בת ים בכוננות קורונה: לאחר שבסוף השבוע הוחלט על הטלת הגבלות על העיר ותושבים רבים יצאו לבלות בערים השכנות, דווח אמש (שבת) על תושבת נוספת שנפטרה מנגיף הקורונה, לאחר שהייתה מאושפזת בבית החולים וולפסון. בכך עלה מספר הנפטרים בבת ים ל- 23. על פי משרד הבריאות יש בשלב זה 213 חולים פעילים בעיר.
1 צפייה בגלריה
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
במקביל דיווחה העירייה כי עובדת ממחלקת הארנונה חלתה בקורונה. בעקבות כך עובדי המחלקה ייכנסו לבידוד ולא תתקיים החל מהיום ועד הודעה חדשה קבלת קהל בבניין העירייה. מיד לאחר החקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות יוחלט מי עוד צריך להיכנס לבידוד.
במסגרת ההגבלות על התכנסות בעיר, הודיע משרד הבריאות כי החל מהיום גם המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר בעיר יוגבלו ל- 10 אנשים. מהלך שלמעשה לא יאפשר בפועל למקומות הבילוי להישאר פתוחים וייאלצו לסגור או לחזור לשיטת ה- Take Away ומשלוחים. בעניין זה מסרו בעירייה כי "המלצתו של ראש העירייה להשאיר את מקומות הבילוי פתוחים לא התקבלה, ובמשרד הבריאות אומרים כי יש חשיבות להשאירם סגורים עד ליום שישי הקרוב".
בעלי עסקים ותושבים רבים זועמים על ההחלטה לסגור שוב את בתי העסק. ״עושים נזק אדיר לעיר", אומר תושב העיר. "הקורונה נמצאת בכל הארץ, אבל עכשיו אנשים מפחדים לבוא לבת ים. איזה מין דבר זה שסגרו את החופים וסגרו את מקומות הבילוי רק בבת ים? בערים הסמוכות הכול עובד, אז מה עשו הבת ימים? הלכו לראשון לציון, ליפו ולתל אביב. מה החוכמה בזה? את המחלות הם יביאו בחזרה לפה".