תצליחו לסיים את המנה? אלה לא האנשים שמגיעים בהמוניהם למסעדת טיביס בת ים ומחפשים את מנת השווארמה המפלצתית שמשגעת את הרשתות החברתיות. יצאנו לבדוק בעצמנו, ולא, אנחנו לא נספר לכם אם הצלחנו לסיים את המנה!
4 צפייה בגלריה
מפלצת השווארמה
מפלצת השווארמה
מפלצת השווארמה
(צילום: באדיבות "צחי אוכל את ישראל")
לפני חצי שנה פתח טיבי קליין בן ה-27 מסעדה חדשה ברחוב הקוממיות 14 בבת ים. שמה של המסעדה "טיבי'ס ג'ריל & שניצל", אבל ברשתות החברתיות מכירים אותה תחת השם "מפלצת השווארמה של טיביס". למה? כי במקום הזה תמצאו את אחת ממנות השווארמה הענקיות ביותר שנתקלנו בהם, מה שהפך את המקום למוקד עלייה לרגל של כל חובבי המנות הטעימות בהגזמה.

4 צפייה בגלריה
טיבי קליין. השווארמה הכי ענקית שראיתם
טיבי קליין. השווארמה הכי ענקית שראיתם
טיבי קליין. השווארמה הכי ענקית שראיתם
(צילום: באדיבות טיבי'ס)

יצאנו לבדוק מה קורה שם, ועל מה כולם מדברים, ודיברנו עם קליין, תושב בת ים: "ראיתי שיש צורך בשווארמייה מקורית בשכונה, ואז הגעתי עם הרעיון של שווארמה בתוך חצי כיכר. אמנם שמעתי פעם על מישהו בפתח תקוה שהגיש שקשוקה בחצי כיכר, אבל אני חשבתי ללכת עוד יותר רחוק, ולהכניס את השווארמה לתוך הכיכר".
מה המחירים ומה בתפריט?
מנת שווארמה בפיתה שנאפתה זה עתה במקום (50 שקל), אפשר גם בבגט טרי (60 שקל), אבל אם בא לכם להתפוצץ ולבטל את כל הפגישות ליממה הקרובה, תזמינו שווארמה בתוך חצי כיכר לחם (77 שקל).
איך מכינים את שווארמת הענק?
לוקחים כיכר לחם אחיד של פעם (כזה שאפשר היה למצוא בכל מכולת), מרוקנים לה את כל התוכן, ואז מתקבל כיס פריך שאליו מתייחסים בדיוק כמו לפיתה ואותו ממלאים בשווארמה – והרבה מאוד שווארמה. היתרון הוא שיש פה מקום לכמות ענקית של בשר וסלטים ורק קצת לחם, מה גם שזה פתרון למי שבאמת באמת רעב. אבל היתרון הכי גדול בחצי כיכר, שהוא מאפשר ליצור כיס עמוק ועבה, שלא נקרע ושממנו הטחינה, העמבה והמיץ של הסלט לא מטפטפים על הבגדים.

הסרטון שמשגע את הרשת - צחי אוכל את ישראל, ומנסה לאכול את השווארמה של טיביס >>>

כמה גרם של בשר נכנס בחצי כיכר לחם?
"אני לא מסתכל על הגרמים, אין לי מושג, לא שקלתי את זה, אבל אנחנו מפוצצים את הלחם בבשר ולא מפסיקים עד שהשווארמה נופלת לצדדים. יש כאן בערך פי שניים או שלושה ממה שיש בפיתה רגילה. זה אולי נראה במבט ראשון כמו שואו או גימיק, אבל אנשים באים מכל הארץ וחוזרים, כל מי שאוכל אומר שאין טעים כזה".

4 צפייה בגלריה
מפלצת השווארמה, תצליחו לסיים את המנה?
מפלצת השווארמה, תצליחו לסיים את המנה?
מפלצת השווארמה, תצליחו לסיים את המנה?
(צילום: באדיבות טיבי'ס)

בינתיים, השווארמה בחצי כיכר הצליחה לתפוס לא מעט תשומת ברשתות החברתיות, בגלל הקונספט המיוחד ולא בגלל המחיר: "אנשים באו אליי, ואמרו לי שזה קצת יקר. אבל אחרי שהם באים, מנסים ורואים שלא מצליחים לסיים , הם בעצמם אורזים ולוקחים את זה לארוחה נוספת. תעשו חישוב פשוט – ותראו שזה בסוף מאוד משתלם", עוד מוסיף קליין כי, "חשוב לי לציין, שאנחנו מביאים כמה שרק רוצים ובלי סוף – סלטים, תוספות, טחינה, חומוס – כל מה שירצו וכמה שירצו".

4 צפייה בגלריה
השווארמה בדרך ללחם
השווארמה בדרך ללחם
השווארמה בדרך ללחם
(צילום: באדיבות טיבי'ס)

קראו גם:

מישהו מצליח לסיים את זה?
"מרבית הלקוחות מצליחים להגיע עד החצי, ואז מבקשים שאני אארוז להם, והם לוקחים הביתה ומסיימים בערב", מספר קליין בחיוך גדול, ומוסיף: "היו פה באמת כמה אריות שהצליחו לסיים את הכל במכה אחת. היו אפילו כמה בנות עדינות ויפות שהזמינו את זה. אבל אחרי שהם סיימו, הלכו להירגע קצת בצד, או אולי בעצם לכמה שעות".