אתמול (שבת) לפני הצהריים הגיע חן אמיר עם שלושת בנותיו לביקור משפחתי אצל הוריו, שבתאי ומלכה, בקיבוץ רעים, הקיבוץ בו הוא נולד וגדל. שעות אחדות לאחר מכן הוא שב לתל-אביב ויצא למשמרת סיור במסגרת היותו סייר ביטחון עירוני ביחידת סל"ע בעיריית תל-אביב. לפנות ערב, סמוך לשעה 19:00, שעות אחדות לאחר ששב מהביקור המשפחתי אצל הוריו ואחותו בקיבוץ, הוא נורה למוות על ידי מחבל פלסטיני שביצע את הפיגוע במרכז תל-אביב.
3 צפייה בגלריה
חן אמיר בילדותו עם חבריו ללימודים בקיבוץ רעים
חן אמיר בילדותו עם חבריו ללימודים בקיבוץ רעים
חן אמיר בילדותו עם חבריו ללימודים בקיבוץ רעים, למעלה משמאל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"לא ידענו", סיפרה הבוקר עדיה כהן, אחותו הבכורה והיחידה של חן ז"ל למיינט. "שזה יהיה המפגש האחרון שלנו עם חן. ניסיתי במשך יומיים קודם לכן לתפוס אותו והוא התעקש להגיע לביקור הזה. חן הגיע אלינו עם מתנות לבני המשפחה. זה היה ביקור נפלא. בדיעבד, יתברר כי המתנות שהוא הביא לנו היו בגדר של מתנת פרידה. אני יודעת, שכשהוא הגיע אתמול למשמרת שלו, הוא עוד הספיק לספר לסייר הנוסף שהיה עמו על הביקור אצל משפחתו בקיבוץ שעות אחדות קודם לכן".
"חן", מספרת עדיה, "היה אדם צנוע, אוהב אדם. הוא תמיד אהב להגן על אנשים. הוא גדל בקיבוץ רעים במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, למד בבית הספר התיכון האזורי 'מעלה הבשור' והתגייס לנח"ל. הוא היה ילד מאוד ערכי. כשהוא התגייס הוא חתם על כרטיס 'אדי'. הוא אמר אז, שאם יקרה לו משהו, אז שנתרום את אבריו".

3 צפייה בגלריה
חן אמיר
חן אמיר
חן אמיר
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אחותו הבכורה של חן ז"ל גם יודעת לספר, כי "בתור ילד, חן תמיד אהב גיבורי-על וזו גם היתה התחפושת האהובה עליו בפורים. הוא היה מומחה לאופנועים וטיפל באופנועים של יחידת הסיור בה הוא שירת. הוא החליף את גלימת גיבור העל במדים של יחידת הסיור. הוא היה גיבור העל שלנו".
רעות קרפ, חברת ילדות של חן ז"ל, סיפרה למיינט באר-שבע והנגב, כי "חן גדל איתנו בלינה המשותפת. היינו ביחד כקבוצת ילדים, קבוצת 'דגן', 24/7. הוא תמיד דאג לכולם. היתה לו נפש רכה. עוד מילדותו הוא אהב אופנועים. אנחנו בהלם מהאסון הזה. לפני שבוע פגשתי אותו בקיבוץ. הוא הקפיד לבקר את הוריו ואת אחותו בתדירות גבוהה. הוא גם היה זה שתיחזק את קבוצת הוואטסאפ של הקבוצה שלנו שגדלה בקיבוץ מגיל אפס. לפני כשבועיים הוא שלח לנו בוואטסאפ את ההודעה האחרונה, לפיה הוא עשה סדר בארון הבגדים שלו ומצא חולצה מתקופת הנעורים בקיבוץ, כשהוא מציין בהודעה 'תראו מה גיליתי'. שבוע לאחר מכן נפגשנו וצחקנו, איך זה שהוא שומר על פריט לבוש כזה מלפני 25 שנים".

3 צפייה בגלריה
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ שבה השתתף חן אמיר
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ שבה השתתף חן אמיר
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ שבה השתתף חן אמיר
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

מהמועצה האזורית אשכול נמסר, כי "בית אשכול כואב את מותו בטרם עת של חן אמיר ז"ל, סייר הביטחון הגיבור שנרצח בפיגוע הלילה בתל-אביב בזמן שהגן על אזרחים. חן, בן קיבוץ רעים, בנם של שבתאי ומלכה אמיר ואחיה של עדיה כהן, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, גדל והתחנך במועצה, בוגר בית הספר 'מעלה הבשור'. חן נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל בחייו ובמותו חיים רבים. המשפחה החליטה באצילות נפש ברגעים קשים אלו לתרום את אבריו להצלת חיים נוספים. כולנו משתתפים בצערם העמוק של בני המשפחה. צוותי המקצוע של המועצה וקהילת רעים עוטפים את המשפחה בשעה קשה זו וילוו אותה ככל שיידרש".
חן אמיר ז"ל, בן 42 במותו, הותיר אחריו את הוריו שבתאי ומלכה, את אחותו עדיה, את רעייתו ורד ואת שלושת בנותיו. הלווייתו צפויה להתקיים היום אחר הצהריים בקיבוץ רעים.