אם חד הורית לשלושה ילדים, ומפרנסת יחידה שעובדת במשק בית עלולה למצוא את עצמה היום (שני) ברחוב. במשך שנים רבות שכרה מ' דירה במרכז חולון, לאחרונה בעל הבית הזדקן וילדיו החלו לנהל את נכסיו, בין היתר הם החליטו לפנות את מ' מהדירה על מנת לשפץ אותה. "אין לי טענות כלפיהם, עשינו את זה כמו שצריך והגענו להבנות, הבעיה היא שמכאן אין לי לאן ללכת".
1 צפייה בגלריה
מ' על ארגזים. ייאוש גדול
מ' על ארגזים. ייאוש גדול
מ' על ארגזים. ייאוש גדול
(צילום פרטי)
מדוע את לא יכולה למצוא בית אחר?
"עקב סיבוך עם בן משפחה אני כבר הרבה שנים בפשיטת רגל, עובדת ומשלמת את חובותיי אבל אין לי מזונות רגילים, אלא רק סיוע מביטוח לאומי. כל בעל נכס בישראל רוצה מקדמה וצ'קים, אין לי איך לתת לו את זה.
קראו גם >>
"כבר חודשיים אני מנסה למצוא דירה אחרת ולא מצליחה, פניתי לכל מי שאפשר אבל אף אחד לא מסייע לי. הבעיה הכי גדולה שלי זה שיש לי שני ילדים קטינים וכשפניתי לאגף הרווחה נמסר לי שאני תמיד יכולה למסור את הקטנים למעון חירום. זה נשמע לכם שפוי? 20 שנה אני מגדלת ילדים לתפארת ויום אחד אוותר עליהם בגלל בעיות כספיות?
"בגלל דברים כאלו מפרידים משפחה? כל חיי שילמתי שכירות וכך גם אקפיד לעשות ברגע שאמצא דירה חדשה, אני רק צריכה שמישהו ייתן לי הזדמנות".
בשלב זה בית המשפחה כבר ארוז אך מ' לא באמת יודעת לאן להעביר את הציוד ובני המשפחה "הילדים איתי בבית ואין לי מושג איפה נישן הלילה. זאת תחושה נוראית ואין לי מושג אין נצא מזה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
"נושא הדיור הציבורי במדינת ישראל מצוי בידי משרד השיכון ולעיריות אין פתרונות לדיור.
במינהל הרווחה העירוני נעשה בחודשיים האחרונים כל מאמץ לסייע לתושבת ולילדיה בנושא הדיור. לאחר שפנתה בתחילת מאי למינהל והציגה את צו הפינוי מהדירה בה התגוררה, נשלח מיידית על ידי העו"סית מכתב למשרד השיכון שכלל בקשה שישמש כערב שלה בחוזה השכירות. בהמשך היא הופנתה לקבלת סיוע משפטי אך טענה שיש לה כבר ליווי משפטי. היא ציינה, שמאחר שהיא נמצאת במצב של פשיטת רגל, היא ממתינה לאישור להרחבת סמכויות כך שתוכל להוציא צ'קים רק לשכ"ד. לאחר שלא התקבלה תשובה ממשרד השיכון לפניית העירייה, שוחחה העו"סית טלפונית עם נציגת משרד השיכון, שהסבירה שמאחר שאינה זכאית לדיור ציבורי הם לא יוכלו להיות ערבים לה. במקביל היא הציעה שתפנה לביטוח הלאומי ושם תוכל לעבור ממסלול מזונות למסלול הבטחת הכנסה וכך תוכל להגיש בקשה מחודשת לדיור ציבורי.
אתמול, יום לפני הפינוי המיועד, שוחחה שוב העו"סית עם התושבת, ובין היתר, הסבירה לה, שבמקרה שהיא והילדים יוצאו מהדירה ולא יהיה לה לאן ללכת, יוכלו בשירותי הרווחה לפנות לביהמ"ש ולקבל עבור הילדים מקום במרכז חירום כדי שיהיה להם מקום "לשים את הראש", להתקלח ולאכול ארוחה חמה עד למציאת פתרון למצוקת הדיור שאליה נקלעה".