תושבי בת ים נהנים מחנייה חינם בכחול לבן ברחבי העיר, אבל אורחים שמגיעים לביקור יצטרכו לשלם, ולא מעט ביחס לערים השכנות. כמה בדיוק? בדקנו והשווינו.
3 צפייה בגלריה
חנית כחול לבן
חנית כחול לבן
חנייה בכחול לבן. יקר למי שמגיע מבחוץ
(צילום: רועי אלמן)
בת ים היא אחת הערים הכי צפופות בגוש דן, וקשה מאוד למצוא בה חנייה באזורים מסויימים - בעיקר באזור טיילת בת ים, המצבה והרחובות המרכזיים רוטשילד ובלפור, כמו גם באזור התעשייה והרחובות הסמוכים לבית המשפט. רשות החניה היא הגורם האחראי מטעם העירייה על נושאי החניה בעיר, והיא עוסקת באיסורי חניה באדום לבן, הסדרת חניה בכחול לבן, חניית נכים והסדרת החניה בחוף הים בעונת הרחצה, הפקת תווי חניה, טיפול בחניית רכב כבד, טיפול בחניונים, רישום דו"חות חניה ועוד.
לרשות התושבים והמבקרים בבת ים עומדים חמישה חניונים מוסדרים לאורך הטיילת העירונית, ולתושבי בת ים ניתנת הנחה של 40% בכניסה לחניונים בהצגת תעודת זהות.
ברוב העיר המדרכות צבועות בכחול לבן, כאשר תושבי העיר זכאים לתו חניה – חינם, כל עוד הם מתגוררים בעיר (לפי רישום הכתובת בתעודת הזהות). תושבי חוץ – יכולים לרכוש תו חניה עירוני ב-450 שקל לשנה קלנדרית.

3 צפייה בגלריה
 כיכר המצבה. קשה למצוא חנייה
 כיכר המצבה. קשה למצוא חנייה
כיכר המצבה. קשה למצוא חנייה
( צילום: קובי קואנקס)

חלופה נוספת למי שאינו תושב העיר, היא לחנות באמצעות יישומון פאנגו או סלו (לשעבר סלופארק). השירותים מאפשרים לתושבים (ולאורחים מחוץ לעיר) לשלם עבור זמן החניה בכחול לבן דרך הטלפון הנייד, ללא צורך בכרטיסי חניה או מדחנים. השירות ניתן ללא דמי מנוי וללא התחייבות, אם כי העלות לשירות היא בגין זמן החניה בפועל.

כמה תשלמו על פנגו בבת ים - וכמה בערים אחרות?


אורחים מחוץ לעיר נדרשים לשלם בבת ים 6.30 שקלים לכל שעה. כשמפעילים את אחד היישומנים בעיר – צריך לסמן אם אתם חונים ב-"אזור הים" או ב-"רחבי העיר" – אך המחיר אחיד בשני האיזורים.
בבת ים צריך לשלם על החניה בכל יום חול משעה 08:00 בבוקר ועד 22:00 בערב באזור הים, ואילו ברחבי העיר צריך לשלם רק עד שעה 20:00 בערב. בימי שישי עד שעה 15:00 (בשני האזורים), ובשבת החניה חופשית.

3 צפייה בגלריה
אפליקציית פנגו
אפליקציית פנגו
אפליקציית פנגו
(צילום: מיכל ראובן )


בדיקת "מיינט בת ים" מלמדת שלא מדובר בסכום של מה בכך, ולמעשה מדובר בתשלום הגבוה ביותר בכל הסביבה, כמה תשלמו בערים השכנות?
ראשון לציון: 5.90 לשעה לאורחים מבחוץ באזור התעשיה, רחוב אח"י דקר, רחוב השייטת והגן בעברית, המחיר מקסימלי הוא 22 שקל לחנייה יומית.
רחובות: המחיר אחיד בכל העיר הוא 4.50 שקלים לשעה, גם תושבים נדרשים לשלם. ישנם באיזורים בעיר שבהם יש תעריף יומי לחנייה, ביניהם מסוף תחבורתי - רחובות ענטין ואריה שושן - שם התעריף היומי הוא 10 שקלים, פארק המדע ובי"ח קפלן – 19 שקלים, פארק הורביץ ורחוב מוטי קינד – 15 שקלים, שדרות ח''ן – 17 שקל, רחוב שמעון פרס – 5 שקלים.
בית דגן - 3.00 שקלים לשעה, במועצה המקומית אזור תשלמו 3.90 שקלים לשעה, אור יהודה - 5.40 שקלים לשעה.
חולון – לא צריך לשלם בכלל, כיוון שזו אחת הערים הבודדות בישראל שכלל אין בה כחול לבן.

קראו גם:

שתי הערים היחידות שיותר יקר לחנות בהן מאשר בת ים הן תל אביב וירושלים (6.70 שקלים לשעה), ובת ים עומדת במקום השני בתמחור של 6.30 שקלים לשעה, יחד עם הערים אשקלון, גבעתיים, הרצליה, רמת גן ורעננה.
עם זאת, יתרון חשוב הוא שתושבי בת ים אינם נדרשים לשלם על חנייה בכחול לבן, זאת בניגוד להרבה ערים אחרות שגם תושביהם מתבקשים לשלם, כך למשל ברחובות, ב"ש, הרצליה, חדרה, מודיעין, ירושלים ורמלה.