לפני שנה ביקרה רומי גז כהן מיפו בחנות בבת ים עם בתה קורל, אז בת 11. קורל רצתה לרכוש קופסת תכשיטים מכספה, ושכחה לקחת את העודף. היא אמנם שכחה, אך בחנות לא שכחו אותה. השבוע התרחש מקרה "קטן" אך כל כך משמח שלא ניתן לעבור עליו ללא מחמאות.
2 צפייה בגלריה
הילדה קורל. העודף חיכה לה שנה שלמה
הילדה קורל. העודף חיכה לה שנה שלמה
הילדה קורל. העודף חיכה לה שנה שלמה
(צילום: פרטי)
"הבת שלי מאוד אוהבת קופסאות", מספרת גז כהן השבוע. "לפני שנה, בתחילת הקיץ. נכנסנו לשוק סטוק ברחוב רוטשילד בבת ים, וקורל קנתה קופסת תכשיטים במחיר 29.90 שקל. היא שילמה 50 שקל שחסכה בעצמה, ורק כשהגענו הביתה הבנו ששכחנו את העודף כי כל אחת חשבה שהשנייה לקחה אותו".
קראו גם:
האם לא חשבה לחזור אל החנות בשביל לקחת את העודף, "לא העליתי על דעתי בכלל לחזור לשם כי היה ברור לי שזה אבוד. אמרתי לקורל שזה 'דמי למידה', וככה תזכור להבא לא לשכוח עודף. החזרתי לה את הכסף ממני כי לא רציתי שהיא תתבאס".
כמעט שנה עברה, ובשבוע שעבר שוב נכנסה האם לאותה חנות, הפעם עם בנה. ואז ציפתה לה הפתעה. "בזמן שאנחנו מסתובבים בחנות, ניגשה אלי המוכרת ואמרה שהיא זוכרת אותי ויש לה משהו בשבילי, הייתי בטוחה שהיא מתבלבלת. פתאום היא הוציאה מהמגירה את הקבלה שלנו עם העודף, בדיוק 20 שקל ו-10 אגורות".
2 צפייה בגלריה
הקבלה והעודף. חיכה שנה לקורל
הקבלה והעודף. חיכה שנה לקורל
הקבלה והעודף מהקיץ שעבר
(צילום: פרטי)
איך הגבת?
"הייתי המומה. לרגע באמת חשבתי שזאת טעות אבל אז ראיתי על הקבלה את התאריך שבו היינו שם: 9.8.20, ואת הפריט שרכשנו. אני חייבת להודות שהיא ממש ריגשה אותי, מי חשב שהיא תזכור אותי? הדהים אותי שהיא הקפידה לשמור את הקבלה והעודף במשך כמעט שנה".
כששבה לביתה הראתה האם את הקבלה והעודף לבתה, וזו התעקשה לחזור לחנות כדי להודות למוכרת בעצמה. "לקורל היה חשוב לומר תודה ולהראות שהיא מעריכה את המחשבה, זה לא העודף כמו הרצון הטוב והכנות", מספרת האם ומוסיפה: "סיפרנו גם לבעל החנות איזו מוכרת מקסימה יש לו, וגם הוא מאוד שמח. עזבו אתכם מ'הישראלי המכוער' זאת דוגמה לאנשים הטובים שיש לנו במדינה".
לעדכונים - חדשות בת ים