תושב בת ים שעבד לפרנסתו כמנקה חדרי מדרגות לא הסתפק בכך. חקירה סמויה שנפתחה לאחר שצ'קים רבים הופקדו בחשבון הבנק שלו ומיד נפדו למזומן, עוררו את חשד הרשויות. אז התברר שמדובר ב"מעצמה כלכלית" של איש אחד המגלגל מאות אלפי שקלים ומשמש גם כחלפן כספים. כך על פי כתב אישום שהוגש נגדו והסדר טיעון שאליו הגיע עם הפרקליטות בימים אלה.
1 צפייה בגלריה
(כסף (צילום: ירון ברנר))
קראו גם:
החקירה נגד האיש, תושב בת ים בשנות ה-50 לחייו, החלה כאמור לאחר שצ'קים רבים שהופקדו לחשבון הבנק שלו נפדו מיד למזומן. אנשי רשויות המס הפועלים אל מול הבנקים לאיתור הלבנות הון החלו לחשוד.
הרשויות פתחו בחקירה סמויה שהעלתה כי האיש עוסק בעבודות ניקיון מאז 2002, ומעולם לא הוציא חשבוניות על הכספים שקיבל בתמורה. כפועל יוצא, אף לא דיווח לרשויות המס על הכנסותיו והתחמק מתשלומי המיסים. "האיש השתמש במרמה, עורמה ותחבולה, במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס. בעשותו כן, הוא גרם נזק לקופת המדינה", הסבירו בפרקליטות.
עוד העלתה החקירה כי החל משנת 2011 ועד 2016, העניק האיש שירותי ניקיון לוועדי בתים משותפים. "האיש לא הודיע לרשויות על עיסוקו כקבלן ניקיון, לא ניהל פנקסי חשבונות ורשומות, ולא רשם את הכנסותיו כנדרש לפי הוראות מס הכנסה", טענה הפרקליטות בכתב אישום שהגישה כנגד האיש לבימ"ש השלום בתל אביב.
רשויות המס מצאו גם את עיסוקו בפדיית צ'קים עבור אחרים, שגם אותם ביצע ללא רישום במרשם נותני השירות והמטבע כפי הנדרש, ופועל ללא רישיון למתן שירות בנכס פיננסי.
בעקבות כל אלה הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות הלבנת הון. האיש הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות שבו נקבע כי יידרש לבצע תשעה חודשי עבודות שירות, וקנס כספי "צנוע" של 15 אלף שקלים.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות בת ים