את חג פורים נחגוג רק עוד חודש, אך "חגיגת" הנפצים באיזור כבר החלה. לפני כשבועיים הוזעקה המשטרה למרכז נתנאל בחולון לאחר שתושבים חשבו כי הושלך רימון באיזור.
1 צפייה בגלריה
עשן של נפצים
עשן של נפצים
עשן של נפצים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בדיעבד התברר כי מדובר בבני נוער שנוהגים להשליך נפצים בשטח, שככל הנראה השיגו נפץ מסוג חדש הגורם לרעש חזק שהרעיד מבנה סמוך.
"זה הפך להיות מכה בשכונה", סיפר דייר בשכונת המגדלים. "חשבנו שבאנו לשכונת יוקרה ובסוף כל הבעייתיים מתקבצים כאן. יש לילות שאני בטוח שזה פיגוע ועוד רגע ידווחו בחדשות שמחבל התפוצץ כאן".
לדבריו, בסוף השבוע האחרון השטח היה קצת יותר רגוע. "אומרים שהיו כאן סמויים וכל מי ששלף משהו לא לעניין נבדק. אני רק מקווה שזה ימשיך ככה. חלק מהילדים עברו לחולות של חולון ואנחנו רואים משם את האורות. אני מניח ששם הם לפחות לא מפריעים לאנשים, אבל הם ממשיכים לסכן את עצמם כי ברור שמדובר בחומר שאינו חוקי. בחנות אי־אפשר להשיג דברים כאלה. נראה שעד שיקרה להם אסון הם לא יירגעו, אבל אי־אפשר להציל ילד שלא רוצה שיצילו אותו".
גם בבת ים תפסה התופעה תאוצה ובבדיקה בשטח גילתה העירייה כי חלק מהנפצים כלל אינם חוקיים ונרכשים באופן פיראטי. על כן ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הורה לפיקוח העירוני לפעול באינטנסיביות נגד המשווקים, במטרה לעקור את הבעיה מהשורש. במקביל הוא פנה להורים בדף הפייסבוק הפרטי שלו וקרא להם שלא לתת יד לרכישת נפצים.