מזעזע: צעירים התפרעו הערב (יום ד') בטיילת בת ים, ניפצו שמשות של בתי עסקים השייכים לערבים וקראו קריאות גנאי וגזענות. האירוע הסלים מאוד עד שנהג ערבי מרמלה שנקלע למקום הוכה קשות על ידי מתפרעים יהודים במה שנראה כניסיון לינץ'. הוא נמלט לעסק ברחוב והיה קושי רב לחלצו כשהוא פצוע.
יש להזהיר כי מדובר בתמונות קשות:


(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:
צוותי איחוד הצלה הגיעו ראשונים לשטח וניסו להעניק טיפול לנהג הערבי הפצוע. בשלב מסוים ניסו כוחות ההצלה לפנות אותו לאמבולנס, אך הפורעים לא אפשרו להם. רק כשהמשטרה הגיעו למקום הצליחו כוחות החירום לחלץ את האיש.
2 צפייה בגלריה
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
ניסיון הלינץ' בנהג הערבי
(צילום: פרטי)
עדי ראי סיפרו כי השוטרים ספגו מכות קשות ובעיטות במהלך החילוץ וכי מצבו של הנפגע נראה חמור אך לא היה ניתן לטפל בו בשטח עקב המצב.
ד״ר אייל חשביה, רופא בכיר במערך הטראומה במרכז הרפואי איכילוב – ת״א עדכן: "מדובר בגבר כבן 33 שהגיע לחדר טראומה מצב קשה, בהכרה מלאה ועם חבלות קשות בכל חלקי גופו. מצבו יציב והוא הועבר לסיטי מלא, בשעות הקרובות נדע יותר פרטים".
המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות, חלקם עם כלי תקיפה, לרבות סכין, פטיש, שרשרת ברזל וגז פלפל. בכוונת המשטרה לעצור נוספים בהתאם לזיהוי בחומרי התיעוד.
גם ראש העיר צביקה ברוט נפצע קל במהלך המהומות בעיר כאשר ניסה להפריד בין קבוצות הפורעים, לאחר שבמקום לא נכח כלל כוח משטרתי. ברוט ושני פקחי עירייה נוספים נפצעו קל בגופם מקסדות ואבנים שהושלכו לעברם וטופלו במקום.

קריאות לנקמה

כבר במהלך שעות היום הופצו ברשתות החברתיות הודעות לצעירים בבת ים לנקום בבעלי עסקים ערבים בעיר, ועם חידוש ירי הרקטות מעזה הגיעו עשרות צעירים מבת ים ויפו לטיילת בת ים והחלו להתפרע. הם ניפצו שמשות של בתי עסקים הידועים בבעלות ערבית וקראו "מוות לערבים" לכל עבר.
2 צפייה בגלריה
מהומות בשדרות העצמאות בבת ים
מהומות בשדרות העצמאות בבת ים
מהומות בשדרות העצמאות בבת ים
(צילום: פרטי)
צעיר שהשתתף בתהלוכה סיפר: ""אנחנו יודעים בדיוק איזה עסק שייך ליהודים ואיזה לערבים, אחרי כל מה שעברנו אני ממש לא מתפלא שהחבר'ה שלנו רוצים להוציא קצת קיטור, תקראו לזה נקמה, אבל אני קורא לזה צדק. הגיע הזמן שהם יבינו שאנחנו לא שק חבטות של אף אחד, עם ישראל חי על אפם ועל חמתם".
משטרת ישראל שמכירה את הרגישות הגבוה בעיר ואת החיבור הנפיץ עם יפו מיהרה להגיב, כוחות משטרה גדולים שכללו יס"מ הגיעו למקום.
מדוברות מרחב איילון נמסר כי המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית בבת ים של קומץ אנשים שבקשו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושבי המקום. שוטרי מרחב איילון נערכו לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה בעיר בת ים, עם קבלת מידע בדבר קריאה ברשת החברתית להצטרף ולהגיע ליפו להתעמת עם תושבי המקום.
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, אמר כי מדובר בעסקים שחלקם לפחות בבעלות של ערבים, וקרא לתושבי העיר להישאר בבתיהם ולא להיות מעורבים באירועים האלימים.
כל העדכונים - חדשות בת ים
פורסם לראשונה: 20:32, 12.05.21