חשש גדול בקרב הנהלת המוסד השיקומי 'בית בלב' בעיר בת ים כאשר יממה לאחר שהתברר כי שתי עובדות במתחם אובחנו כחולות בנגיף הקורונה – העלו ממצאי בדיקות שבוצעו אתמול בשתי מחלקות במוסד כי 22 שוהים במתחם נדבקו בנגיף: 14 מטופלים ו–8 אנשי צוות.
למרות שהיה די ברור, בהתחשב באירועים דומים שהתרחשו בשבועות האחרונים בבתי דיור מוגן ובמוסדות שיקומיים ברחבי הארץ בהם שוהים ומטופלים קשישים שבשטחם מתפשטת הדבקה כי הדבקת המאושפזים אינה נמנעת – צוות הנהלת ועובדי המתחם עומדים כרגע מול שוקת שבורה, בעיקר משום שאנשי משרד הבריאות מסרבים בשלב זה לפנות את החולים לבתי חולים בהם פועלות מחלקות לטיפול בחולי קורונה.
1 צפייה בגלריה
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
בית בלב בבת ים
(צילום: באדיבות בת ים בלב)
בהודעה שפורסמה על ידי צוות הדוברות של 'בית בלב' נרשם: "אנו מתדיינים מול משרד הבריאות שבשלב זה מסרב להעבירם למקום מתאים".
ההערכה היא כי מאחר ומדובר במוסד שיקומי בו ניתנים שירותים רפואיים, סומכים במשרד הבריאות על כך כי החולים שאותרו יבודדו במחלקות ייעודיות ויטופלו בהתאם לנהלים.
במקביל, ממשיכים אנשי 'בית בלב' לדרוש כי כל 300 המאושפזים במוסד, כמו גם כל אנשי הצוות הטיפולי יעברו בדיקות לאבחון נגיף הקורונה – וזאת לאחר שרק עשרות ממטופלי ועובדי המוסד נבדקו נכון לעכשיו, בעיקר אלה שהיו במגע עם החולות הראשונות שאובחנו ביום שלישי השבוע.
בינתיים, מי שעוד נמצאים בלחץ הם קרובי משפחותיהם של המטופלים במקום החוששים לבריאות יקיריהם. צעיר תושב חולון, שאימו מאושפזת במתחם לאחר ניתוח שעברה לפני מספר שבועות חושש מאוד כי אימו תושפע מהמצב. "אמא הגיעה לשם בריאה בסך הכל אחרי הליך כירורגי פשוט יחסית ועכשיו המצב השתנה, תוך יומיים, ויש אי וודאות מטורפת", מספר הבן.
"בהתאם להוראות החדשות ולאור מה שקורה עכשיו אסור לבני משפחה להיכנס למוסד ואנחנו מאוד מוטרדים, כמו עשרות משפחות אחרות שההורים שלנו פשוט יידבקו".
הנהלת מוסד 'בית בלב' נמצאת בקשר קבוע עם בני משפחות המאושפזים במתחם והבטיחה להם כי "המערכת מתארגנת לתיגבור כוח האדם במוסד ככל שיידרש".