רגע לפני סיום קבלת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת: שני יזמים מקומיים פיתחו תוכנה שעושה סדר בניהול תהליך חיפוש העבודה.
1 צפייה בגלריה
הילה איילון ועידן לויאן
הילה איילון ועידן לויאן
הילה איילון ועידן לויאן
(צילום: פרטי)
על פי כל ההערכות, בסוף החודש תפסיק המדינה לשלם דמי אבטלה לעובדים בחל"ת במסגרת התקנות לשעת חירום שנקבעו עם התפרצות נגיף הקורונה, ועל פי הצפי, שוק העבודה יוצף במבקשי עבודה.
כדי להקל קצת את השינוי הדרמטי, החליטו היזמים הילה איילון (25) מבת ים ועידן לויאן (26) מאזור, להשיק דווקא עכשיו אפליקציה חינמית שמטרתה לעשות קצת סדר בחיפושי עבודה.
קראו גם:
"הכרנו בתקופת הלימודים, כששנינו למדנו תואר ראשון בניהול מערכות מידע", מספרת איילון. "כבר בשנה האחרונה התחלנו לחפש עבודה, ופתאום נוצר צורך אמיתי שלנו לעשות קצת סדר בבלגן.
"באופן אישי תיעדתי כל משרה שהגשתי מועמדות אליה בקובץ וורד, ועם הזמן הבנתי כמה זה מסורבל.
"כשמתקשרים אלייך לגבי משרה, את רוצה לדעת לענות כמו שצריך, לזכור באיזו משרה מדובר, מה הדרישות ומסגרת התפקיד, ואולי גם קצת להרשים את המתקשר עם קצת ידע כללי על החברה המדוברת. אבל כשאת מגישה מועמדות לכמה משרות זה מבלבל, הכל מסתבך ואת גם לא תמיד זוכרת אם כבר היית בראיון או שאת רק בשלב שליחת קורות החיים".
איילון פנתה ללויאן, שהיה במצב דומה, והשניים החליטו ליצור פלטפורמה שתחליף את כל טבלאות האקסל ותעניק למשתמש תמונה ברורה על המשרה המדוברת.
"בהתחלה בנינו אב טיפוס, סוג של דגם ראשוני, וכשראינו שיש ביקוש, פנינו למעצב מתן והבה", מסביר לויאן. "שם האתר הוא Saikai שפירושו 'רזומה' ביפנית".
"הרעיון הוא לסדר לך כל משרה לפי הפרמטרים החשובים עם מנוע חיפוש ידידותי וממשק קל לשימוש, ובלי רעשי רקע.
"כולנו יודעים כמה זה קשה לחפש עבודה, ושלאף אחד אין כסף מיותר בתקופה כזאת, לכן הכל חינמי ואנחנו מקווים שגם לא נצטרך להכניס פרסומות. יש לנו כבר כמה מאות משתמשים ואנחנו מאמינים שדווקא עכשיו התוכנה שלנו תוכל לסייע לאלפי אנשים".
מאז השניים כבר מצאו עבודה בעצמם, אך ההצעות זורמות ונראה כי דווקא המעסיקים מתעניינים בתוכנה החדשה.
"פנו אלינו מגייסי עובדים שביקשו להיעזר בתוכנה. תחום חיפוש העבודה משתדרג בשנים האחרונות. אנשים כבר לא מסתפקים בדפים וכמה שיחות טלפון ואנחנו מקווים לעזור בזה".