אופיר ניאמציק (37) מבת ים נאשם בעבירות של איום, סחיטה באיומים והפרת הוראה חוקית, זאת לאחר שסחט באיומים בעל עסק לרכבי יוקרה מחולון, שלטענתו היה חייב כספים לקרוב משפחתו.
1 צפייה בגלריה
 "מפגן כוח מאיים"
 "מפגן כוח מאיים"
"מפגן כוח מאיים"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית שפיר לבית משפט השלום בתל אביב, עולה כי תחילת פרשת הסחיטה בחודש יוני השנה, אז גילה ניאמציק כי בעל העסק שהפך לקורבן הסחיטה שלו, העוסק בייבוא רכבי יוקרה, מסוכסך על רקע כספי עם שותפו ואדם נוסף שהוא קרוב משפחתו.
על פי הנטען באישום, הנאשם, תושב בת ים, הגיע לבית הוריו של בעל העסק בחולון כדי לגבות את חובו של קרוב משפחתו, זאת למרות שהיה אמור לשהות במעצר בית עקב הליך אחר שמתנהל נגדו.
בחניית הבית פגש את בעל העסק, ואמר לו כי הוא חייב לו 350 אלף שקל. בעל העסק טען כי כלל אינו מכירו ואינו חייב כסף לאיש, ואז איים עליו הנאשם: "כדאי לך להכיר אותי", ו"אתה תשלם לי אם תרצה או לא", ואף המליץ לו לחפש את שמו ברשת, כדי לגלות קשרים שיש לו עם עבריינים במגזרים היהודי והערבי.
לסיום המפגש המאיים, הנאשם גם ציין שאינו "סופר" את המשטרה. כעבור כשבועיים, הגיע לבית העסק של המתלונן בליווי אנשים נוספים. כיוון שבעל העסק לא היה במקום, איים על אביו ואחותו, ובין היתר, אמר להם כי הם אינם יודעים עם מי הם מתעסקים.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים, ציינה עו"ד שפיר: "רצף הפעולות של המשיב מלמדות כאלף עדים על המסוכנות הנשקפת מפניו. המשיב לא היסס להגיע לבית הוריו של המתלונן, באמצע היום, ובחוסר מורא מוחלט סחט את המתלונן באיומים בנוכחות עדים, תוך שהוא מבהיר לנוכחים במקום כי אינו ירא ממערכת אכיפת החוק, והכל חרף העובדה שהסכסוך העסקי כלל אינו מעניינו.
"המשיב לא הסתפק בהשמעת האיומים כלפי המתלונן, וכדי להעצים את הבהלה והסכנה הנשקפת מפניו, במספר הזדמנויות, הפנה את המתלונן ובני משפחתו לחיפוש שמו ברשת, זאת מאחר שידע כי שם ייחשפו למעורבותו הלכאורית בביצוע עבירות חמורות, בהן רצח, והיותו משויך לארגון פשיעה.
"מעשיו של המשיב מוכיחים כי היה חדור מוטיבציה להשיג את מבוקשו באמצעים אלימים, וכדי להוכיח למתלונן את רצינות כוונותיו, לא הסתפק אך בהגעה לבית הוריו, ובחלוף שבועיים הגיע המשיב אף למקום עבודתו של המתלונן על מנת לחפש אותו, הפעם תוך מפגן כוח מאיים כשהוא מוקף בשבעה אנשים נוספים".
לעדכונים - חדשות בת ים