מינהל הספורט שמנסה לקדם אגודות ספורט חלשות, מציע לרשות המקומית תמיכה בצורה של 'מאצ'ינג'. כלומר, על כל סכום של תמיכה שמינהל הספורט נותן לאגודה, העירייה מחויבת לתת לה סכום זהה. אלא שלידי מיינט בת ים הגיע דו"ח תקציבי של אגף הספורט בעיריית בת ים ובו מצוינים ענפי הספורט שזוכים לתקצוב, כאשר מהדו"ח נעדרות אגודות ספורט רבות אחרות.
2 צפייה בגלריה
חוגים
חוגים
האבקות - אין, כדורגל - אאוט
(צילום: shutterstock)
לטענת מנהלי אגודות הספורט בעיר, "שנים שאגודות ספורט ספציפיות נהנות מתקציב העירייה בנוסף לסל הספורט שניתן ממינהל הספורט הממשלתי, כלומר המאצ'ינג או שקל לשקל כפי שהוא מוגדר, שעל כל סכום של תמיכה שמינהל הספורט נותן לאגודה, העירייה מחויבת לתת סכום זהה. ואילו אגודות שלא נהנות מתמיכה של מינהל הספורט אינן מתוקצבות גם על ידי העירייה".
לפיכך לדברי אחד ממנהלי האגודות, "האגודות שמקבלות את התמיכה של מינהל הספורט נהנות פעמיים: גם מכספי העירייה וגם מכספי המינהל". כך בבת ים אשר אינה תומכת כספית באגודות הספורט נוצר מצב ששאר האגודות כלל אינן נהנות מכל סוג של תמיכה.
"זוהי אפליה לשמה", מוסיף גורם המקורב לתחום הספורט בעיר. "הרי עיריית בת ים אינה מתקצבת את אגודות הספורט בטענה לחוסר תקציב. לכן, עליהם להציג זאת למינהל הספורט. ילדי ענף ספורט מסוים אינם שווים יותר מילדי ענף אחר, לכן, תמוהה בעיניי למה עיריית בת ים ממשיכה לחלק את התקציבים באופן לא שווה".
2 צפייה בגלריה
התמיכה באגודות
התמיכה באגודות
התמיכה באגודות
(.)
רן שמש, יו״ר מועדון הכדורסל מכבי בת ים : ״ילדי הכדורסל בעיר וילדי ענפים נוספים אותם בוחרת העירייה כלל לא לתקצב נמצאים בסדר עדיפות אחרון וזה לא בסדר, יש בזה מן האפליה והיא זועקת בתקופה מאתגרת זו בה האגודות נמצאות על סף קריסה. אני מבקש מהנהלת העיר לקחת אחריות ולחלק את התקציבים בצורה שיוויונית, האגודות זקוקות כרגע לרוח גבית מין העירייה״.
מעירית בת-ים נמסר: "מי שקבע את גובה תקציב התמיכה באגודות ואת הענפים שיתוקצבו זה מינהל הספורט, ולעירייה אין נגיעה בכך. לאף רשות מקומית אין ולא הייתה אפשרות להשפיע על אילו אגודות ייכללו בתכנית התקצוב, כאשר הרעיון שעומד מאחורי זה הוא עידוד ענפי ספורט קטנים המתאפיינים בכמות חברים קטנה ותקציב דל".
כל העדכונים - חדשות בת ים