מה הייתם עושים לו הייתם רואים איש מבוגר מחטט בפחי האשפה? יש מי שהיה מתעלם אבל גל פרץ בן ה-26 משכונת רמז בחולון, לא נותר אדיש. הוא לא רק עזר, אלא גם העלה פוסט מפרגן ל-"הפלאפל של הג'ינג'י", שסייע לו לעשות מצווה.
2 צפייה בגלריה
הפלאפל של הג'ינג'י
הפלאפל של הג'ינג'י
הפלאפל של הג'ינג'י. מגיע להם פרגון
(צילום: פרטי)
באחד הימים השבוע עצר פרץ בכיכר ויצמן בחולון לכמה סידורים בדרכו הביתה מיום עבודה. מיד לאחר שהחנה את רכבו, הוא הבחין באדם מבוגר המחטט בפח האשפה.
"ראיתי אדם שבקלות רבה מאוד היה יכול להיות סבא שלי, בשנות ה-60-70 לחייו. משהו שם היה בולט לעין ויוצא דופן. זה לא אדם שרגילים לראות ברחוב שמחפש אחר בקבוקי פלסטיק או בגדים ישנים. היה לי איזה אינסטינקט ראשוני – ופשוט שאלתי אותו אם הוא רעב", מספר פרץ ל"מיינט חולון".
האיש הסתובב אליו באיטיות ואמר לו בעצב ובמבוכה גדולה: "כן".
"אני מביט על אדם עם בגדים בלויים, חסר אנרגיה – ופשוט אי אפשר להבחין שהוא רועד – וברור לי שזה לא מסמים או אלכוהול. הבן אדם פשוט מת רעב, ומחפש בפחים אחר כל פיסת לחם ישנה שיוכל למצוא. הוא היה כל כך מבויש באותו רגע ששאלתי אותו, זה כאב לי באופן אישי, והחלטתי שאני עושה מעשה", אומר פרץ.
הוא הביט ימינה ושמאלה וראה במרחק הליכה ממש קצר את "הפלאפל של הג'ינג'י": "לא היה שם תור באותו הרגע. מיד נכנסתי אליו ואמרתי לו: 'תעשה לי את המנה הכי מפנקת שיש'". פרץ מספר, כי בעל הבית כנראה ראה אותו מדבר כמה שניות לפני כן האדם ברחוב, ושאל אותו: 'המנה בשבילך או בשביל מישהו אחר'?".
"עניתי לו באופן אינסטינקטיבי: 'בשביל מישהו אחר' – ואיך שהוא סיים להכין לי, הוא מיד אמר לי: 'קח בחינם!'", מספר פרץ, ומוסיף: "בשום אופן לא התכוונתי לקחת בחינם. אני יודע כמה עסקים - ובטח שבתחום המזון, מנסים להיאבק על כל שקל פרנסה, ואין מאלו שעובדים יותר קשה מאשר הדוכנים הפרטיים הקטנים. לאחר משא ומתן קצרצר, שבו אני אמרתי לו שאני משלם והוא ענה לי שלא – הגענו לעמק השווה, וכך הוא ארגן לי את המנה במחיר מוזל. כך לפחות, הוא גם משתתף בתרומה וגם מרוויח כסף".
פרץ מיד ניגש חזרה לאדם ברחוב והביא לו את מנת הפלאפל החמה והגדושה. האדם לקח את המנה בידיים רועדות, כמובן הודה לו, והלך לאכול בצד. "כנראה שזה ממש בייש אותו לקחת ממני את האוכל, אבל הרגשתי שאני שמח לעזור לו. כמובן אמרתי לו בתיאבון, ואחרי זה הלכתי".

2 צפייה בגלריה
הומלס
הומלס
אי אפשר להתעלם
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

מיד שסיים את הסידורים וחזר לביתו, פרץ החליט לכתוב פוסט בפייסבוק, בה רצה שוב להודות ל-"פלאפל של הג'ינג'י", על כך שהשתתף בתרומה: "אמרתי עצמי, אני עזרתי לאדם אחר, והג'ינג'י עזר לי?! בוא נמנף את זה, ונחזיר את הטוב ונעזור לו גם. אני רואה בזה שליחות, זה סוג של מצווה".
הפוסט של פרץ תפס אינספור לייקים, לבבות ולמעשה שבר את הרשת באהדה, תמיכה והערצה שקיבל, ובצדק.
"אם אני אראה את אותו אדם שחיטט בפחים שוב, כמובן אדאג לשלומו – ואנסה לסייע לו כמיטב יכולתי. אני באופן אישי מאמין גדול בחוק המשיכה – ואם אפשר לעזור למישהו, אז למה לא?!. לגבי 'הפלאפל של הג'ינג'י'? האוכל שלו באמת מפנק וטעים. אני בטוח שגם הטוב לב שלו יחזור אליו ובענק", מסכם פרץ.