פארק הים היא השכונה הכי חדשה בעיר, ובניגוד לשאר השכונות בבת ים היא תוכננה מראש כשכונת מגדלים, ואפילו מגדלי יוקרה. יצאנו להציץ ולבדוק מה קורה בשכונה החדשה הזאת, וגילינו פרט מעניין באתרי ההשכרה בוקינג ואייר בי אנד בי, שצריכים לעניין מאוד את מי שמתכנן לקנות שם דירה.
4 צפייה בגלריה
שכונת פארק הים בבת ים
שכונת פארק הים בבת ים
שכונת פארק הים בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)
השכונה החדשה תוכננה כפרויקט הדגל של בת ים. שמה הוענק לה בשל העובדה שהוקמה בהיקפו של פארק הנושק לחוף הים. בשכונה מגדלי מגורים עם דירות רבות ןנוף לים כמובן. השכונה עדיין בבנייה, אך בחלק שנבנה כבר הוקמו 1,900 יחידות דיור במגדלים, אליהן יצטרפו בהמשך למעלה מ־4,050 יחידות דיור חדשות. התכנון הוא להגיע בסופו של דבר לכ-10,000 דירות. כל זה לצד מרכז בילויים וקניות, המשתרע על פני כשני מיליון מטרים, וכולל את מרכז העסקים Up.
לצד השכונה מתוכנן פיתוח של פארק תצפית הים, אשר צפוי להשתרע על פני 100 דונם עם תצפית לים. לצידו מתוכננים לקום פארק פנאי עם מתחמי ספורט וכושר וחורשת אקליפטוס עם 'גן הרפתקאות' אתגרי. טיילת בת ים המחודשת עוברת בסמוך לשכונה.

כמה עולה דירה בפארק הים?


מחיר ממוצע לקניית דירה בשכונה נכון ליוני 2023 עומד על 3,890,740 ‏‏שקל. המחיר הממוצע לשכירות דירה בשכונה עומד על 8,800 שקל לחודש. 222 דירות נמכרו בסך הכל בשנת 2022, ונכון להיום: כ-34 דירות בשכונה עומדות למכירה, במחיר ממוצע של 34,000 שקל למ"ר, ותשואה שנתית של 2.49%.
אם חיפשתם דירה קטנה אתם צפויים להתאכזב. בשכונה אין דירות בנות 2 חדרים או פחות, דירות שלושה חדרים כבר אין למכירה, אך אם תרצו לשכור דירה כזו תצטרכו לשלם כ-7,250 שקל לחודש בממוצע.
דירת 4 חדרים נמכרת כרגע במחיר ממוצע של 3.21 מיליון שקל, דירת 5 חדרים נמכרת בממוצע ב-4.22 מיליון שקל.
עם זאת, מדובר כאמור בשכונה הכי יקרה בעיר ואם התקציב אינו משחק עבורכם תפקיד תוכלו למצוא בשכונה את הרחוב הכי יקר בעיר: רחוב אריק איינשטיין, שבו יש למכירה גם פנטהאוזים ב-10 מיליון שקלים ואף יותר.

הפרויקטים החדשים בשכונה


הרבה חברות נדל"ן מובילות בונות בימים אלה בשכונת פארק הים. ביניהן חברת "שפיר" שעומדת להקים בה מגדל בן 20 קומות, עם 73 יח"ד, 6-3 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.
חברת "אזורים" מקימה מגדל בגובה 27 קומות עם 113 דירות. במרכז המתחם יעבור שביל המוביל לפארק שגובל בחוף הים.
חברת "שפונדר פדלון" בונה בשכונה את פרויקט 'BRIZO', ממוקם כ-500 מטרים מהחוף וכולל שני מגדלים למגורים ומסחר, האחד בגובה 23 קומות והשני בגובה 20 קומות. הפרויקט כולל 159 יחידות דיור, ושני הבניינים נמצאי בשלבי בנייה.

4 צפייה בגלריה
סניף am-pm בבת ים, בקרוב סניף חדש
סניף am-pm בבת ים, בקרוב סניף חדש
המרכז המסחרי של שכונת פארק הים
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

חברת "צרפתי שמעון" פונה את פרויקט "Sea&Park" , שיכלול כ־600 יחידות דיור ב-7 מגדלים בני 23 קומות. השלב הראשון בפרויקט קיבל התר בנייה, והוא כולל 2 מגדלים עם 175 יחידות דיור חדשות.
גם חברת זיתוני בונה פרויקטים בשכונה, ומנכ"ל החברה אבי זיתוני מספר כי להערכתו מחירי השכונה צפויים עוד לעלות בעתיד: "היצע הדירות בעיר לא פוגש את הביקוש והתוצאה היא עליית מחירים. בחודשים האחרונים אף נוצרים ביקושים כבושים עקב הישיבה של הרוכשים על הגדר בגלל עליית הריבית וחוסר הוודאות המדינית, וכשהם יתפרצו, צפויה הסתערות על דירות שתצית להערכתי שיעורי עליית מחירים גבוהים".

