"הילד שלי חי בנס, אמהות – תמיד תקשיבו לאינטואיציה שלכן". זה המסר החשוב של עדן אביב לאחר שחייו של בנה הקטן, איתי, ניצלו בנס בבית החולים וולפסון.
3 צפייה בגלריה
חשדות לעוד מקרי אלימות
חשדות לעוד מקרי אלימות
הרגיש לא טוב בגן, וזו הייתה הסיבה
(המחשה: shutterstock)

"קיבלתי שיחת טלפון מבעלת הגן שאמרה לי שאיתי בלע משהו והקיא, ושהיא ויתר הגננות לא ראו מה הוא בלע", משחזרת עדן, תושבת באר יעקב, את מה שהתרחש באותו יום גורלי.

קראו גם:

"התלבטתי יחד עם בעלי אם לקחת אותו לבדיקה, משום שעל-פניו הוא אכל ושתה כרגיל והכל היה נראה בסדר. בסופו של דבר החלטתי ללכת עם האינטואיציה האימהית, ולקחנו אותו למוקד חירום לבדיקה ומשם נשלחנו למרכז הרפואי וולפסון", היא מספרת. זו הייתה ההחלטה שהצילה את חיי בנה.

3 צפייה בגלריה
הגוף המתכתי שאיתי בלע. ניצל בנס
הגוף המתכתי שאיתי בלע. ניצל בנס
בצילום הרנטגן הבחינו במשהו חשוד
(צילום: דוברות וולפסון)

הרופאים בוולפסון החליטו לערוך צילום רנטגן. בצילום הם גילו גוף זר, והחליטו לאשפז את איתי ללילה בתקווה שהגוף הזר יתחיל להתקדם לכיוון המעי. למחרת, לאחר שלא חל שינוי במצבו, החליטו הצוותים הרפואיים במחלקת הגסטרו בוולפסון בהנהלת פרופ' ערן ישראלי לבצע פעולה בטשטוש להוצאת הגוף הזר.
״הפעולה הייתה מורכבת, היה רגע שבו נאמר לנו שככל הנראה איתי יצטרך ניתוח אבל הרופאים לא וויתרו עד שהצליחו להוציא את הגוף הזר" משחזרת עדן.
להפתעתם של הרופאים, החפץ שבלע הפעוט היה סוגר ברזל גדול שאורכו למעלה מ-3 ס"מ. "המקרה של איתי הוא פשוט נס. גם אני וגם הרופאים לא הצלחנו להבין איך הוא בלע גוף כה גדול. אני מודה מכל הלב לצוותים במרכז הרפואי וולפסון על הטיפול המקצועי והמסור", מוסיפה האם.

3 צפייה בגלריה
הגוף המתכתי שאיתי בלע. ניצל בנס
הגוף המתכתי שאיתי בלע. ניצל בנס
הגוף המתכתי שאיתי בלע. ניצל בנס
(צילום: דוברות וולפסון)

מנהל יחידת גסטרו ילדים בוולפסון, ד״ר איציק בר-אור :״איתי והוריו הגיעו לוולפסון לאחר בליעה של גוף זר בלתי מזוהה. בצילום נראה גוף זר גדול מימדים, ובעל מבנה גיאומטרי שהקשה עלינו לזהות מהו החפץ שנבלע. לאור גודלו של הגוף נדרשה גסטרוסקופיה להוצאתו. במהלך הפעולה התגלה לפנינו גוף מתכתי גדול, בדיעבד הובן כי מדובר בסוגר אשר חילוצו דרש מיומנות רבה. בסיוע פרופ' ישראלי וצוות האחיות של מכון הגסטרו, החפץ נשלף ללא סיבוכים״.
האם מבקשת להעביר מסר חשוב להורים וגם לצוותי הגנים: ״אל תקלו ראש בסריקות בחצר ובגן אחר חפצים שיכולים לסכן את הילדים. הבן שלי יחסית גדול, מדבר ומבין הכל ועדיין מסיבה לא ברורה הכניס את זה לפה. אין לדעת מה יקרה וצריכים להיות מוכנים לכל דבר כזה. הילד שלי חי בנס, אמהות – תמיד תקשיבו לאינטואיציה שלכן".