לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה השבוע תביעה נגד מכבי שירותי בריאות, לפיצויים בסכום של עד 2.5 מיליון שקל, בגין רשלנות באבחון מחלה שהותירה צעיר מבת ים עם ירידת שמיעה קשה עד כדי חירשות, ושיעור של 40% נכות לצמיתות.
2 צפייה בגלריה
ביצע "חיפוש" על הנערים
ביצע "חיפוש" על הנערים
"המחלה לא אובחנה בזמן"
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
מכתב התביעה עולה כי רופאי קופת חולים מכבי התרשלו בכך שלא העלו חשד שהתובע סובל ממחלת כולסטאטומה כאשר כל הסימפטומים להופעת המחלה הופיעו כבר במהלך שנת 2006, כאשר הצעיר היה בן 14. לטענת עורך הדין ארז כהן, "אם הרופאים המטפלים היו מפנים אותו לבדיקת CT אוזניים ובדיקת שמיעה, והיו מאבחנים את הכולסטאטומה בתחילתה, ההתדרדרות לא הייתה מתרחשת. בפועל הכולסטאטומה אובחנה רק כעבור כ- 3 שנים, ביולי 2009, אז הובהל התובע לבית החולים 'איכילוב' כשהוא סובל מדימום וכאבים באוזן שמאל, שם בוצעה מיד בדיקת CT אוזניים שממצאיה הדגימו כולסטאטומה מפשוטת שפגעה בכל עצמות השמע והתובע הוכנס לניתוח".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז כהן
עו"ד ארז כהן
עו"ד ארז כהן
(צילום: פרטי)
עוד נטען בכתב התביעה כי אם הצעיר היה נשלח לבדיקות CT ובדיקת שמיעה בשנת 2006, דהיינו, בשלב הראשוני של המחלה, היה ניתן להגיע לשיקום מלא של השמיעה כיוון ש"לא היה נגרם נזק בלתי הפיך למנגנון ההולכה ולאוזן הפנימית והתובע היה נותר ללא נכות", נכתב בתביעה. "הסיכוי להצלחה בטיפול יורד בצורה משמעותית אם המחלה מתגלה בשלב מאוחר בו הכולסטאטומה גורמת להרס עצמות השמע והאוזן הפנימית כפי שקרה במקרה הזה".
התביעה של הצעיר, היום בן 25, כוללת פיצוי עבור הפסד השתכרות לעבר להוריו בזמן שהיה קטין, הפסדי השתכרות עבורו, הוצאות נסיעה, הוצאות עזרת הזולת, הוצאות עזרים רפואיים, אובדן כושר השתכרות לעתידו ונזק לא ממוני בגין כאב וסבל.
ממכבי שירותי בריאות נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה. אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות בת ים