מפת התחבורה הציבורית באיזור חולון ובת ים עברה שינויים דרמטיים השבוע, ונוסעים רבים מצאו את עצמם מבולבלים ואבודים: "ביום ראשון פשוט הנעתי את הרכב ונסעתי. ידעתי שאין לי סיכוי להגיע לעבודה בזמן".
1 צפייה בגלריה
"מי נגד מי". אוטובוס בחולון
"מי נגד מי". אוטובוס בחולון
"מי נגד מי". אוטובוס בחולון
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
החל מיום ראשון השבוע נכנסו שלל שינויים בתחבורה הציבורית באיזור חולון ובת ים, במטרה להתאים את קווי הנסיעה לעבודות המתבצעות בימים אלה על מסילות הרכבת הקלה. אלא שהשינויים, שההודעה עליהם התקבלה רק בשבועות האחרונים ונעשו במקביל, היו כה רבים, כך שנוצר מצב שעד לרגע זה רבים מהנוסעים אינם יודעים איזה שינוי נעשה בקו שבו נהגו לנסוע ואיזה שינוי נגרם עקב העומסים של תחילת השבוע ופעילות הקווים החדשים.
"ביליתי את כל סוף השבוע בלהבין מי נגד מי", אומר נוסע קבוע בקו 174. "אני מדריך בצהרון פרטי ויוצא מחולון לכיוון ראשון לציון בשעות נוחות ולא בשיא העומס, אבל באמת חששתי לאחר, כי עדיין לא הבנתי אילו קווים מחליפים את קו 174 ובאילו שעות.
"גם אנשים שדיברתי איתם ביום חמישי שלפני השינוי היו מבולבלים וגם הנהגים בעצמם חששו להתחייב על תשובות, אז באופן אישי העדפתי לוותר, נסעתי ברכב ובהמשך השבוע עם מונית שירות".
לדבריו, מבחינתו תחבורה ציבורית היא חלק משמעותי מהחיים. "אין לי שום כוונה לשרוף חצי יום על חניה ועצבים בכביש", הוא מסכם. "אני מקווה שכשהמסלולים החדשים ייכנסו לשגרה אני אמצא את הדרך שלי".
מבולבלים מהקווים החדשים? "ידיעות חולון-בת ים" עושים קצת סדר בשינויים: הקווים 84, 174 ו־191 בוטלו, ובמקומם יפעלו קווים חלופיים במתכונת שונה, אותם תבחרו בהתאם ליעד.
בבת ים יוארך מסלולו של קו 15 עד בית חולים וולפסון; קו 22 ייכנס גם לאיזור התעשייה; קו 26 לא יעבור עוד ברחוב מבצע סיני, ובמקומו יעבור ברחובות יוספטל וכצנלסון; קו 89 לתל אביב לא ייכנס לרחובות החשמונאים ואבן גבירול, וייסע במקום זאת ברחוב קפלן ושדרות שאול המלך; קו 143 ידלג על חלק מהתחנות הקבועות ומסלולו יוארך עד פתח תקוה, וקו 374 שינה את מסלולו ואת אורך הנסיעה.
בחולון מתארך המסלול של קו 15 אל מסוף וולפסון; קו 89 לתל אביב לא יעבור ברחובות החשמונאים ואבן גבירול, ובמקומם ייסע ברחובות קפלן ושדרות שאול המלך; קו 143 ידלג על חלק מהתחנות הקבועות וימשיך עד לתחנת רכבת קריית אריה בפתח תקוה, וקו 374 יקוצר ויגיע עד למסוף קריית שרת.
בנוסף, יתווספו קווים חדשים: בבת ים החל לפעול קו 3 ממרכז הספורט בת ים לאיזור התעשייה הישן בראשון לציון, ובחולון קו 141 מיהוד לחניון הלוחמים בחולון.
3 קווים חדשים
(קו 200 מראשון לציון לבורסה ברמת גן, קו 3 מאזור התעשייה הישן בראשון לציון למרכז הספורט בבת ים, וקו 141 ממסוף יהוד לחניון הלוחמים בחולון)
3 קווים מבוטלים
(קו 84, קו 174 וקו 191)
2 קווים שתדירותם שופרה
(190 מתחנת ראשונים ו־264 מהתחנה המרכזית בראשון לציון)
14 קווים משנים את מסלולם