חן אמיר בן 42 במותו הוא סייר הביטחון העירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב שנורה אמש (שבת) אחר הצהריים בפיגוע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. הוא וחברו לסיור הבחינו במחבל כאמל אבו-בכר שעורר את חשדם, והוא פתח לעברם באש. חברו של אמיר לסיור הצליח לנטרל את המחבל, ובכך מנעו השניים מהמחבל מלפגוע ברבים אחרים.
2 צפייה בגלריה
הסייר חן אמיר ז"ל
הסייר חן אמיר ז"ל
הסייר חן אמיר ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
אמיר פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, במצב אנוש, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
מותו היכה את העיר בת ים באבל כבד, ובמיוחד את שכניו ומכריו משכונת רמת יוסף שבה התגורר. אחד ממכריו, דוד אגייב תושב העיר הפעיל למען דרי רחוב, כתב וסיפר: "חן היקר, לא מעט פעמים פגשנו את ‏חן מסייע לדרי רחוב. חן היה איש עם לב רחב עם המון סבלנות כלפי האחר. אנו משתתפים בצער המשפחה. חן אתה תהיה חסר לנו".
אחד מחבריו הטובים ספד לו בלב שבור: "העולם צריך לרעוד, בכל גג בישראל אנשים צריכים לעמוד ולצעוק איזה גיבור אתה ואיזה אובדן אדיר זה. אחרי שאדם הולך, תמיד אומרים עליו דברים טובים ויפים. רק מי שהכיר אותך יודע שאצלך זה פשוט היה תיאור של המציאות. בכל מקום שהיית הבאת טוב ואור ולב ענק. לוחם במובן המלא והטוב ביותר של המילה- שרואה את מה שהוא שומר עליו, מה שהוא מגן עליו. שאין בו טיפת אלימות, אבל הוא עומד בלי להסס כמגן על מי שלא יכול להגן על עצמו. אבא ובעל מדהים שנותן לכולם את עצמו בלי לחשוב פעמיים. בזכות הגבורה שלך, ילדים חזרו להורים שלהם הביתה אתמול, בני זוג חזרו לאהבות שלהם והורים חזרו לילדים שלהם.
יש משפט שאומר שאדם אינו מת באמת עד שהאוושות שעשה בעולם מפסיקות. אם זה נכון, אתה תהיה כאן לנצח. הטוב שהבאת לכל מי שהכרת וגם לאנשים שלא פגשת מעולם. כל מה שמישהו מהאנשים שהצלת יעשה אי פעם בעתיד בחייו, הכל השפעה שלך. חן, אני אוהב אותך ומודה לך על הכל. הלב שלנו שבור, אבל העולם היה עשיר יותר בזכותך".

2 צפייה בגלריה
חן אמיר ז"ל
חן אמיר ז"ל
חן אמיר ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

גם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ספד לו וכתב: "העיר בת ים אבלה וכואבת את מותו של חן אמיר ז״ל, תושב עירנו, שנרצח היום על ידי בני עוולה בפיגוע בתל אביב. חן הגיבור סיכל את הפיגוע ומסר את חייו כדי להציל אחרים. אנו נלווה את המשפחה ונסייע להם בשעות הקשות הללו. בשם תושבי העיר כולם אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייתו, בנותיו והוריו, ומתפלל שלא יידעו עוד צער".


קראו גם:

על הדברים הללו הוסיף סגן ראש העירייה לשעבר, וחבר הכנסת מטעם "יש עתיד" כיום וכתב: "בערנותו, חן ז"ל הציל חיים רבים. למשפחתו וחבריו אני מבקש לשלוח תנחומים, שלא תדעו עוד צער".
אמיר תושב בת ים. במקור מקיבוץ רעים שבחבל אשכול.
מבית החולים איכילוב נמסר: "חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".
המרכז הרפואי שיבא: רקמותיו של הסייר הגיבור חן אמיר הי"ד יצילו חיים וישפרו את איכות חייהם של כ- 50 מטופלים. ד"ר אילת די סגני מספרת: "תרומת רקמות היא תמהיל של טרגדיה אישית עם תקווה. ההחלטה האצילית שקיבלה משפחתו של חן אמיר ז"ל תציל חיים".