"אני מקווה שבנות נוספות ימצאו בהן את הכוח לקום ולהתלונן", אומרת השבוע בשיחה עם "מיינט בת ים" אחת המתלוננות נגד פרופ' אריה לוין, מנהל מחלקת גסטרואנטרולוגיה ותזונה לילדים בבית החולים וולפסון בחולון, שנעצר השבוע בחשד לביצוע עבירות מין במטופלות.
מטעמי חסיון החקירה הצעירה לא יכולה לפרט את המקרה שבגללו התלוננה אך יש לה מסר לנשים אחרות: "אם אני עשיתי את זה אז גם אתן יכולות. זה לא מפחיד כמו שזה נראה לכן. זה הזמן למצוא את הכח. ברגע שהחלו לבדוק את הנושא, חשוב שתקומו ותספרו מה קרה לכן".
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי)
תחילתה של הפרשה כאשר מטופלת של הרופא דווחה לממונה על הטרדות מיניות בבית החולים כי פרופסור לוין ביצע בה מעשה מגונה כשהיתה קטינה ונתונה תחת טיפולו. בעקבות המידע החלו שוטרי מרחב איילון בחקירה במסגרתה נחשפו קורבנות נוספות שעל פי החשד הרופא תקף, ביניהן גם נשים שחששו להתלונן אך קיבלו חיזוק עקב התלונה הראשונה.
קראו גם:
בעדותן הן תארו אותו כ"אלוהים", רופא מומחה שהציל את חייהן אך ניצל את מצבן תוך שהוא טוען כי הכל חלק מהליך רפואי תקין ומקובל. לאחר יממה בה היה אסור שמו לפרסום התיר בית המפשט לחשוף את פרטיו ועם חשיפת שמו המשטרה מקווה שקורבנות נוספים יתלוננו על מנת לבנות תיק מבוסס וזאת גם תקוותן של הקורבנות שכבר התלוננו.
סטודנטיות אותן לימד פרופ' לוין במסגרת עבודתו כמרצה, התקשו להתמודד עם הבשורה. "כשקראתי שהוא הרופא החשוד הרגשתי שהאדמה מתחתי נופלת", סיפרה סטודנטית למדעי המזון שלוין ליווה במהלך לימודיה. "אני לחלוטין מבינה את הבנות שקראו לו 'אלוהים', זה רופא שהציל חיים של אנשים, יש בנות שהיום חיות בזכות החלטות רפואיות שלו, זה עד כדי כך דרמטי. האם זה ממעיט בחומרת מעשיו? ברור שלא. להיפך, רק המחשבה שאדם שהחיים שלך תלויים בו עלול לעשות לך משהו רע היא מפחידה. כי יש לו את כל הכח בידיים. אנחנו מדמיינים תוקף כאדם שרודף אחרי הקורבנות שלו אבל כדי להשיג תור אליו היית צריכה להתאמץ, זה לא רופא שמחפש מטופלים ברחוב".
האם היו לך חשדות לגביו?
"ממש לא. הוא תמיד היה מרצה אדיב וסימפטי, אבל לא בקטע קריפי. להיפך, כסטודנטית את מרגישה ברת מזל שאת יכולה להתייעץ עם מומחה כמוהו ושיש לך קשר עם רופא ברמה שלו. תחום הגסטרו הוא לא שחור ולבן, זאת אומנות עדינה כי כל מטופל זקוק לתוכנית תזונה שונה וטיפול אחר, הוא נחשב לרופא מדויק שרופאי גסטרו אחרים מפנים אליו. בדיעבד אני זוכרת שבקבוצות פייסבוק של קרוהן וקוליטיס מידי פעם עלו פוסטים שבנות סיפרו שרופא מסוים התנהג בצורה לא ראויה והן ימסרו פרטים בפרטי, בחיים לא העלתי על דעתי שזה הוא ואני יודעת שגם כל מי שלמד איתי המום מזה".
 "אף אחד לא חשב לרגע שזה יכול לקרות. יש אנשים שאת חושבת את זה עליהם, אבל במקרה שלו זה באמת היה שוק"
בבית חולים וולפסון עדיין מתקשים לעכל את מעצרו של פרופ' לוין. "את מצפה מבן אדם כזה להגן בכל דרך על הפן המקצועי בחייו", מספרת עובדת בבית החולים, "ובסוף את מבינה שמאחורי הדלתות אף אחד לא יודע מה קורה".
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
"זה הלם, אף אחד לא חשב לרגע שזה יכול לקרות", מספרת קולגה מבית החולים. "אני מניחה שיש אנשים שאת חושבת את זה עליהם, אבל במקרה שלו זה באמת היה שוק". להיפך, הוא נחשב למומחה בינלאומי, יש לו שם ומוניטין הכי יוקרתיים בתחומו".
גם בהנהלת בית חולים וולפסון הזדעזעו מההאשמות ומסרו בתגובה: "מאז נודע דבר המעצר אנחנו מזועזעים מהחשדות החמורים ובטוחים שתתקיים חקירה מקיפה וממצה. כמובן נסייע לה ככל שנוכל. יש לציין כי בית החולים לא הכיר את החשדות עד היום. התלונות הועברו על ידי הממונה על הטרדות מיניות בביה"ח שעל פי חוק מדווחת ישירות ובלעדית לגורמי האכיפה. בעקבות פנייתה נפתחה החקירה. בית החולים מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בפרט, וכל התנהגות שאינה עומדת בסטנדרט האתי בכלל".
בעקבות הממצאים נעצר פרופ' לוין בתחילת השבוע ובהמשך בית המשפט האריך את מעצרו. במשטרה ערכו חיפוש בקליניקה הפרטית שלו ומקווים כי פרסום שמו ופרטיו יסייעו לאתר קורבנות נוספות.
כל העדכונים - חדשות בת ים