היום (ראשון) החלה הזרעת חול בחוף הסלע בבת ים. זאת על מנת להרחיב את רצועת החול שהלכה בשנים האחרונות והצטמצמה. במסגרת העבודות שיימשכו מספר שבועות ייסגרו לסירוגין מקטעים שונים לאורך החוף.
1 צפייה בגלריה
(חוף הסלע | צילום: קובי קואנקס)
לאחר שנים רבות של הזנחה בהן הצטמקה רצועת החוף, הורה ראש העירייה, צביקה ברוט, לחדש את חוף הסלע - ולהרחיב את רצועת החוף בעשרות מטרים לתוך הים.
הדבר יבוצע באמצעות הזנת חול, בעבודה שתימשך כשלושה שבועות. בנוסף יבוצעו שיפוצים בחוף ויותקנו הצללות צבעוניות חדשות, וגם סוכות המצילים יעברו חידוש משמעותי.
קראו גם:
את העבודות לחידוש החוף תבצע עבור עיריית בת ים החברה הממשלתית לשמירה על מצוקי הים התיכון. מדובר בהשקעה הכספית הגדולה ביותר שבוצעה בחוף בעשורים האחרונים, זאת במסגרת שינוי סדרי העדיפויות עליהם החליטה הנהלת העיר.
במסגרת העבודות, ספינת 'דבורה' תזין 60,000 קו"ב חול על חוף הים, כדי להרחיב בעשרות מטרים את רצועת החוף. העלות להצלת החוף תעמוד על כחמישה מליוני שקלים בשלב הראשון, ובהמשך יוקעו כ-20 מליון שקלים נוספים בחידוש חופים נוספים לאורך החוף.
מדובר בחול ים נקי שנחפר מאזור נמל אשדוד ובעל כל היתרי המשרד לאיכות הסביבה.
כאמור העבודות יחלו בשבוע הבא ויימשכו מספר שבועות. במקביל- יחלו עבודות תשתית נרחבות הכוללות חידוש ושדרוג המתקנים בחוף- עד שישוב להיות החוף היפה בישראל.
ראש העירייה, צביקה ברוט: "אני זוכר את עצמי כילד מבלה בחוף רחב ויפה, שעם השנים עבר הזנחה וכמעט נעלם. אנחנו נחזיר את החוף להיות אחד המקומות היפים בארץ. השלב הראשון יוצא לדרך כעת ואנו נמשיך בשיפוץ רצועת החוף לאורך השנתיים הבאות. לאחר תכנון קפדני וסנכרון בין כל הגורמים הרלוונטיים הפרויקט יוצא לדרך במטרה להחזיר את החוף לתושבים ולשדרגו לרמה בינלאומית. כבר בקיץ הקרוב כולנו נהנה מפירות ההשקעה".
ירון לוי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק חוף הים: "מדובר בבשורה משמעותית לכל תושבי העיר אשר יוכלו לחזור וליהנות מחוף הסלע המוכר והאהוב. זהו מהלך גדול שמובילה העירייה, בעלות של מיליונים ולאחר הזנחה של שנים ארוכות".
אילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון: "פרויקט הזנת החול בחוף הסלע בבת ים הינו חלק מפרויקט ההגנה על המצוק החופי של מדינת ישראל, הכולל הזנה של 60 אלף קוב חול, אשר מטרתם להרחיב את רצועת החוף ולהגן על המצוק. במקביל לביצוע הזנת החול, החברה הממשלתית מקדמת הליך תכנוני להקמה של מבנים ימים נוספים מדרום לבריכת חוף הסלע, וזאת על מנת למנוע את המשך התמוטטות המצוק החופי בחלק הדרומי וכמענה לאתגר האקלימי שניצב בפנינו המגלם בחובו את עליית מפלס הים, עלייה בגובה הגלים ובתדירות הסערות.
התוכנית המהווה אבן דרך משמעותית בהגנה על המצוק תקדם אותנו צעד נוסף גם למיצוי הפוטנציאל הטמון ברצועת החוף היפהפייה שיש לנו כמוקד תיירות, בילוי, פנאי ונופש".
לעדכונים - חדשות בת ים