"אם יש נקודת אור אחת בכל המצב הביטחוני הלא פשוט, היא האחדות בינינו.
את מה שלא הצליחה החברה הישראלית לעשות בעצמה, הצליח לעשות החמאס.
1 צפייה בגלריה
ברוט בהערכת מצב
ברוט בהערכת מצב
ברוט בהערכת מצב
(צילום: העירייה)
קראו גם:
"ולא רק ברמה הארצית, אלא כמובן גם בעירנו שלנו: ההתגייסות האזרחית של הבת ימים האחד כלפי השני, הערבות ההדדית, והרצון לעזור בשעת משבר היא הוכחה נוספת שאי־אפשר לשבור את הרוח הבת ימית הנפלאה, גם כשיורים עלינו טילים וגם כשגורמים שונים מנסים לפגוע בשם שלנו באמצעות אלימות וונדליזם. בסבב הלחימה הנוכחי אנו פועלים בשתי זירות: גם בהגנה על תושבי העיר מפני איום הטילים, וגם בהפעלת יד ברזל נגד אלו שמנסים לפגוע בנו ולהוציא לבת ים ולבת ימים שם רע.
אנו ערוכים מסביב לשעון יחד עם הצבא, המשטרה, כוחות ההצלה וכוחות הביטחון בעירייה, ופועלים גם ביום וגם בלילה כדי לוודא שנהיה ערוכים לנהל כל אירוע בצורה רגועה, מקצועית וברמה הגבוהה ביותר.
אבל באותה נחישות אנו גם פועלים כדי להוציא מתוכנו את אלו שהגיעו לעיר רק כדי להתסיס את הצעירים שלנו, לפגוע במרקם החיים, ולהוביל פעילות עבריינית של אלימות וונדליזם. זו לא דרכנו.
הבת ימים הם אנשים נפלאים, חמים ומסבירי פנים, ומי שינסה לפגוע בהם ימצא אותנו עומדים מולו במלוא העוצמה.
הדם של כולנו רותח בימים האלה. זה מובן. אבל כולנו מאוחדים בקריאה שאסור לנקוט באלימות כלשהי. זה לא יהודי, וזה לא תואם את הרוח הבת ימית.
אעשה כל מה שניתן כדי שיהיה ברור: נגמרו הימים בהם דיברו על בת ים בהקשר של מעצרים, אלימות, פשיעה או עבריינות. מצד שני, אנחנו נדרוש בתוקף מהמשטרה ואף נפעל בעצמנו כדי לחזק את תחושת הביטחון של תושבי עמידר, של כל מי שנפגע בחודשים האחרונים - עוד לפני המתיחות הנוכחית - מאיומים או אלימות מצד תושבי יפו. ביטחון התושבים שלנו קודם לכל דבר אחר, ואנחנו נדאג להוציא מהעיר את כל מי שיבוא כדי לפגוע - מבחוץ או מבית - ונוכיח כי הבת ימים יודעים לשמור על אחדות השורות ועל הרוח המיוחדת של העיר שלנו גם בעת חירום, וגם בימי שגרה.