חשוב לדעת, ולא מספרים לכם


דירות רבות בשכונה מוצעות להשכרה לטווח קצר עבור תיירי חוץ ופנים באתרים כמו בוקינג, Airbnb ועוד. המשמעות היא תחלופה רבה של דיירים, וגם מחירי שכירות גבוהים מהממוצע, בשל האפשרות לשכירות קצרת טווח הכוללת אפילו שהות של לילות בודדים.
רוב מודעות ההשכרה לטווח קצר בפארק הים הן עבור דירות ארבעה חדרים, כשהמחירים עומדים בממוצע על טווח שבין 138-481 שקל ללילה (הממוצע בעיר הוא 130 שקל ש.ש.).
התיירים שמחים והדיירים בוכים, דירות רבות שמושכרות לתיירים ולדיירי משנה עשויות גם להעלות את מפלס הרעש לשכנים. רק דמיינו גרירת מזוודות בחדר המדרגות ב-3 בבוקר כל שבוע, או חזרה רועשת מבילוי ב-2 בבוקר.

פארקים וגינות - מה קיים ומה בתכנון?


מספר פארקים נוספים מתוכננים לקום בשכונה, אבל נכון להיום, אלה חלק מן הפארקים נמצאים במרחק הליכה:
פארק בגין (גן העיר): הפארק הגדול ביותר בעיר כרגע (46 דונם) נמצא במרחק של כ-5-10 דקות הליכה.
פארק חורשת הים: הפארק הגדול (כ-25 דונם) צמוד לשכונה ומהווה מוקד לבילוי משפחתי. יש בו חורשה עם עצי צל ומתחם פיקניקים ומנגלים, פינות ישיבה, ומסלולים אתגריים, ונמצא כ-5-10 דקות הליכה מהשכונה.
חוף תאיו - החוף המוכרז הדרומי ביותר בעיר, נמצא במרחק הליכה של כ-15-20 דקות.

4 צפייה בגלריה
 חוף תאיו. גישה עם הרכב
 חוף תאיו. גישה עם הרכב
חוף תאיו. קרוב לבית
(צילום: שי שגב)

מה מתוכנן?


פארק בלב אזור המגורים: בדרום השכונה, בינות למגדלי המגורים יוקם פארק גדול (כ-35 דונם). ניסיון של שכונות חדשות דומות (כמו אם המושבות החדשה בפתח תקוה ופארק שדרת המגדלים בחולון) מלמד שהפארק המרכזי הופך לנקודת מפגש ומרכז חיי הקהילה של השכונה, אך לרוב מוקם מספר שנים לאחר שבתי השכונה כבר הוקמו, הדיירים נכנסו והילדים גדלו.

קראו גם:

פארק ההר הזבל- שטח הפארק יהיה כ-240 דונם, ויכלול אזורים טבעיים עם דיונות חול ורכס כורכר החוף, שיקום של הר הפסולת והפיכתו לגבעת תצפית, סקייטפארק, ומסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. העבודות על הפארק החלו והוא צפוי לפתיחה חלקית בשנים הקרובות.
גינות קטנות - מלבד הפארק המרכזי מתוכננות גינות קטנות יותר ברחבי השכונה, כך שכמעט כל בניין מגורים יהיה צמוד לגינה.


4 צפייה בגלריה
תחנת הקוממיות
תחנת הקוממיות
תחנת הרכבת הקלה
(צילום: באדיבות נת"ע)

תחבורה


השכונה נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה, קרובה למחלף הקוממיות המחבר לעורקי התחבורה הארציים הראשיים (נתיבי איילון וכביש 431). כביש חדש מתחבר למערב ראשון לציון.
לא רחוק נמצאת תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה – שאמורה להתחיל לפעול בקרוב. תחנת ניסנבאום של הקו האדום נמצאת ברחוב מנחם בגין, כלומר במרחק הליכה. ברגע שתתחיל הרכבת לפעול באופן סדיר, הצפי הוא שמחירי הדירות עשויים לעלות אף יותר בשל הקרבה לקו החדש.