הגולש קטוע הרגל מבת ים, יריב נחמן בלולו, קיבל חסות לתחרויות בינלאומיות בחו"ל, שהראשונה בהן תתקיים בחוף בו איבד כליה בתאונת גלישה, ומודה: "לאבד את הרגל היתה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים שלי".
1 צפייה בגלריה
(בלולו. צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
עמותת "הצעד הבא" הודיעה לאחרונה כי תיקח חסות על תחרויות הספורט הבינלאומיות של הגולש הבת ימי. את הבשורה מסר לו תושב חולון, רונן ליטבק, שאיבד את רגלו לפני כמה שנים ומאז פועל להעצמת קטועי גפיים בתחום הספורט והעלאת המודעות לזכויותיהם.
בלולו הוא גולש קטוע רגל עם סיפור חיים יוצא דופן. הוא היה אלוף גלישה, הסתבך בקטטה וישב בכלא צבאי, חזר בתשובה, איבד כליה בתאונת גלישה בדרום אפריקה, ובשנת 2016 יצא להתבודדות בשטח פתוח סמוך לבת ים ונפל לבור פתוח.
בעקבות הפציעה רגלו נקטעה ובשנת 2019 איבד את הפרוטזה שלו כשגלש בים, וכל בת ים התגייסה לסייע לו בחיפושים. לבסוף הוא קיבל תרומה נדיבה בסך 30 אלף שקל, שאיפשרה לו לרכוש פרוטזה חדשה ולחזור לגלוש, ספורט בו הוא עוסק עד היום באופן מקצועי. בין היתר הוא גם משחק בנבחרת ישראל בכדורגל לקטועי גפיים, אותה סייע להקים.
עקב הקורונה, בשנה האחרונה הוא השתתף רק בתחרות וירטואלית, בה צולמו גולשים קטועי גפיים בארצות מולדתם, ובה זכה במקום השלישי.
"אני מאוד מתרגש לקראת התחרות הראשונה", אמר השבוע. "העמותה מממנת לי את כל ההוצאות ואני טס עם המאמן שלי, שגיא אפשטיין, לתחרות שתיערך בדרום אפריקה, באותו חוף בו נפצעתי ואיבדתי כליה".
אתה לא חשש לחזור לשם?
"ממש לא. כבר חזרתי לשם בעבר וגלשתי שם. אני תמיד מאמין שצריך להסתכל על מה שיש ולא על מה שאין. בשנה האחרונה עברתי שני ניתוחים ברגל הפגועה, האחרון לפני שבועיים, וכבר השבוע אני חוזר להתאמן. הרי אני בחרתי לקטוע את הרגל אחרי שנה של סבל, כדי שאוכל לחזור לגלוש. אחרי הניתוח קמתי שמח, כאילו זכיתי בלוטו. זה היה החלום הגדול שלי, לחזור לספורט ולגלוש.
"מבחינתי לאבד את הרגל היתה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים שלי, כי זה שינה לי את החיים לטובה ומאז אני רק מרים את עצמי. זכיתי להיות דוגמה לאחרים, ללוות קטועי גפיים כשהם מבינים שעכשיו התחילו החיים החדשים שלהם, ובימים אלה אני לומד הדרכת גלישה, אז מבחינתי רק טוב יצא מהחיים האלה".
כל העדכונים - חדשות בת ים